Toon posts:

XP client draait GPMC, maar deze ziet domein niet

Pagina: 1
Acties:
  • 25 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op een XP xlient GPMC geinstalleerd. als ik dit draai en ik wil vervolgens mijn domein toevoegen, zegt ie dat ie het opgegeven domein niet kan vinden?

ik kan met deze client wel inloggen als gebruiker op het domein, tenmiste zo lijkt het.

zou het soms kunnen dat het domain helemaal niet aktief is? hoe kan ik dit controleren?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Wat is een ipconfig /all? Kan je de fqdn van de domaincontroller pingen? Exacte foutmeldingen in de event logs op de dc of client? Je kan het beste even je dc gaan troubleshooten. Werkt het vanaf een andere client wel? Watvoor exact domein heb je? 2000 of 2003?

Heb je al eens in [rml][ javascripts & php] javascripts array vullen met data uit ph[/rml] gekeken? Daar staan enige howtos over AD. Ook in Windows Operating Systems - FAQ is veel info die wellicht tot een oplossing kan leiden. Google en GoT search geven je vast duizenden resultaten omdat deze fout al heel vaak is voorgekomen en door diverse dingen veroorzaakt kan worden. ?Lees Windows Operating Systems - FAQ nog even door. De info die je nu hebt verstrekt is niet echt volledig. We kunnen hier zeker met een complex programma als Active Directory niet echt in adviseren.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Dit topic is gesloten.