[Excel] Chart tool

Pagina: 1
Acties:

• MIT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-08 09:29

MIT

KerMIT

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een tool die (indien mogelijk) uit excel, grafieken produceert. Ik moet minimaal zelf (dynamisch, niet statisch) lijnen in bijvoorbeeld een scatterchart toe kunnen voegen. Ik heb het één en ander aan trails geprobeerd (gevonden via google), maar ze voldoen niet aan bovenstaande eis. Het product mag best wat kosten.

No Signature

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Wat is er ontoereikend aan de grafiekenfunctionaliteit van excel zelf? Hier staat een verhaal over hoe scatter chart grafiekenin excel te maken:

http://pubs.logicalexpres...009/LPMArticle.asp?ID=190

En wat bedoel je met lijnen toevoegen? Dat je ze wilt kunnen tekenen en dat de bijbehorende data in excel wordt weggeschreven?

Misschien moet je je vraag iets duidelijker stellen.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
Mijn scatterchart bevat een modus, deze modus dient 2 lijnen te genereren met een afwijking van + en - 15%. Die behoren over de gehele X-as te lopen, zodat ik kan zien welke waarden er buiten deze range vallen. Bovenstaande is vast te berijken door extra datasources toe te voegen, maar ik moet dit voor heel veel verschillende opdrachtem doen en het is te omslachtig om dit voor elk project weer appart op te zetten.

No Signature

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Daar zijn dan VBA scripts voor uitgevonden :)

Ook kan je denken aan exsporteren naar bijv csv en dan een willekeurig visualisatie- of analysetool pakken.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MIT

MIT

KerMIT

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:56:
Daar zijn dan VBA scripts voor uitgevonden :)

Ook kan je denken aan exsporteren naar bijv csv en dan een willekeurig visualisatie- of analysetool pakken.
Hoewel het eigenlijk de bedoeling is dat "gewone" gebruikers dit soort dingen moeten kunnen, kan ik inderdaad als het niet anders kan gebruik maken van VBA. Heb je misschien een goeie site waar dit soort dingen worden aangekaart? Ik heb een CSV converter gezocht en gedownload, maar heb nog geen analysetool te pakken gekregen, hier misschien nog een sugestie voor?

No Signature