[Abit AV8 3rd Eye] Problemen met ??

Pagina: 1
Acties:

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
Na een weekje wachten heb ik eindelijk mijn moederbord en processor binnen. Een Abit AV8 3rd Eye en een AMD 64 3000+

Nu heb ik het mobo in mijn pc ingebouwd, stekkers aangesloten en alles erin gedaan. Ik start em op en krijg gepiep, was te verwachten. CMOS gereset. Toen weer opgestart nog steeds gepiep en geen beeld.

Nu ben ik in het boekje en op inet in pdf gaan zoeken naar eventuele meldingen voor verschillende piepjes zoals dat in alle moederbordboekjes staat, maar die kan ik dus voor dit moederbord niet vinden. Mooi klote dus!

De volgende hardware heb ik die erin moet komen, 512MB TWINMOS. Leadtek GF4 Ti 4400. dat is denk ik tot nu toe nog het belangrijkste want zonder die 2 doet ie erg weinig. Als ik zonder videokaart en geheugen start krijg ik de volgende piepreeks ( hoofdletters is hard en hoog, kleine letters is dan laag en wat zachter ) piep PIEP piep PIEP enz enz, lijkt net een sirene.

Hetzelfde gepiep krijg ik als ik alleen geheugen erin doe, of alleen videokaart of alle2. Kan er dus op duiden dat het met geen van die dingen te maken heeft. ik heb nu verder niets op het mobo aangesloten, n de uGuru Clock enn dat was het.

Volgens een vriend kan het te maken hebben wellicht met de stekkertjes voor de power switch reset switch etc.. maar denk dat het daar niet aan kan liggen.

What on earth zou het kunnen zijn, iemand die dit mobo ook heeft, en zelfde meldingen had ofzo?

EN ik krijg geen beeld. Zelfde vriend zegt dat ie geen 3,3V vidkaarten aan kan weet niet zo 123 wat voor 1 die van mij is. Maar lijkt me sterk dat het daar aan ligt..

Okeej, heb even gekeken in mijn boekje van mijn oude moederbord en die ondersteunt ook geen 3,3V kaarten, dus daar ligt het niet aan omdat die het daar wel op deed.

Nog steeds een wazig probleem.

[ Voor 13% gewijzigd door orange.x op 13-12-2004 16:45 ]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
Okeeej, even met Abit NL gebeld schijnt dat het een probleem is met de BIOS die nog niet volledig de Winchester Core van AMD 64 ondersteunt. Krijg nu een nieuwe BIOS chip opgestuurd dus moet ik verdorie nog 2 dagen wachten op me spullen :D en dan kan ik pas rammen :) Tjeeempie

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap