Toon posts:

[XP] Command niet meer uitvoerbaar*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Best boeren, burgers en buitenlui,

Graag wil ik met jullie het probleem delen. Zoals in de titel al aangegeven gaat het over het uitvoeren van command. Hierbij krijg ik een foutmelding dat deze niet werkt onder nt/based system. Dit is opmerkelijk want op mijn andere pc doet deze het wel.
Ik kwam erachter toen ik Print Artist wilde installeren op de des betreffende pc; deze liet zich niet installeren op de pc en kwam met dezelfde foutmelding.

Ondernomen acties:

gegoogled
gezocht in de zoekmachine van GOT onder windows operating system
gebaald ;)
Nogmaals gebaald

Misschien is er een simpel truckje voor maar daar ben ik nog niet van op de hoogte.

Iemand een idee?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:07:
Best boeren, burgers en buitenlui,

Graag wil ik met jullie het probleem delen. Zoals in de titel al aangegeven gaat het over het uitvoeren van command. Hierbij krijg ik een foutmelding dat deze niet werkt onder nt/based system.
Dat klinkt alsof je command.com vervangen is door één van Win 9x/Me/Dos.

CMD werkt waarschijnlijk wel ?

Een repair zou de oplossing moeten zijn

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Je had natuurlijk ook normaal een topic kunnen openen, zo veel hoef je bij ons echt niet te slijmen hoor ;).

Ik pas even de topic titel aan, zodat het os aan het begin staat. Zou je hier in het vervolg ook zelf aan willen denken? Verder zeg je dat met google niks kon vinden, waarop heb je dan gezocht? En wat is de exacte foutmelding die je krijgt?

Verwijderd

Topicstarter
leon1e schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:27:
Je had natuurlijk ook normaal een topic kunnen openen, zo veel hoef je bij ons echt niet te slijmen hoor ;).

Ik pas even de topic titel aan, zodat het os aan het begin staat. Zou je hier in het vervolg ook zelf aan willen denken? Verder zeg je dat met google niks kon vinden, waarop heb je dan gezocht? En wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
Ik zal in de toekomst er aan denken om XP vooraan te zetten. Dank voor de aanpassing.
Verder kan je hier de foutmelding lezen. Afbeeldingslocatie: http://www.lindware.nl/got/foutmelding.jpg

Op google gezocht met de steekwoorden: command+xp+ werkt niet.
GOT alles afgezocht in de recente topictitels over command.

p.s. cmd doet het inderdaad wel!

Verwijderd

heb je een programma zoals privacy service ofzo diet dat programma blocked was bij mij ook een keer het geval

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:24:
heb je een programma zoals privacy service ofzo diet dat programma blocked was bij mij ook een keer het geval
Waar kan ik dat nazien?

Verwijderd

privacy service zit bij het pakket van MCafee internet security ik weet niet of je dat hebt

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:25:
[...]

privacy service zit bij het pakket van MCafee internet security ik weet niet of je dat hebt
Geen Mc afee wel internet security van Norton. misschien zit ie daar wel in.
Helaas, voor de installatie van Norton deed ie het ook al niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 20:38 ]

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat staat er in het in de foutmelding genoemde bestand (die Autoexec.nt)? Dat zou volgens mij leeg kunnen zijn :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:39:
Wat staat er in het in de foutmelding genoemde bestand (die Autoexec.nt)? Dat zou volgens mij leeg kunnen zijn :)
@echo off

REM AUTOEXEC.BAT wordt niet gebruikt om de MS-DOS-omgeving te
REM initialiseren. Om de MS-DOS-omgeving te initialiseren
REM wordt AUTOEXEC.NT gebruikt, behalve als er in het PIF-
REM bestand van een toepassing een ander opstartbestand
REM is opgegeven.

