Systeem gedraag zich vreemd, voeding probleem?

Pagina: 1
Acties:

• M-spec
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier, ik heb al even rond zitten speuren naar wat info wat mij misschien verder kon helpen. Toch lukt het nog niet helemaal. Misschien dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik heb sinds vorige week een XP-M 2500+ in mijn systeem geplant. Die werkt op zich prima. Het lijkt er alleen op dat mijn moederboard of voeding nu voor een probleem zorgt.

Hier de specs:

XP-M 2500+ @ 2,55GHz 1.8V
MSI K7N2 Delta-L | nforce2 Ultra 400 | 212FSB
Kingston Hyper-X PC3200 (2×256) | cl 2-3-2-11 (1:1 / 2.7V)
MSI GF4 Ti4200 128MB (270/580)
wc: Koolance PC2 kast | cpu temp stessed; 45 graden max.

Mijn probleem is nu als volgt, hoop dat ik het een beetje duidelijk kan neerzetten.
Het systeem draait nu stabiel met de bovenstaande specs. Het liefst wil ik de fsb natuurlijk wat hoger hebben omdat ie nu met een mp van 12× draait. Als ik 11× selecteer, lager pakt ie niet, kom ik uit op 2,33GHz. Vervolgens wordt ie instabiel bij een fsb van 215. Nog steeds een Vcore van 1.8V(niet hoger instelbaar). Als ik 1.7V instel draait ie wel stabiel tot een fsb van 218. Maarja, schiet ik nog niet echt veel mee op. Geheugen tragere timings geven of op 2.8V laten draaien maak ook geen verschil. De processor en het moederboard 'tezamen' als tussenweg overklokken met een mp van 11.5× is ook geen succes. Op een Vcore van 1.8V zegt het systeem 'doe het zelf maar' met een fsb hoger als 212 dus. De cpu zelf wil trouwens net geen 2.6GHz draaien. De voeding is een standaard 350W; 30A op +5V, 15A op 12V.

Dit lijkt een voedings probleem of niet? Ik denk vraag het voor de zekerheid, voor ik een andere voeding ga aanschaffen. Thx.

Grtz,
M-spec

R7 5800X3D | RTX 3090 | C6H X370 | Evolv customloop | PV: 8500Wp ; 24x LG Neon2 ; SMA STP 8.0 | Daikin EHVX 6kW | custom smart grid + EVSE

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Of het een voedingsprobleem is kan je uitproberen door al je cd-rom/floppy drives los te koppelen van je voeding :)

Ook zou je met een programma als MBM5 kunnen kijken hoe je voedingslijnen zich houden... Als deze buiten de standaard marges vallen dan zal je waarsch. een voedingsprobleem hebben :) zo niet, dan is het wat anders :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate