Toon posts:

VPN en internet splitsen

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Een collega van mij zit nu in Engeland en heeft daar een aantal pc's draaien die via VPN verbinding maken met een server in Nederland.

Als ze in Engeland willen internetten, terwijl de VPN verbinding open staat, dan gaat dat via de VPN verbinding, maar dat moet niet.

Als het goed is moet het mogelijk zijn om dit te splitsen, maar hoe is de vraag.

De server is een 2003 server, de pc zijn XP Prof

Hebben jullie een idee. IK niet en google geeft mij ook geen duidelijk en snel antwoord.

Verwijderd

Je wilt een tunnel splitsen.

http://www.microsoft.com/.../en-us/w2k3tr_vpn_how.asp
While connected to the intranet, the client can obtain Internet access using the default route that points to the Internet. This configuration is known as split tunneling
Staat het helemaal uitgelegd.

Verwijderd

Topicstarter
OK, dank je wel. Dit ga ik eens even doorlezen.

Verwijderd

Als in bij geavanceerd IP instelling van aan de client kant "gebruik als default gateway" uitvinkt moet het werken

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad. Dit staat trouwens (met weinig woorden) ook in de FAQ - Network Troubleshooting :)

Daarom sluit ik dit topic ipv. het naar Network Troubleshooting te verplaatsen: verplaasten lijkt me eoverbodig :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Dit topic is gesloten.