Systeem blijft willekeurig hangen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Ok, ik weet niet of ik hier in het goede subforum zit maar aangezien het een compleet systeem betreft en ik echt niet meer weet welk stuk hardware er dwars ligt plaats ik het hier.

Ik heb een zelf gebouwd systeem. Hij heeft het perfect gedaan tot ik een poosje terug opeens problemen kreeg met mijn windows. Ik heb toen windows helemaal opnieuw geinstalled maar de problemen bleven bestaan na een schone install.

Windows blijft op willekeurige momenten hangen wanneer ik met programma's bezig ben maar ook wanneer er niets met de pc gedaan wordt. Alleen in games blijft ie niet hangen.
Hij blijft hangen op een manier dat ik wel de muis kan bewegen maar dat ieder programma dat ik wil activeren (door er met mn muis op te klikken) vanaf dat moment niet meer reageert. Ik kan dus bijvoorbeeld taskmanager oproepen via alt ctrl del, één knop aanklikken en daarna hangt ook taskmanager.

Ik heb dus al verschillende herinstalls geprobeerd en ik heb inmiddels varvangen:
  • Voeding
  • Geheugen
  • Moederbord
  • HD's
Ook heb ik alle pci kaarten er al uit gehaald maar niets helpt.

Mijn specs vindt je hieronder (ik maak verder gebruik van Windows XP Pro NL SP2) en ik hoop dat jullie me opweg kunnen helpen want na een maand klooien en zoeken naar het probleem weet ik het niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Dan blijft er niet veel anders over dan de cpu, is het niet?

*
edit:
Of je videokaart, als dat geen pci-kaart is want die heb je naar jou zeggen al vervangen

[ Voor 51% gewijzigd door Solovine op 13-12-2004 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ja alleen het probleem is dat ik de cpu niet zo maar op de gok kan vervangen.... Ik zou dus eerst willen weten of het uberhaupt aan de cpu kan liggen.
Verder heb ik idd mn videokaart ook nog niet vervangen met dezelfde reden als hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBuz schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:46:
Ja alleen het probleem is dat ik de cpu niet zo maar op de gok kan vervangen.... Ik zou dus eerst willen weten of het uberhaupt aan de cpu kan liggen.
Verder heb ik idd mn videokaart ook nog niet vervangen met dezelfde reden als hierboven.
Wat zegt het logboek,

(klinkt een beetje dat de ringbuffer error mouclass of kdbclass, als je een melding in je logboek hebt zal ik er verder kijken)
Al een ander toetsenboerd of muis geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Ik kan in het logboek niets vinden... hij heeft niets geregistreerd ten tijde van de lock-up. Verder heb ik geen ander toetsenbord en muis geprobeerd. Wel al USB en PS/2 geprobeerd maar dat hielp ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
Nog even iets wat misschien van belang is.... wanneer het systeem blijft hangen dan krijg ik ook het deuntje te horen dat er een USB apparaat ontkoppelt wordt. Het vage is dat dit ook gebeurd wanneer alle USB apparaten al losgekoppeld zijn. Dit deed ie met het oude mainboard en ook met het nieuwe doet ie precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThaBuz schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:51:
Nog even iets wat misschien van belang is.... wanneer het systeem blijft hangen dan krijg ik ook het deuntje te horen dat er een USB apparaat ontkoppelt wordt. Het vage is dat dit ook gebeurd wanneer alle USB apparaten al losgekoppeld zijn. Dit deed ie met het oude mainboard en ook met het nieuwe doet ie precies hetzelfde.
Geen Logitec software geïnstalleerd voor toetsenbord of muis??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
ja ik heb de laatste versie van de Logitech software geinstalled.
Misschien dus de software uninstallen en ander muis en toetsenbordje gebruiken?
Pagina: 1