Toon posts:

[Ervaringen] Syntax S8601MP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hardware aan het verzamelen voor mijn carputer.
Helaas is mijn moederbord via fv24 uit een Shuttle SV24 aan het knakken, dus het wordt tijd voor een ander moederbord.

Ik ben nu op zoek naar een nieuw goedkoop moederbordje en dan het lieftst alles onboard.
Ik hoef geen beest van een machine, want het enige wat er op komt te draaien is MediaCar en Route66. Nu kwam ik dit moederbord net tegen SYNTAX SV8601MP op computerstunt, maar op tweakers is er nog helemaal niets over bekend. Hij kost maar € 59,-

Daarom mijn vraag, zijn er mensen die ervaring hebben met dit moederbord?
Ik ben namelijk niet bekend met dit merk en misschien is dit wel hardstikke of misschien juist erg slecht. Hoe is de support voor WinXP?
SYNTAX S8601MP voor SDRAM + COOLE VIA C3 CPU + VGA on board

Supercool moederbordje, met een VIA C3 Pro 1200+ on board, 800 mhz (Samuel2, zelfde processor als op andere bordjes, die ook onder 1500+/2000+ verkocht worden).

Geschikt voor PC133 SDRAM. LET OP: wel een soort met de chips enkelzijdig op de geheugenmodule, van dubbelzijdig geplaatste chips wordt slechts de helft herkend...

Gerefurbished, bulk, zonder kabels, maar met Driver CD, 1 jaar garantie

Verder met sound, USB en LAN, conform de volgende specificaties:

Syntax S8601MP VIA Socket 370 microATX Motherboard
The Syntax S8601MP Mainboard has all the features you need to develop a powerful multimedia workstation. The S8601MP mainboard is a compact microATX size and has a power connector for an ATX power supply.

The S8601MP uses the VIA VT133 chipset, and integrates a 3D Graphics Accelerator and Ultra DMA 33/66/100 function. This board has built-in AC ‘97 CODEC, provides an AMR slot to support Audio and Modem applications and has built-in 10/100Mbps LAN interface. The S8601MP has an integrated VIA Samuel2 1.2Giga Pro processor running with 133MHz FSB.
Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/itemdetails/S/S452/S452-1002/S452-1002-diagram-a-L.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.tigerdirect.com/itemdetails/S/S452/S452-1002/S452-1002-diagram-b-L.jpg

PROCESSORS

Socket 370 supports the VIA® C3 processors on board
CHIPSET

VIA® VT8601A & VT82C686B chipset
Integrated 2D/3D Video Accelerator (2 to 8MB shared memory)
Super I/O - Integrated in VT82C686A/B
System Hardware Monitor: VT82C686A/B
LAN: RealTek 8100
AC97 Audio Codec: Compliant with AC97 2.1 specification
SYSTEM BIOS

AMI 2MB Flash EEPROM
Supports Plug and Play 1.0A, AMP 1.2, Multi Boot, DMI
Full support for ACPI revision 1.0 specification
MEMORY

Two 168-pin DIMM sockets for 3.3V SDRAM (Ready for PC133/PC100)
Maximum: 1GB
I/O INTERFACE

Supports Plug and Play function
PS/2 keyboard and PS/2 mouse connectors
Dual USB ports and LAN connector
1 - EPP/ECP mode parallel port
1 - 16550 high-speed serial I/O ports
Audio ports (Line-in, Line-out, Mic-in, CD-in and game port)
Dual PCI IDE interfaces - support four IDE devices (PIO mode 4, DMA Mode 2, Ultra DMA 33/66/100)
Supports 360K~2.88M Byte, 3 mode FDDs or LS120
ATX power supply connectors
Ports, headers and others:
IrDA header Extra USB Header
Extra MIC/Line-Out header
Green, HDD, Power indicator LED headers
CPU and Case Fan headers
LAN Card Wake Up / Internal Modem Ring Wake-Up headers
RTC & BATTERY

VT82C686A/B included 256 bytes of CMOS SRAM
With CMOS hardware clear jumper
EXPANSION SLOTS

