[dx9] Raar installatie verloop

Pagina: 1
Acties:

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 17:11
Ik heb vandaag de nieuwe versie van direct x gedownload en geprobeerd te installeren, maar van het scherm 'klik op volgende om met de installatie te beginnen' direct naar 'installatie voltooid', terwijl ik een voortgangsbalkje verwacht die naar geinstalleerde onderdelen gaat zoeken...

Feit is dat ik onderdelen uit mijn windows installatie heb gesloopt die ik nooit gebruik, maar ik weet zo niet welke en niet welke DX nodig heeft.

Ik heb windows XP Pro met SP2 en nLite en XPLite gebruikt voor rippen van onderdelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Y3PP3R op 13-12-2004 18:09 ]

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2025

Barney

nee, ik kan niet darten

Ik heb precies hetzelfde en ik heb helemaal niks aan windows of directx gekloot. Daar ligt het dus niet aan. Heb eigenlijk niet gecheckt of de versie van de directx bestanden ook werkelijk zijn veranderd naar 9c.

Is er iemand bij wie het er wel op leek dat er werkelijk iets geinstalleerd werd?

[ Voor 8% gewijzigd door Barney op 13-12-2004 18:12 ]

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:07

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

draai dxdiag gewoon ff, dan weet je snel genoeg welke versie er op staat.
Kun je direct alles testen of het probleemloos werkt.

Ik heb wel 9.0c, maar ik weet niet meer hoe snel dat installeren daarvan ging. (mijn pc installeert alles vrij snel :P, iig snel genoeg voor mij )

[ Voor 38% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-12-2004 18:21 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad... Van alles geprobeert; o.a. directx oudere versies geinstalleerd etc... Allemaal nutteloos.

Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen om 9.0c te installeren.

Doe het volgende:

Download DirectX 9.0b (volledige offline installatie, zodat alles op je pc staat)
Vervolgens download je DirectX 9.0c (ook offline installatie)

Doe nu het volgende;

Kopieer de .dll en de .exe bestanden van DX 9.0b naar de map met DX 9.0c (overschrijven dus).

En run nu de installatie proggie... En voilá 9.0c (zie ook dxdiag)...

Maar neemt niet weg, dat het gewoon normaal moet werken... Klote MS...

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
euh windows XP SP 2 bevat toch al gewoon DirectX 9.0C?

edit: ff m'n verhaaltje staven:
van Microsoft.com
System Requirements
Supported Operating Systems: Windows 2000, Windows 2000 Advanced Server, Windows 2000 Professional Edition , Windows 2000 Server, Windows 2000 Service Pack 2, Windows 2000 Service Pack 3, Windows 2000 Service Pack 4, Windows 98, Windows 98 Second Edition, Windows ME, Windows Server 2003, Windows XP, Windows XP Home Edition , Windows XP Media Center Edition, Windows XP Professional Edition , Windows XP Service Pack 1

niet windows XP SP2 dus... :)

[ Voor 86% gewijzigd door the_stickie op 13-12-2004 18:24 ]

• Y3PP3R
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02 17:11
klopt, maar vandaag zag ik op http://betas.intercom.net dat er een geupdate DX9c is, dus die heb ik nu ff neergehaald, maar die wil dus nie.

edit:

Ah, Da Stick has da answer.. nie ondersteund...

[ Voor 20% gewijzigd door Y3PP3R op 13-12-2004 18:39 ]

Verwijderd

The_Stickie schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:20:
euh windows XP SP 2 bevat toch al gewoon DirectX 9.0C?
Ja maar er blijft een vorige versie van DX 8.1 staan ofzo... Geen idee waarom. Kwam er bij toeval achter na het installeren van Prince of Persia - Warrior within... :s

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:24:
[...]

Ja maar er blijft een vorige versie van DX 8.1 staan ofzo... Geen idee waarom. Kwam er bij toeval achter na het installeren van Prince of Persia - Warrior within... :s
wat bedoel je dan met 'blijft staan'. Afaik bevat SP2 directX9.0c en wordt die sowieso geïnstalleerd B)

Verwijderd

POP gaf aan dat het niet geinstalleerd was. Tevens kreeg ik vervolgens een aantal andere meldingen m.b.t. drivers gerelateerd aan Direct X 9.0c of een voortvloeisel van ditgene.

In elk geval, kwam ik later achter, dat die DX9.0c melding niet voor niets was telkens bij elk spel (na een automatische controle). Maar ja, nooit echt erg opgelet, tot begin vorige week ofzo. Toen ben ik het verder gaan uitspitten...

Kon er vrij weinig informatie over terugvinden over dit "vage" gedoe met het installeren van DX9.0c, maar ja, uiteindelijk een beetje lopen "klooien" en voilá... DX9.0c geinstalleerd en wel... Zij het met een omwegge'tje (ach er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden).

In elk geval, wat ik deed voorheen, hij installeerde DX9.0c NIET (neen, ook NIET met WinXP SP2).

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 23:39 ]

Pagina: 1