Ik heb al een aantal forums gehad, maar een AMD XP-Mobile past dit nou wel of niet op een Abit NF7-S V2.0 moederbord?? En zo ja, is dit dan sneller dan een AMD XP 2800+ Barton, mits je de mobile overclocked???
Volgens mij (99% zeker) past het wél mits je de goede mobile koopt
De Mobile zal beter oc'en en dus meer snelheid kunnen leveren
De Mobile zal beter oc'en en dus meer snelheid kunnen leveren
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
een 45W mobile past iig prima en KAN sneller zijn ( je weet nooit hoever je kan oc'en, maar met de mobile maak je een redelijk grote kans dat ie over de 2,4 Ghz heen gaat
Mits je de goed Mobile koopt? Heb je er meerdere dan? Ik heb dezelfde vraag aan Alternate gesteld en die zeiden dat het niet mogelijk was.
Welke van deze zouden jullie aanraden???
AMD Athlon XP-M 2400+ (S-A, 1,80GHz, 512KB, 266MHz FSB) € 95,-
AMD Athlon XP-M 2500+ (S-A, 1,87GHz, 512KB, 266MHz FSB) € 105,-
AMD Athlon XP-M 2600+ (S-A, 1,92GHz, 512KB, 266MHz FSB) € 104,-
AMD Athlon XP-M 2800+ (S-A, 2,10GHz, 512KB, 266MHz FSB) € 145,-
Welke van deze zouden jullie aanraden???
AMD Athlon XP-M 2400+ (S-A, 1,80GHz, 512KB, 266MHz FSB) € 95,-
AMD Athlon XP-M 2500+ (S-A, 1,87GHz, 512KB, 266MHz FSB) € 105,-
AMD Athlon XP-M 2600+ (S-A, 1,92GHz, 512KB, 266MHz FSB) € 104,-
AMD Athlon XP-M 2800+ (S-A, 2,10GHz, 512KB, 266MHz FSB) € 145,-
Ik zou de 2400; de 2500 of de 2600 aanraden. De 2800 is in feite dezelfde cpu als je nu hebt maar dan met een lagere fsb en hij is geunlocked op de multiplier. De 2400 t/m 2600 zijn 45 watt versies; de 2800 is een desktopreplacement wat betekend dat de core hetzelfde voltage en verbruik heeft als een normale barton.
Alternate heeft alleen de juiste Mobiles te koop zo te zien. De cpu's die je hier post zijn allemaal voor Socket-A (S-A) geschikt en passen prima in een NF7-S. Sterker nog, dit berichtje heb ik op eenzelfde combinatie getypt
Koop dus gewoon een 2400/2500/2600+ en je kunt de multiplier onafhankelijk van je fsb omhooggooien. En dat is in principe sneller dan een gewone 2800+.
Oke dan, hier schiet ik iets mee op, Thanx. Ik heb m'n waterkoeling al in bestelling staan!!!
Kijk eens in het [OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 5 en eerdere delen. Daar is genoeg te vinden over de combinatie van amd mobile en abit nf7-s moederboarden. Ik heb zelf net een DFI infinity NFII Ultra besteld voor mijn amd mobile(35w). Ben benieuwd naar de resultaten.
[ Voor 1% gewijzigd door Gizzy op 13-12-2004 17:08 . Reden: 10w verschil ]
flickr - WOT Profile - Game PC
De CPU moet OPGA zijn. (Organic Pin Grid Array)PS. waar kan je het aan zien dan welke de goeie is???
µPGA past niet, die is niet voor Socket A
De nodige info staat in het topic die de GoT'ter hier boven mij al aan heeft gegeven
[ Voor 58% gewijzigd door Thandor op 13-12-2004 17:31 ]
Die snelheden kan je dus halen maar er staat nergens bij met welk geheugen en op welke timings. Ik heb nu Corsair XMS3200 LLPT C2, werkt dat goed samen met die 2400/2500 Mobile??? Nu kom ik namelijk niet verder met die 2800+ in windows 2250mhz en met games slaat hij met overklokken meteen vast hoe laag ik ook ga, tot hij weer op standaard staat. Alle timings en instellingen al gehad. Niks mee te bereiken die AMD 2800+ Barton!!!!
Je kunt met een mobile, of Athlon voor 0340de MP afzonderlijk instellen.
Die Athlon XP 2800+ moet nl. best hoger kunnen dan 2250MHz.
Voltage van de CPU verhogen, FSB een beetje veranderen en eventueelals dat kan met jouw CPU de MP lager/hoger.
De Mobiles hebben een vrije Multiplier, je zou dus 10x225 = 2250MHz kunnen draaien mits jouw geheugen dit aankan. Het geheugen moet nl. synchroom met de FSB draaien. Timings & voltage van het geheugen kun je ook tweaken om het maximale eruit te krijgen
Die Athlon XP 2800+ moet nl. best hoger kunnen dan 2250MHz.
Voltage van de CPU verhogen, FSB een beetje veranderen en eventueelals dat kan met jouw CPU de MP lager/hoger.
De Mobiles hebben een vrije Multiplier, je zou dus 10x225 = 2250MHz kunnen draaien mits jouw geheugen dit aankan. Het geheugen moet nl. synchroom met de FSB draaien. Timings & voltage van het geheugen kun je ook tweaken om het maximale eruit te krijgen
Hij kan ook wel harder lopen maar dan zijn mijn blauwe schermen met games nog niet weg ik heb een zalman 400watt voeding dat moet denk ik toch wel genoeg zijn!!! Die CPU/FSB settings in m'n bios ben ik nog niet zo mee bekend. Net als die cpu interface wat moet hier mee gebeuren??? Bij Corsair hebben ze het geheugen getest op to 200mhz, dit is dan toch niet het uiterste???
Hier gaat het [rml][ OC] Barton mobile overclock resultaten - Deel 5[/rml] topic over. Verder zie ik weinig inzet, inzicht en researchcapaciteiten bij jou terug. En dat is niet de bedoeling hier op GoT.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()