3 PCI slots, 1 ISA slot, 1 AMR slot
FORM FACTOR

microATX (224mm x 190mm), 4 Layers

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 09:20 . Reden: Extra afbeelding bijgevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Officiele website:
http://www.syntaxgroups.c...t_info.php?products_id=87

Ik heb verder nog geen goede review kunnen vinden in Google.
Dus als iemand ervaring heeft met dit board dan hoor ik dat graag _/-\o_

• 0cool
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-06-2024
Ik zit zelf ook te denken aan een carputer. Misschien is dit wel dan wel iets. Heeft er echt niemand iets over dit mobo-tje te vertellen

You thought your secrets were safe. You were wrong

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel ontschreeuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had graag zelf ook de titel aan willen passen, maar dit kan helaas niet naderhand meer.
Bedankt in ieder geval!

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ervaring met Syntax moederborden? |:(

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 09:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blijbaar is hier niemand in het bezit van een Syntax moederbord of er is geen behoefte om hun ervaring met mij te delen. Dan houdt het op....................... :?

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Op zich lijkt het me best een aardig budget ding. Maar je moet je niet al te veel voorstellen van die via processor. Ik denk dat voor het afspelen van bijvoorbeeld DivX deze oplossing niet geschikt is. En de processor zit op het moederbord vastgesoldeerd, dus in de toekomst kan je er geen andere processor opzetten. Of je moet zin hebben om 370 pootjes los en weer vast te solderen ;)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Syntax is hetzelfde als PCChips / ECS(Elitegroup). Volgens mij zijn Syntax en PCChips merknamen van ECS maar dat weet ik niet helemaal zeker. Iig is het één pot nat.

In mijn ogen is het troep, ik begin er niet meer aan. Ben er vaak genoeg onbevooroordeeld mee begonnen, en je kan ook eens geluk hebben, alleen je kan er bij dat spul gewoon niet op vertrouwen dat je wat goeds krijgt. (en daar is de prijs ook naar)

Daar komt nog eens bij dat dit ding waarschijnlijk zo baggertraag is dat je beter een 2e hands P3/Duron met een moederbordje kan kopen, want die zijn veel sneller en ook niet duur.

[ Voor 43% gewijzigd door smvs op 18-12-2004 13:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zo te horen, is het dus niet echt heel veel soeps.
Mijn verwachtingen zijn niet erg hoog, want dit kun je ook niet verwachten van deze prijs.
Maar ik had gehoopt dat dit moederbord wel geschikt zou zijn, voor navigatie, mp3 en wellicht een dvdtje kijken.

Dan toch maar op zoek gaan, naar een beter moederbord die in mijn oude shutlle case past.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:27:
Zo te horen, is het dus niet echt heel veel soeps.
Mijn verwachtingen zijn niet erg hoog, want dit kun je ook niet verwachten van deze prijs.
Maar ik had gehoopt dat dit moederbord wel geschikt zou zijn, voor navigatie, mp3 en wellicht een dvdtje kijken.

Dan toch maar op zoek gaan, naar een beter moederbord die in mijn oude shutlle case past.
Voor die simpele dingen zal het wel voldoen (mpeg2 kost niet zo veel processorkracht), echter dingen als Divx/Xvid en spelletjes zal niet gaan.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Nou, kijk eens bij Gistron, daar verkopen ze deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.gistron.com/img/producten/1100015806.jpg

57 Euro en dan wel nieuw.... zelfde bordje volgens mij maar dan wel nieuw.
Oh nee, deze heeft DDR RAM sloten.

check de specs :

