cassettes opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.643 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124709

Topicstarter
hallo,

ik heb een klein probleempje. Ik heb een oude stereo staan met radio cassettedeck en platenspeler. Nu heb ik in plaats van mijn platenspeler, mijn computer met de stereo verbonden en het geluid dat dan door mijn stereoboxen komt is zeer goed. Nu zou ik een muziekcd moeten opnemen op een audiocassette, dus ik heb de cd in mijn dvdspeler van mijn pc gestoken en op record gedrukt van mijn cassettedeck. Maar het geluid dat nu op die cassette staat is ZEER onduidelijk, het kraakt en is zeer stil, maar het staat er dus wel op. Weet iemand wat ik verkeerd doe? (ik heb iets opgenomen van de radio op cassette en dan is het wel goed, dus de cassettedeck is niet kapot).

Tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-06 15:57
Je zegt dat je je PC hebt aangesloten op de aansluiting van de platenspeler? Dat gaat normaal ook niet goed. Een platenspeler heeft namelijk een voorversterker nodig. Als je er dus een PC (lijn-apparaat) op aansluit raakt ie helemaal overstuurd.

... maar nu ik dit zo typ lees ik dat je het juist eigenlijk precies andersom hebt ... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is zo, ik heb alle audiokabels laten zitten, behalve die van de platenspeler. Ik heb dus de line-out van mijn pc verbonden met mijn line-in van de platenspeler op mn versterker. Maar als het een voorversterker zou moeten nodig hebben, zou het geluid dat dan door mijn boxen komt normaal ook niet slecht moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 20:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Je Phono-in van je amp verbinden met de line-out van je PC is niet goed!

Platenspelers bieden een heel anders signaal aan (zeker niet line-compatible).

Neem een andere line-in aansluiting daarvoor!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe moet ik ze dan het best aansluiten? Mijn cassettedeck heeft achtereen een line-out record en een lineout p.b. en ook nog een din aansluiting. Mijn versterker heeft hetzelfde maar dan line-in, en ook nog een line in phone. Hoe moet ik nu mijn kabels aansluiten om te kunnen opnemen vanaf mijn pc op cassette?

tnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Anoniem: 124709 schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:22:
Hoe moet ik ze dan het best aansluiten? Mijn cassettedeck heeft achtereen een line-out record en een lineout p.b. en ook nog een din aansluiting. Mijn versterker heeft hetzelfde maar dan line-in, en ook nog een line in phone. Hoe moet ik nu mijn kabels aansluiten om te kunnen opnemen vanaf mijn pc op cassette?

tnx
gewoon waar normaal de cd-dpeler zit (of cassettedeck)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik zou de versterker gewoon weglaten en het cassettedek direct aan je PC aansluiten op de Line-out (PC) naar de record-in van je deck.

* voodooless zou gewoon een CD'tje branden :+ (of ben ik nu ouderwets :P )

[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 13-12-2004 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dus als ik het goed snap lin out van pc verbinden met die van cassettedeck? Maar ik heb op de cassettedeck 2 aansluitmogelijkheden : een line record en een line p.b. Welke moet ik dan nemen? En het is voor in mijn auto, zo een oud wrak waar een radio met cassettespeler inzit, en heb geen zin om er een nieuwe radio in te steken, want dan zou de radio meer waard zijn dan mijn auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-06 14:02
Anoniem: 124709 schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:13:
Dus als ik het goed snap lin out van pc verbinden met die van cassettedeck? Maar ik heb op de cassettedeck 2 aansluitmogelijkheden : een line record en een line p.b. Welke moet ik dan nemen? En het is voor in mijn auto, zo een oud wrak waar een radio met cassettespeler inzit, en heb geen zin om er een nieuwe radio in te steken, want dan zou de radio meer waard zijn dan mijn auto :P
De line-out van de pc aansluiten op de line-in/line-record van het cassette-deck. Staat wel in de gebruiksaanwijzing van het cassettedeck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

ParkOverall schreef op maandag 13 december 2004 @ 21:21:

De line-out van de pc aansluiten op de line-in/line-record van het cassette-deck. Staat wel in de gebruiksaanwijzing van het cassettedeck.
Ik gok dat het een deck is dat in dit topic thuishoort: [rml]Gebruik je nog vintage audio apparatuur? [ post it hier][/rml] . Kans dat er een manual is zal wel niet al te groot zijn.

