Toon posts:

Poort openen zonder resultaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De zoveelste topic over porten :/, excuses daarvoor, maar ik krijg het niet zelf voor elkaar..
Ik heb geprobeerd om de poorten 10093 en 10094 TCP/UDP open te gooien.
Daarvoor heb ik eerst een static ipadres aangemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/7682/lanverbinding1.jpg

Er werd geen alternatieve DNS server gegeven dus ik denk dat dit dan maar moet voldoen :?.
Vervolgens via portforward bij de juiste router (Speedtouch 510) de stappen gevolgd.

Afbeeldingslocatie: http://img101.exs.cx/img101/4465/poorten1.jpg

Volgens mij moet het zo kloppen, maar dan werkt het hosten bij de betreffende game nog niet. Voer ik soms de verkeerde inside ipaddress in? Misschien dom, maar intern ipaddress is niet het zelfde als m'n ip adres op het internet zeg maar, moet ik de 2e invoeren? Of klopt er iets niet aan mijn static ip? Dat ip adres op het internet is wel altijd gelijk. Help me out :P.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:07

Sjaak_Afhaak

Bleh!

ik heb wel eens gemerkt met de speedtouch dat als outside address 0.0.0.0 opgeven niet voldoet... je kunt het proberen door je externe IP adres op te geven ipv 0.0.0.0

Hier staat tekst

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Dit ziet er goed uit. (extern adres 0.0.0.0 opgeven, als je daar een ander adres opgeeft heeft alleen dat adrees toegang, dat wil je echt niet)

Heb je geen firewall op je pc draaien die in de weg zit?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Niks, die van WinXP heb ik altijd al uitgeschakeld gehad. Kan Norton een probleem vormen?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:57:
Niks, die van WinXP heb ik altijd al uitgeschakeld gehad. Kan Norton een probleem vormen?
norton system works 2004 met anti worm protection ... JA })
Maar meneer peter norton zelf , nee.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan zal ik dat nog even proberen. Kan je met netstat -an (bij dat comamnd)zien of de juiste poort open staat? Of zit ik dan helemaalverkeerd :P?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 16:02 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:01:
Kan je met netstat -an (bij dat comamnd)zien of de juiste poort open staat? Of zit ik dan helemaalverkeerd :P?
Je kunt zien op welke poorten de applicatie luistert. Maar je kun niet zien of je vananf internet ook die poorten kunt bereiken. (netstat let niet op je firewall en router)

Verwijderd

Zit met hetzelfde probleem, ook Speedtouch 510 . Probeer poorten te forwarden voor Remote Anywhere en Bulletproof Server.
Ik heb toen bij OUTSIDE ADDRESS m'n eigen (internet) ipadres ingevuld waarna er wel, voor het eerst, listen kwam te staan (kon toen ff niet testen of hij ook bereikbaar was vanaf een andere locatie)

Maar ik las ergens dat dat onveilig zou zijn(waarom weet ik niet) dus heb het maar teruggezet, waardoor ik nu terug bij af ben.....

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik ken die hele speedtouch dingen niet, maar heb hier vorige week een backup MX opgezet achter een Nextgentel 8Mbit lijn. poort opengegooid op de OpenBSD bak, poort gemapt op het netopia modem, telnetten vanaf thuis... nix...
Modem resetten, misschien dat dat gare ding met telnet interface wil restarten, ook nix...

Googlen, misschien dat Nextgentel poort 25 dichtknalt... nix te vinden (en mn noors is ook zo hele goed :X), bleek uiteindelijk dat dat Netopia modem behalve een portmap ook nog een gat in zn firewall nodig had |:(

Behalve portmappen ook nog even kijken in de firewall/filter settings van je modem, tis nml niet de eerste keer dat dit mij overkomt met dit modem (vorige keer met ipsec tunnel ook al gedonder, zelfde instelling vergeten :X)

Verwijderd

Volgens mij valt er bij de Speedtouch helemaal niks te configureren in de firewall.....

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:09:
Volgens mij valt er bij de Speedtouch helemaal niks te configureren in de firewall.....
Standard staat de firewall redelijk open. Tenzij je dingen als een transparante proxy wilt maken, hoef je hem niet te configuren hoor.

Je moet hem wel vanaf de command prompt configureren. niet zo simpel. tenzij je je ermee bezig houd is het standaard profile goed.

PS, firewall is iets anders als NAT.

Pagina: 1