Specificaties

Processor On-board VIA C3 Samual 2 processor
Chipset CLE266/8235
Front Side Bus FSB 133MHz
Geheugen 2 x 184 pin DDR SDRAM DIMM slots
Ondersteunt 2 2.5V DDR SDRAMs DDR 266
Ondersteunt tot 2 GB system geheugen
LAN Ja
VGA Ingebed UniChrome 3D Graphics w/ 64M share memory
Interne I/O Aansluitingen 2 x UltraDMA 133/100/66
1 x FDD
1 x 20pin ATX power aansluiting
1 x IrDA for SIR header
1 x USB header, ondersteunt extra 2x USB 2.0 ports
1 x Front panel switch/LED header
1 x Front panel audio header
1 x Speaker header
1 x CPU / SYS FAN headers
1 x CD in header
1 x USB kaartlezer header
Geluid 2-channel audio Codec
Uitbreiding slots 2 x PCI
1 x CNR
Achter panel I/O 1 x PS/2 toetsenbord/ 1 x PS/2 muis
1 x Serial Port aansluiting
1 x Parallel Port aansluiting
1 x VGA port
4 x USB2.0 ports
1 x RJ-45 LAN
1 x Audio I/O Line In/Line Out/Mic.in
Form Factor Flex-ATX
Afmetingen (bxh) 23.0x19.0 cm
Software Ja
Driver Ja

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

Verwijderd

Topicstarter
Dat bordje ziet er ook netjes uit en op Gistron staat ook nog de grotere broer van dit bordje ( PcChips M789CLU +CPU C3 2000+ ). Deze is sneller en is ook nog eens 2 cm smaller en dat voor een paar euro meer.

Maar volgens @smvs is dit hetzelfde en eigenlijk niks:
Syntax is hetzelfde als PCChips / ECS(Elitegroup). Volgens mij zijn Syntax en PCChips merknamen van ECS maar dat weet ik niet helemaal zeker. Iig is het één pot nat. In mijn ogen is het troep, ik begin er niet meer aan. Ben er vaak genoeg onbevooroordeeld mee begonnen, en je kan ook eens geluk hebben, alleen je kan er bij dat spul gewoon niet op vertrouwen dat je wat goeds krijgt. (en daar is de prijs ook naar)

Daar komt nog eens bij dat dit ding waarschijnlijk zo baggertraag is dat je beter een 2e hands P3/Duron met een moederbordje kan kopen, want die zijn veel sneller en ook niet duur.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2004 15:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hoe staat het gesteld met moederbordjes van Asrock?
Dit zijn ook niet echt hele dure moederborden?

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:51

The Third Man

The Third Jellyfish

Asrock is een dochter van Asustek (houder van het merk Asus) die zich richt op de budgetmarkt, het is dus niet een low-quality merk, je moet alleen niet veel features op die borden verwachten.

• all_by_myself
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 13:31

all_by_myself

Per Ardua ad Astra

Je moet er geen wonderen van verwachten, maar ja, dat vond je zelf ook niet nodig. Je wilt niet overklokken of modden, dus waarom is er dan iets mis met PC-Chips/ECS/Asrock ? Wat mij betreft helemaal niks.

Voor mensen die gewoon een goedkoop standaard bordje willen is dit een prima oplossing.

AMD Ryzen 9 PRO 3900, 32GB, Win11 x64

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Lekkere Kwal schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:50:
Asrock is een dochter van Asustek (houder van het merk Asus) die zich richt op de budgetmarkt, het is dus niet een low-quality merk, je moet alleen niet veel features op die borden verwachten.
Baseer je dat op ervaring of is dat theorie?

Ik heb namelijk de ervaring dat Asrock wel low-quality is, domweg omdat je voor die prijs geen kwaliteit kunt maken. ECS niet, niemand niet, en ook Asus niet.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je geen geluk kunt hebben en een bordje kunt treffen waar je jaren plezier van hebt en helemaal perfect is. Alleen de kans dat het stuk gaat of al stuk is bij aankomst, of anderzins raar doet is gewoon groter dan bij een duurder product.

Iets is niet goed omdat het van Asus is. Asus heeft gewoon altijd gekozen voor producten die wat duurder waren om een redelijke kwaliteit te kunnen leveren. Daarentegen heeft ECS altijd gekozen voor budget troep. Gewoon een bedrijfsstrategie, niks anders. Ze kunnen echt wel goede moederborden maken bij ECS als het moet, dat doen ze ook voor veel andere fabrikanten.
Pagina: 1