Asus P4P800S-X - alleen onboard led knippert

Pagina: 1
Acties:

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik heb hier een pc waarvan eigenlijk niks het meer doet alleen de onboard led knippert. Ik kan echter in de handleiding van ASUS niks terug vinden kwa troubleshooting ofzo.

Het verhaal.

Persoon doet een usb stick aan de voorkant van de pc in de usb poort. Persoon krijgt een schok (meer dan 12 volt zoals hij het zelf zei) en pc valt uit en start niet meer op.

Zelf dacht ik eraan dat de voeding problemen gaf, maar ik heb even een andere voeding erbij gepakt, en het probleem bleef.

Is het mobo nu kapot of hebben jullie nog meer idee'en?

Mobo: Asus P4P800S-X
Proc: Celeron 2,93 Ghz
Mem: 512 Mb
Coolermaster case + voeding.

[ Voor 9% gewijzigd door TheWarden op 13-12-2004 18:09 ]

Mijn Systeem Specs

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Grote kans dat die schok, zoals hij 't zei, wel wat circuitry heeft meegenomen ja...

Een schok voel je omdat 't een hele grote ontlading van elektriciteit is (over een korte tijd), die over 't algemeen niet voordelig is voor hardware (anti statische polsbandjes anyone :+)...

Heb je een bios reset gedaan, en evt. andere hardware uitgesloten?
(Zit de USB stick d'r nog in 8)7 )

Als laatste oplossing zou ik _alle_ hardware van 't mobo afhalen, op 't PC speakertje na (niet nodig in geval van POSTMAN leds). Als 't moederbord dan geen kik meer geeft, dan kan je 'm denk ik wel als onderzetter gaan gebruiken. Een moederbord moet redelijk gaan huilen als hij niets meer vind om 'm warm te houden B)

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• DJ_Squtshi
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 15:13

DJ_Squtshi

What do ya say to da DJ?...

Scyth schreef op maandag 13 december 2004 @ 23:50:
Grote kans dat die schok, zoals hij 't zei, wel wat circuitry heeft meegenomen ja...

Een schok voel je omdat 't een hele grote ontlading van elektriciteit is (over een korte tijd), die over 't algemeen niet voordelig is voor hardware (anti statische polsbandjes anyone :+)...

Heb je een bios reset gedaan, en evt. andere hardware uitgesloten?
(Zit de USB stick d'r nog in 8)7 )

Als laatste oplossing zou ik _alle_ hardware van 't mobo afhalen, op 't PC speakertje na (niet nodig in geval van POSTMAN leds). Als 't moederbord dan geen kik meer geeft, dan kan je 'm denk ik wel als onderzetter gaan gebruiken. Een moederbord moet redelijk gaan huilen als hij niets meer vind om 'm warm te houden B)
ESD heet zoiets, die persoon was statisch geladen en die spanning kan oplopen tot 10.000 volt(of was het nou 100.000 ? :X ) en je hardware gaat al kapot bij veel minder.
Je moet je onderdelen kunnen testen in eengeheel nieuw systeem want er kan vanalles kapot zijn , cpu, geheugen, graka, hdd´s, mobo enzovoort.

Je zou ook kunnen proberen om mobo zonder iets aangesloten aan te doen om te hooren of hij wel de juiste piepjes en/of led combinaties geeft( die staan wel in je handleiding).

Als je mobo dood is moet je ff een compleet systeem regelen om je andere onderdelen te testen.

Specs

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
DJ_Squtshi schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 00:58:
[...]

ESD heet zoiets, die persoon was statisch geladen en die spanning kan oplopen tot 10.000 volt(of was het nou 100.000 ? :X ) en je hardware gaat al kapot bij veel minder.
Je moet je onderdelen kunnen testen in eengeheel nieuw systeem want er kan vanalles kapot zijn , cpu, geheugen, graka, hdd´s, mobo enzovoort.

Je zou ook kunnen proberen om mobo zonder iets aangesloten aan te doen om te hooren of hij wel de juiste piepjes en/of led combinaties geeft( die staan wel in je handleiding).

Als je mobo dood is moet je ff een compleet systeem regelen om je andere onderdelen te testen.
Jah ik zat ook op piepjes te hopen, omdat je die vaak nog wel a.d.v. je bios kan terugleiden wat er fout gaat. Maar ik krijg er geen piepjes meer uit, ga morgen middag wel even onderdeel voor onderdeel testen in mijn ouders' pc, in geval t fout gaat :9

Mijn Systeem Specs