Toon posts:

Notebook leasen. Zo ja, hoe en waar?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeforumers.

Zoals de topictitel al doet vermoeden zit ik erover te dubben om 2 laptops te leasen, een voor mijzelf en een voor mijn zusje. Mijn laptop heb ik 7 jaar geleden gekocht maar hij begint op te raken. Af en toe wil hij niet eens meer opstarten of valt spontaan uit. Idem dito voor de PC van mijn zusje, die eigelijk ook niet meer meekan tegenwoordig. Ze zijn allebei dan ook echt intensief gebruikt.

We zaten erover te denken om 2 nieuwe laptops aan te schaffen. We willen geen tweedehandse meer, daar zijn we ook van genezen. Ik heb er in tussentijd 3 tweedehands gekocht, en daar bleek elke keer ook wel iets mis mee te zijn (kapotte HDD, scherm met dode pixels of vaag is/word etc.). De nieuwprijs van die dingen is ook om je rot te schrikken, dus dachten we aan leasen. Nu hebben we hier allebei totaal geen ervaring mee omdat we nog nooit iets geleased hebben. Daarom heb ik wat vragen hierover:

1. Weet iemand hier in 's-Hertogenbosch een plek/winkel waar ik ze kan leasen?
2. Bestaat er ook een mogelijkheid om ze on-line te leasen (misschien scheelt dit in de maandelijkse afbetaling omdat er geen winkelpand aanwezig is)
3. Bestaat er ook een mogelijkheid om ze te leasen zonder software? Ik heb namelijk zelf alle software in huis, en misschien scheelt dit ook weer in de maandelijkse afbetaling.
4. Moet er tijdens het huurcontract iets van een borg worden gestort?

Ik hoop dat jullie mij hierover iets meer kunnen vertellen. Als de forumers vinden dat deze request in de verkeerde afdeling staat, gelieve deze dan te verplaatsen naar de juiste. Ik wist niet zo goed waar ik hem kwijt moest. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Bij een zekere Electro zaak kun je nu in 24 delen maanden betalen, zonder rente / administratie kosten... Dus puur het aanschaf bedrag door 24 delen, en je bent klaar. Geen rare toestanden met rente, aanbetaling, of wat dan ook. Leasen zonder software is meteen oninteressant, aangezien een OS (OEM!) weinig kost, en software bijna gratis is op de systemen die je daar koopt.

Misschien is dat iets?

[ Voor 60% gewijzigd door Nik op 13-12-2004 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben je student?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo dat zijn snelle reacties! Ja, we zijn beide studenten. Maar is het niet zo dat een internet lease goedkoper is?

edit: welke winkel was dat?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:10:
Zo dat zijn snelle reacties! Ja, we zijn beide studenten. Maar is het niet zo dat een internet lease goedkoper is?

edit: welke winkel was dat?
Ik raad je dan een IBM aan:

http://www.campuskorting.nl/

Ze hebben daar een IBM ThinkPad R51 voor 995 euro en je kan het leasen voor € 19,90 per maand. Het zijn speciale studentenprijzen en laptops zijn normaal gesproken veel duurder. Ik zou dan wel extra garantie bijkopen.

edit: leasen is altijd duurder dan in 1 keer betalen. Bij ABN Amro kan je een speciale pc krediet krijgen ofzo...ben niet echt thuis in financien. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die IBM site ziet er wel goed uit. Maar nu heb ik nog eens wat vraagjes met betrekking tot de laptop zelf:

Mag je tijdens het gebruik ervan er bijvoorbeeld een andere harddisk installeren, of andere software installeren? Ik kan ook nergens zien hoe lang een contract duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:40:
Die IBM site ziet er wel goed uit. Maar nu heb ik nog eens wat vraagjes met betrekking tot de laptop zelf:

Mag je tijdens het gebruik ervan er bijvoorbeeld een andere harddisk installeren, of andere software installeren? Ik kan ook nergens zien hoe lang een contract duurt?
Je kunt ze mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik meen dat het bij dit bedrijf ook kan: http://www.toplaps.nl/

Er staat wel een knop met lease/verhuur.
Ik heb me verder nooit echt in deze site verdiept, wellicht heb je er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb me inmiddels in het leasen verdiept, en ik kom toch echt het goedkoopste uit bij Dell.nl. Een inspiron met alles erop en eraan voor 33,5 per maand, is toch netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:26

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

zonde van het geld.

ik vind 33,50 niet echt een goedkoop iets, hoelang zit je eraan vast? reken dan eens uit wat het gaat kosten??

