[Excel] - Gedrag cross references bij verplaatsen file

Pagina: 1
Acties:

• Tsjipmanz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-05 14:52

Tsjipmanz

Der Rudi ist da

Topicstarter
Hoi,

Heb even een vraagje over koppelingen naar andere bestandsnamen. Ik zit met een datamigratie, waarbij ook onderling gekoppelde excelbestanden verplaatst moeten worden.

Omdat ik niet precies weet wat het gedrag is bij verplaatsen of kopiëren van bestanden heb ik zelf een paar bestanden aan elkaar gekoppeld en die wat tussen een C:\-schijf, een H:\schijf en een andere shared drive heen en weer gesleept (onder w2000) om te kijken wat er zou gebeuren.

Tot mijn grote vreugde werden de links ook geupdate. In plaats van c:\klooi\\[test.xls]Sheet1 stond er nu bijvoorbeeld \\europe.bedrijf.com\Europe\E&P\Common\exceltest\\[test.xls]Sheet1 . Leuk en aardig maar heb hier een paar vragen over waarvan ik zelf het antwoord niet zo snel kan vinden:

1) Worden cross references in Excel bij default als relatieve links opgeslagen? En moet je absolute links expliciet aangeven? Ik ben namelijk niet de eigenaar van de excelbestanden, maar ik hoop dat ik mag aannemen dat dit wel standaard is.

2) Dit "link-aanpas"-gedrag bij drag&drop is natuurlijk leuk. Feit is echter wel dat de data, die vanaf een NT Drive wordt gemoved, waarschijnlijk middels een NT-batch script wordt gemoved door een system administrator. Worden in dit geval de links ook op de correcte manier aangepast?

Extra documentatie over dit onderwerp is ook altijd welkom.

There's no such thing as a mistake, just happy accidents - Bob Ross
Relaxte muziek: altijd okee!
- Soulseek rulez -

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Over je tweede vraag; ik denk dat de aanpassingen in de referenties door de Excel applicatie worden uitgevoerd; en daarom bij een move actie via een batchfile niet zullen worden doorgevoerd.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate