Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

pc valt regelmatig uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

Ik heb hier een pc die tijdens het opstarten steeds uitvalt en automatisch opnieuw opstart. Nu heb ik winXP sp1 geinstalleerd, norton geinstalleerd, hele systeem gecheckt op virussen, laaste virus updates gedownload, alles weer gescant etc. Nu tijdens het scannen valt de pc weer uit, waarna hij weer automatisch opstart. Ik heb ook de MBR gecheckt. Daar zijn ook geen virussen. Kan het zijn dat de virus in de bios zit? of in een een of ander flasable rommetje van een andere device? (cd rom speler... videokaat ect.) Of kan het met een kortsluiting te maken hebben?

Verwijderd

Waarom ga je uit van een virus? Het kan net zo goed met hitte te maken hebben ;) Je weet zeker dat er niets te warm wordt?

edit:

of een brakke voeding, of kortsluiting makende onderdelen , of slecht geheugen etc etc

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 18:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zodra ik de pc aanzet, hoor ik de fan's even aangaan, en vervolgens wordt het geluid zacht... Maar wel raar dat de ene keer de pc het heel lang goed doet, en de andere keer de pc zo uitvalt

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 18:25 ]

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Is je voeding wel in orde? Misschien even checken of de voltages niet onwijs schommelen.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:23:
Zodra ik de pc aanzet, hoor ik de fan's even aangaan, en vervolgens wordt het geluid zacht... Maar wel raar dat de ene keer de pc het heel lang goed doet, en de andere keer de pc zo uitvalt
dit lijkt me meer je voeding, als het een virus was, dan zal je in windows kunnen inloggen en dan loopt de pc vast iig. lijkt mij vaag dat een virus in het bios zit

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Het kan ook je ram geheugen zijn:

http://memtest86.com/

[ Voor 4% gewijzigd door magnifor op 13-12-2004 19:00 ]

Pagina: 1