Ik heb nu sinds een paar maaden een nieuwe computer met een S-ATA schijf. Nu had ik h'm ff opengehaald omdat na de bios update m'n hele computer het niet meer deed. Dit is nu gelukkig weer geregeld na jumper te hebben verzet maar toen ik ff m'n hardeschijf er uithaalde (hitachi dekstar 7200 rpm met S-ATA aansluiting) zag ik dat de sata kabel er nogal los inzat. Ook voelde ik dat de pootje/connectoren nogal brak waren doordat er nogal veel spanning op de kabel en aansluiting kwam te staan omdat ik een fijne chieftec kast heb waardoor de kabel nogal erg tegen de aansluiting aan gedrukt wordt. Nu heb ik al een tijdje dat m'n computer (ook voor bios crash) op willekeurige tijden 5-10 seconden blijft hangen/freezen. Zelfs het geluid doet het niet meer. Dit is zelfs als ik bijvoorbeeld alleen muziek luister dus niet alleen als ik aan het gamen ben. Ik vroeg me dus af of dit aan die brakke aansluiting kan liggen. Heb via search wel wat dingen gevonden maar daar ging het er vooral over dat ik windows opnieuw moet installeren. Wil echter eerst zeker weten dat het niet aan m'n hardeschijf ligt voordat ik straks heel windows voor niets opnieuw installeer. Is er misschien een programma om de lijnen en hardeschijf te controleren? Alvast bedankt.
d'n oliesjeik