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
pjottum schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 11:46:
zonde van het geld.

ik vind 33,50 niet echt een goedkoop iets, hoelang zit je eraan vast? reken dan eens uit wat het gaat kosten??
Nee dat is idd niet goedkoop...

@ die campuskorting.nl site staan ze wel goedkoper + veel betere specs (en aanzien. Want een IBM is toch een IBM :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:40:
Heb me inmiddels in het leasen verdiept, en ik kom toch echt het goedkoopste uit bij Dell.nl. Een inspiron met alles erop en eraan voor 33,5 per maand, is toch netjes.
Een IBM thinkpad is naar mijn mening veel beter dan een Dell Inspiron. Een Latitude zou zich kunnen meten aan een Thinkpad, maar die is voor consumenten veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, als iemand mij kan vertellen waar het goedkoper kan laat maar horen!

Bij campuskorting is de goedkoopste laptop 995 euro bij aanschaf, of 19,90 in de maand. Wat jullie echter over het hoofd zien is dat ze hier praten over een VANAF prijs. Het contract duurt namelijk 80 maanden, en dan word het ineens wel erg veel extra bijbetalen. Mocht ik voor eenzelfde periode gaan als die van de Dell dat kost hij 34,83 in de maand. En dan is de Dell al goedkoper. Daar komt nog eens bij dat de Inspiron een Pentium 2,8 Ghz met 40 gig harddisk en 512 MB geheugen en 15 inch SXGA scherm heeft. Dat is toch wel een groot verschil met de IBM. En dan heb ik het er nog niet eens over dat ik die Dell er ook nog eens veel mooier uit vind zien, en dat ze er bij IBM nog eens een hoop bezorgkosten voor vragen. Ik denk dat die 33,50 voor een contract periode van 36 maanden volgens mij erg mee valt. En mocht hij toch stuk gaan in het eerste jaar dan word hij gratis opgehaald en weer gebracht. Als ze hem niet kunnen repareren krijg ik eenzelfde vervangend exemplaar. Daarna zit er nog 2 jaar gewone Dell garantie op. Dat heb ik hier zwart op wit staan. Dus ik denk uiteindelijk dat ik hier beter mee af ben.

Zo zie je maar weer dat de kleine lettertjes vaak worden overgeslagen :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:24:
Nou, als iemand mij kan vertellen waar het goedkoper kan laat maar horen!

Bij campuskorting is de goedkoopste laptop 995 euro bij aanschaf, of 19,90 in de maand. Wat jullie echter over het hoofd zien is dat ze hier praten over een VANAF prijs. Het contract duurt namelijk 80 maanden, en dan word het ineens wel erg veel extra bijbetalen. Mocht ik voor eenzelfde periode gaan als die van de Dell dat kost hij 34,83 in de maand. En dan is de Dell al goedkoper. Daar komt nog eens bij dat de Inspiron een Pentium 2,8 Ghz met 40 gig harddisk en 512 MB geheugen en 15 inch SXGA scherm heeft. Dat is toch wel een groot verschil met de IBM. En dan heb ik het er nog niet eens over dat ik die Dell er ook nog eens veel mooier uit vind zien, en dat ze er bij IBM nog eens een hoop bezorgkosten voor vragen. Ik denk dat die 33,50 voor een contract periode van 36 maanden volgens mij erg mee valt. En mocht hij toch stuk gaan in het eerste jaar dan word hij gratis opgehaald en weer gebracht. Als ze hem niet kunnen repareren krijg ik eenzelfde vervangend exemplaar. Daarna zit er nog 2 jaar gewone Dell garantie op. Dat heb ik hier zwart op wit staan. Dus ik denk uiteindelijk dat ik hier beter mee af ben.