Maar idd moet je de record in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok, ik heb dus geprobeerd om mijn pc rechtstreeks aan mijn cassettedeck te hangen, maar het resultaat blijft hetzelfde : heel stil en het kraakt enorm :'( en ik heb nochtans eens een beetje met mijn volumeregelingen gespeeld maar het blijft hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112247

Misschien een beetje stomme vraag, maar zijn je kabels wel in orde? kan best een kabelbreuk zijn of een slecht contact...het makkelijkst is om even de hoofdtelefoonuitgang van je cassettedeck te proberen. Als daar goed geluid uit komt, zal het aan de cassettedeck zelf liggen.. kop misschien vies en/of gemagnitiseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 11:59

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik lees een DIN aansluiting achterop je casettedeck...da's dan wel een leuk oud beestje :P
Je kunt bij de vakhandel verloopjes kopen. Daar kun je de tulpstekkers van je PC op hangen (evt met female / female verloopje er nog extra tussen) en dat verloopt naar een DIN ingang. Ik dnek dat je zo wel geluid zou moeten krijgen. Wat is het trouwens voor merk / type casettedeck? Heb je een link naar technische specs? Dat zoekt en probleemschiet wat makkelijker ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk wel dat de kabels in orde zijn, want als ik ze aan mijn versterker hang, die op zijn beurt aan de boxen hangt, spelen die boxen toch zeer goed. En ik denk ook niet dat er iets mis is met de cassettedeck, want als ik opneem van de radio, dan staat het wel duidelijk en mooi op het cassetje ! Daarom snap ik eigelijk niet goed hoe het komt dat het niet wil lukken :| .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja het is een redelijk oud geval ja :) Het is een SANYO stereo cassette deck model RD203, en de bijhorende radio met versterker SANYO lw/mw/fm stereo reciever dcx233l en dan nog een platenspeler en philips boxen. Dus je denkt als ik zo een kabeltje haal en die DIN poorten van de versterker en de cassette met elkaar verbindt dat het misschien wel gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60477

.

[ Voor 107% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 13-12-2004 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 15:37

Glewellyn

is er ook weer.

Ik neem aan dat alles geaard is??? Potentiaalverschillen kunnen sowieso de oorzaak van de ruis en krassen zijn.

*zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja afspelen doet hij goed zonder problemen. Hier is een link die ik heb gevonden van mijn versterker http://www.cs.uu.nl/~gerard/RadioCorner/Sets/Sany233.htm De cassettedeck heb ik nergens meer gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zat ik net aan te denken "aardlus" die misschien de 38khz verstoort van het voormagnetiseren of de input verstoord bij opname.
Het is misschien iets vergezocht maar je weet nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
En kun je dat testen ofzo? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eum nee de versterker en de cassettedeck hebben alletwee een platte stekkers, dus niet geaard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trek de tv en radio kabel eruit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96744

Neem die radio met cassette uit die Suzuki Samurai en steek er een Radio-CD in :P
Bij voorkeur één die ook MP3's afspeelt >:) , dat maakt dit alles overbodig })

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
welke radio en tv kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van je kabelaansluiting in de muur uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

.

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 13-12-2004 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zou het eigelijk ook niet kunnen komen dat de line playback van de cassettedeck niet gebruikt is???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ok geprobeerd maar lukt ook niet, kdenk dak het zal moeten opgeven 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
OOOOOOHHHH een doorbraak :) op mijn cassettedeck staan 2 draaiknopen voor de inputleven ofzo te regelen links en rechts (ik veronderstel dus linker en rechter speaker) als ik daar zowat op duw en zachtjes aan draai schiet het geluid er opeens perfect door en het staat nu mooi op het cassetje :) waarschijnlijk slecht contact ofzo?? zou ja dat kunnen maken???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrian-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Adrian-

is onderweg

waarom wil je uberhaupt een cassette opnemen. maak er gewoon een mp3 van. of brand een cd. heb je veel betere geluidskwaliteit.
als je dat niet wilt zou ik de lineout van de pc aansluiten op de record in van het cassetedek.

Adrian- werkt en leert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik het allemaal goed terug lees heb je dus geen line IN op tulpstekkers.
Je zal dus i.d.d een verloop moeten hebben van din naar tulp om een line IN te krijgen zoals al eerder gezegd is.
Hoe neem je dan op van de radio , gebruik je dan een din plug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124709 schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:51:
OOOOOOHHHH een doorbraak :) op mijn cassettedeck staan 2 draaiknopen voor de inputleven ofzo te regelen links en rechts (ik veronderstel dus linker en rechter speaker) als ik daar zowat op duw en zachtjes aan draai schiet het geluid er opeens perfect door en het staat nu mooi op het cassetje :) waarschijnlijk slecht contact ofzo?? zou ja dat kunnen maken???
Ja de meeste cassette decks hebben een input regelaar voor het inkomende signaal.
Je kan toch ook aan de VU / Led VU meters zien of het geluid hard genoeg is en of er uberhaupt iets binnenkomt.
Ook kan je een koptelefoon in het cassettedeck steken om te horen hoe het geluid binnenkomt?
Waarschijnlijk stof op de loper en koolstofbaan van de potmeter.
Een paar keer open en dicht draaien doet de meeste stof al verdwijnen , anders de stofzuiger van binnen op de potmeter en anders een vetvrije bv videokoppen spray gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 60477 op 14-12-2004 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja tis met die koptelefoon dat ik het gehoord heb dat het daardoor kwam. Maar nu zit er wel een heel klein beetje vertraging op het liedje maarja k zal mij hiermee maar content stellen :) (Ik verbind mijn cassette met mijn versterker met 2 x 2 audiokabels : 2 voor de record line en 2 voor de playback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vertraging is (als jouw cassettedeck het heeft teminste) de monitor knop die dan op tape staat en niet op source
Pagina: 1