Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heren!

Sinds een paar dagen krijg ik na het spelen van verschillende spellen regelmatig blauwe schermen binnen Xp Home. Scherm geeft een 'eeuwige loop' aan veroorzaakt door nt4_disp.dll.

Heb videodriver al verschillende malen verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar helaas.

De specs: 2800+, a7n8x, 1024 intern, xp-sp2, nvidia drivers 66.93 op FX5900XT

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Draait de fan van je videokaart nog? Heeft deze een tempsensor en kun je zien hoe warm je kaart wordt? Gebruik ook eens de beta driver of een oudere driver.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Noop, blijft keurig onder de 60 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Bedoel je niet nv4_disp.dll?

(nVIDIA Compatible Windows 2000 Display driver, Version 66.93)

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, my bad. Je hebt helemaal gelijk! NV4_disp. Ik las op een obscure oost-europese site dat er al twee jaar geleden problemen met deze dll waren, maar dat ze op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een nieuw systeem aangeschaft: MSi K8N Neo2 bord, AMD Athlon 64 3500+ (socket 939), 2 x 512MB DDR, XFX GeForce 6800GT, maar ik heb hier dus ook last van, maar alleen in DOOM3 (legale). Spel draait perfect, en INEENS hangt het beeld, na 20 sec een BSOD met nv4_disp.dll error. Temperatuur is gewoon goed (58 graden). Verder heb ik Windows XP Pro SP1, DX9.0c, Forceware 66.93
Is er een bekende oplossing voor dit vreemde verschijnsel?
ps kan de topictitel aangepast worden, het is nv4_disp.dll

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04 08:17
Ik ken dit probleem, hoeft vaak niet eens aan de videokaart te liggen :)
Vaak kan het geheugen het probleem veroorzaken.

Bij mij was het probleem dat ik op m'n MSI K8N Neo2 de Dual Channel verkeerd had.
Moesten in 2 andere sloten vanwege de dubbele rij per geheugen DIMM :)

[ Voor 12% gewijzigd door pSycho-Y2K op 15-12-2004 23:53 ]

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Het is eigenlijk begonnen toen ik mijn latency-timings strakker heb gezet (2.5-3-3-6 ipv 3-3-3-8). Deze settings zijn 100% getest door Corsair bij 200mhz fsb (mijn fsb staat op 198). Dus heb ik Corsair gemaild en die zeiden dat ik mijn dram voltage naar 2.8v moest doen en memtest moest draaien. Allemaal gedaan. Memtest heeft 12 uur nonstop gedraaid zonder errors te geven.
Nu krijg ik op dit moment wel minder vaak blauwe schermen, maar toch nog regelmatig. Ik weet inmiddels ook niet meer wat ik eraan moet doen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yepaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:52
Ik heb dit in het verleden ook gehad, exact dezelfde fouten. Bleek aan Black Ice Defender te liggen....lijkt toch op softwareprobleempje 8)7
Pagina: 1