Zo zie je maar weer dat de kleine lettertjes vaak worden overgeslagen :D!
P4 2,8ghz is sowieso een verschil met een centrino..das vaker duurder..
IBM is gewoon 1 van de degelijkste en beste merken op laptop gebied en ja stukken duurder normaal maar ik vind die studenten opties toch wel beter als een dell :) (vaak groot en log terwijl ibm klein en snel zijn) Zou zelf geen P4 of een XP of AMD 64 in flaptop willen hebben (te veel stroom verbruik in verhouden met een centrino..
kijk niet alleen naar aantal gigaherts.. 1,5 centrino dothan is al snel een 2,4 ghz p4 ofsow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 18:24:
En dan heb ik het er nog niet eens over dat ik die Dell er ook nog eens veel mooier uit vind zien, en dat ze er bij IBM nog eens een hoop bezorgkosten voor vragen. Ik denk dat die 33,50 voor een contract periode van 36 maanden volgens mij erg mee valt. En mocht hij toch stuk gaan in het eerste jaar dan word hij gratis opgehaald en weer gebracht. Als ze hem niet kunnen repareren krijg ik eenzelfde vervangend exemplaar. Daarna zit er nog 2 jaar gewone Dell garantie op. Dat heb ik hier zwart op wit staan. Dus ik denk uiteindelijk dat ik hier beter mee af ben.
Bij Dell heb je standaard 1 jaar garantie. De bezorgkosten zijn ongeveer 90 euro...ik vraag me af of ze de laptop in een gouden koets bezorgen. Gelukkig hebben ze nu een speciale actie met gratis bezorgkosten. Bij IBM voor studenten kun je de laptop zelf ophalen in Maastricht en 50 euro besparen.

Ik ben het met je eens dat IBM thinkpads er lelijk uitzien, maar het heeft zijn charmes. Je zou het als no-nonse degelijkheid kunnen zien. Als je besluit voor een Dell te gaan, dan zou ik je de Dell 510M aanraden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SaURoN schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 19:53:
[...]

P4 2,8ghz is sowieso een verschil met een centrino..das vaker duurder..
IBM is gewoon 1 van de degelijkste en beste merken op laptop gebied en ja stukken duurder normaal maar ik vind die studenten opties toch wel beter als een dell :) (vaak groot en log terwijl ibm klein en snel zijn) Zou zelf geen P4 of een XP of AMD 64 in flaptop willen hebben (te veel stroom verbruik in verhouden met een centrino..
kijk niet alleen naar aantal gigaherts.. 1,5 centrino dothan is al snel een 2,4 ghz p4 ofsow :)
De IBM waar ik over praat heeft een Celeron processor, dus ook geen Centrino of wat dan ook. Overigens is de Dell voorzien van een intel pentium 4 mobile CPU, een pentium 4 processor in ene speciale versie voor laptops. Ik mag toch aannemen dat de heren van Intel ook iets aan het stroomgebruik hebben gedaan. Ik raad jullie overigens aan om ook even naar de specs van de Inspiron 1150 te kijken en deze te vergelijken met de IBM.

Ook ben ik van mening dat je gewoon geluk moet hebben. Toendertijd werd IBM mij ook aangeraden. 2 Van de 3 laptops die ik nog niet zo lang geleden tweedehands kocht waren ook thinkpads. Heb nog nooit zulke ellende meegemaakt: Bij eentje (Pentium 2 400 Mhz) viel na een week de harde schijf uit en na een maandje of anderhalf het scherm. Een nieuw scherm koste bijna net zoveel als een nieuwe laptop! Heb hem toen verkocht en heb daarna ook weer een Thinkpad genomen, alleen een ander model. Dit maal een Pentium 3 nog wat. Na een half jaar was het moederbord stuk. Je snapt toch wel dat ik Thinkpads vanaf dat moment heb vervloekt :), al zullen ze tegenwoordig wel beter zijn mag ik aannemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:49:
[...]

Een IBM thinkpad is naar mijn mening veel beter dan een Dell Inspiron. Een Latitude zou zich kunnen meten aan een Thinkpad, maar die is voor consumenten veel te duur.
Toch wel vreemd dan dat een Inspiron met een biosflash ook in 1 keer een Latitude kan ziijn })

Heb een Inspiron 8xxx gehad en dat was hetzelfde mobo en videokaart etc. als een Latitude C8xx

In mijn mening zijn een Latitude en Inspiron nagenoeg gelijkwaardig , alleen word de Inspiron als
" proefkonijn " voor de latitude serie gebruikt .

Voor de TS

Waarom niet rond kijken voor 2dehands ?
Goed je heb er pech mee gehad , maar dat kan met een auto ook (om maar wat te zeggen )
Tegenwoordig krijg je bij bijna alle 2dehands laptops ,als ze niet van een laadbak gevallen zijn , ook een half jaar of langer garantie ( was dat tegenwoordig niet verplicht ? )
Pagina: 1