Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 13:32
Hallo,

Sinds een jaar heb ik een Asus Mypal in combinatie met een officiele versie van TomTom.
deze heeft het altijd perfect gedaan in mijn Opel Corsa. _/-\o_
10-11 kreeg ik echter een gloednieuwe Toyota Yaris, en op 2-12, de dag dat mijn garantie verloopt, begeeft mijn Tomtom GPS het. zoals in een ander topic al beschreven: het groene lampje blijft aan, en verder doet hij niets meer.

gelukkig heb ik deze nog onder garantie terug kunnen sturen. so far, so good.
nu heb ik van een vriend zijn Tomtom GPS te leen, alleen heeft deze het vandaag (13-12) ook begeven. zelfde probleem.
bij Tomtom zeggen ze dat dit probleem weinig voorkomt, en dat dit misschien ligt aan het starten van de auto, terwijl de gps is aangesloten op de sigaretten-aansteker.

aangezien ik niet rook, heb ik ook geen reden om dat ding eruit te halen, en de gps zit dus altijd in de auto.

Nu mijn vraag: Zijn er nog meer mensen wiens gps het begeven heeft, en die deze dus ook altijd aangesloten laten? het probleem is dat de geleende gps voorbij garantie is, en ik het liefst weet wat er aan de hand is voordat ik een andere koop / claim. :?

p.s. niet zeuren over die auto's, dat zijn leasebakken, en heb ik niks over te zeggen. :9

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

voor zover ik weet is het sowieso niet slim om apparatuur in je aansteker te laten zitten bij het starten. Er kan namelijk een spanningspiek optreden

• Meester_J
wordt die piekspanning dan niet gewoon afgevlakt door je accu?
en is dat bij nieuwe auto's niet gewoon beveiligd....

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

tozzke

aka tozzert

mja, ik heb geen idee hoe het precies in zijn werk gaat, maar een maat vamme had een mazda 323 en hij had in de winter altijd z'n achterruitverwarming aan, ook bij het starten. En deze verwarming ging keer op keer stuk. Totdat de garagehouder hem erop wees dat hij de verwarming uit moest laten tijdens het starten

• Meester_J
hmm, we kunnen mensen naar de maan schieten, maar normaal een auto starten ho maar... :(

bovendien: autoradio, lichten, electrische spiegels, dashboardverlichting, alles staat aan bij het starten, en dat blijft wel heel?

btw: er zit ook nog een adapter tussen, die van de 12 volt accuspanning, 5 volt voor de gps maakt. daarbij is dat ding zo gemaakt dat je hem ook vast kan inbouwen met schroefjes enzo. :? dus je zou toch zeggen dat ie gewoon erin moet blijven kunnen zitten. bij wie moet ik dit verhalen, of wordt het gewoon zelf dokken |:(

[ Voor 87% gewijzigd door Meester_J op 13-12-2004 19:18 ]