Toon posts:

FAQ Hang en instal problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond iedereen,

Ben nieuw hier en heb meteen een vraag aan jullie.

Mijn probleem is als volgt, tijdens de installatie van Windows XP Prof NL blijft het systeem (AMD Duron 900 MHZ op een ABIT KT7E mb) hangen. 9 van de 10 keer op de laatste 19 minuten van de installatie periode.

Het geheugen (256 MB M-Tek CL3) is al vervangen voor ander geheugen. De harde schijf (Maxtor Diamondmax Plus 40gb 7200rpm) is ook verwisseld.

Er zitten geen bijzondere dingen in deze pc.

Wat kan dit probleem zijn ? Wordt er een beetje moe van om eerlijk te zijn.
De processor temp blijft tussen de 40 en 45 graden schommelen.

Hopelijk kunnen jullie mij hebben.

Heb Hangen en Opstartproblemen troubleshooter wel geraadpleegt, maar kwam hier niet veel verder mee :$

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Wat heb je wel/niet geprobeert uit de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en wat waren de resultaten, dat het geheugen vervangen is betekend niet meteen dat het goed is, het probleem zou bijvoorbeeld in het moederbord kunnen zitten. Probeer je geheugen 'ns te scannen met het tooltje wat in de troubleshooter wordt genoemd.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ook eens soortgelijke probs gehad (maar dan op P4-systeem): bleek dat de onboard NEC USB-2 controller niet helemaal fris was.
Eenmaal die uitgezet mbv. jumper op mobo ging het stuk beter.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
heb je al eens een andere cd en/of cd-romdrive geprobeerd?

laatste bios geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
The_Stickie schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:10:
heb je al eens een andere cd en/of cd-romdrive geprobeerd?

laatste bios geïnstalleerd?
Ghehe, leuk dat je hier over begint.

Er schoot mij te binnen dat de vorige eigenaar een bios update er op had gezet. Laat dat nu het probleem zijn.

Heb de bios gereset dmv de trouble shooter handleiding en nu draait het systeem perfect.

Toch bedankt voor het meedenken.