REM CD-ROM-extensies installeren
lh %SystemRoot%\system32\mscdexnt.exe

REM Netwerk-redirector installeren (laden vóór dosx.exe)
lh %SystemRoot%\system32\redir

REM DPMI-ondersteuning installeren
lh %SystemRoot%\system32\dosx

REM De volgende regel maakt ondersteuning van Sound Blaster
REM 2.0 op NTVDM mogelijk.
REM De opdracht om de BLASTER-omgeving in te stellen luidt:
REM SET BLASTER=A220 I5 D1 P330
REM waarbij:
REM A de basis-I/O-poort van de geluidsblaster aanduidt
REM I de IRQ-lijn aanduidt
REM D het 8-bits DMA-kanaal aanduidt
REM P de MPU-401 basis-I/O-poort aanduidt
REM T het type geluidsblasterkaart
REM 1 - Sound Blaster 1.5
REM 2 - Sound Blaster Pro I
REM 3 - Sound Blaster 2.0
REM 4 - Sound Blaster Pro II
REM 6 - SOund Blaster 16/AWE 32/32/64
REM
REM De standaardwaarden zijn A220 I5 D1 en P330. Voor niet
REM opgegeven schakelopties geldt de standaardwaarde. (N.B.:
REM aangezien alle poorten virtueel zijn, hoeft de hier
REM gegeven informatie niet overeen te komen met de daad-
REM hardware-instellingen.) NTVDM ondersteunt alleen
REM Sound Blaster 2.0.
REM Schakeloptie T dient indien opgegeven op 3 te worden gezet.
SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T3

REM Geef als u de ondersteuning voor Sound Blaster 2.0 op
REM NTVDM wilt uitschakelen een ongeldig basis-I/O-poortadres op.
REM Bijvoorbeeld: SET BLASTER=A0

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:01

Sayko

Knowledge Is Power

Ga naar je windows\repair map en vink alleen lezen aan bij het bestand autoexec.nt en kopieer die naar je windows\system32 map

Klaar

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hmm; ik zie dat mijn lokale machine dat er inderdaad ook in heeft staan; ik meende toch echt dat die altijd leeg was :? Als je googled op de Engelse error vindt je trouwens wel wat interessante informatie; onder andere deze: Hardware Analysis - Forum - System file not suitable for MS-DOS and Microsoft applications

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Hoodlum2000 schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:59:
Ga naar je windows\repair map en vink alleen lezen aan bij het bestand autoexec.nt en kopieer die naar je windows\system32 map

Klaar
Opgelost!!! Thanks mensen

Verwijderd

Toch raar, ik heb precies het zelfde probleem gehad, dankzij deze thread opgelost. Maar gisteren had ik ineens Windows ServAd en Windows ControlAd op mijn systeem staan. Het er af krijgen is ook gelukt maar zou het met elkaar te maken hebben?

En toch balen dat dat er langs slipt: ik heb Norton dat elke dag update, per week controleer ik met AdAware, Cookies staan op 'vragen' en uiteraard sta ik ze niet toe en ZoneAlarm zit redelijk dicht getimmerd....

Als we nou 's zorgen dat de makers van deze software -na ontdekking waar ze zitten- zich door een toe te passen kleine chirurgische ingreep niet meer kunnen voorplanten of de benodigde acrobatische oefeningen daarvoor niet meer kunnen uitvoeren? })

Verwijderd

ik heb een aantal comp's op mijn werk waarvan één ook een probleem gaf met autoexec.nt. Wanneer het systeem opnieuw opstart was autoexec.nt weg !!

De enige oplossing die ik kon vinden was om een back-up uit repair middels een bat file terug te zetten...lekker makkelijk...maar ik heb nooit de kern van het probleem gevonden. Ook de grote van base-memory 640K met dezelfde instellingen op verschillende computers heb ik nooit begrepen. De XP versie van Dos is een emulatie, en windows emuleert geluidskaart, video en andere system-resources in de emulatie. Toch krijg ik van computer naar computer ander beschikbaar geheugen in bv een toepassing als Exact voor Dos, let wel...pas naar het opstarten. de opdracht mem geeft direct naar het opstarten van command wel genoeg maar later niet. Afijn...genoeg geratel...ik weet het ...past niet in dit topic, maar misschien weet iemand toch iets zinnigs te zeggen over dit..
Pagina: 1