Toon posts:

[2003] 1 Bestand verwijderen geeft "Cannot delete Filename"*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op ons terminal server netwerk hebben we een nieuwe server staan. Draaiende met windows 2003 terminal server. Op deze servers hebben veel gebruikers hun eigen persoonlijke schijf liggen. Waar zij de rechten op hebben. Alle rechten behalve full control... Het wil zo zijn dat de gebruikers bestanden niet kunnen verwijderen, maar het vreemde is als zij 2 bestanden selecteren dat het wel zo wel wil. Indien 1 bestand verwijderd moet worden dan krijgen ze de melding. Can not delete Filename: the file can be used by another program or user.

Weet iemand hier een oplossing voor of heeft iemand hetzelfde probleem. Laat het me weten.

Alvast bedankt :?

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:09
Een raar probleem, heb je ook al in de event log gekeken of er nog foutmeldingen naar boven komen? Ik pas nog even de titel aan, zodat het os erbij staat zou je hier in het vervolg zelf ook aan willen denken? :)

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
restarten van de server helpt niet?
en is die niet door iets in gebruik stiekem ?

Verwijderd

zijn dat specifieke bestanden, of komt dit probleem bij alle bestanden voor?

Verwijderd

Topicstarter
De eventlog staan geen fouten in en de server resetten heeft ook geen zin. Die worden elke dag gerebooted vroeg in de ochtend. Ik heb meerdere bestanden geprobeerd en dan vooral office bestanden maar daar kan het niet aan liggen. Ik heb nog wel weer een extra bevinding gedaan. 1 bestand deleten wil niet, maar selecteer ik er meer dan willen ze wel verwijderd worden. Dus ik denk dat het iets te maken heeft omdat explorer de bestanden inleest om zo de info van het bestand weer te geven in de status bar in explorer. Ik zit zelf hier ook in te zoeken maar kan niks vinden.

Hopelijk biedt dit jullie wat extra info, ik kan er niks over vinden. Ik weet wel om dit te verwijderen uit de status balk moet ik registry keys weggooien(maar welke weet ik nog niet)

_/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:57:
zijn dat specifieke bestanden, of komt dit probleem bij alle bestanden voor?
Pshyto schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:55:
restarten van de server helpt niet?
en is die niet door iets in gebruik stiekem ?
? Misschien ook al eens met iets als Process Explorer gekeken of de bestanden nog ergens door worden gebruikt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer ook eens een simpel textbestandje met notepad te maken om te zien ofdat je dat wel kan verwijderen? Welke virusscanner draai je verder op je terminal server en is die wel terminal server klaar?

Heb je dit al eens op je console geprobeerd? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op de console lukt het ook wel. Het probleem doet zich alleen voor met gebruikers (domain users). De rechten hebben we goed aangepast. Indien we kijken onder advanced rights staat het vinkje delete files folders en subfolders staat ook aan. Het probleem doet zich niet voor bij administrators. We hebben hier echt alles geprobeerd en we zitten nu zelf te denken aan een bug in win2003 ts

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:26

duderuud

Sliden is koel

Netwerk toevallig gesegmenteerd de afgelopen tijd?

Motor-Forum.nl

Pagina: 1