Toon posts:

Computer start niet

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb een heel vaag probleem.

Als ik de computer aan zet dan krijg ik totaal geen beeld op me scherm.
Computer hoor ik wel opstarten (fannen van de koeling van processor gaan draaien en hardeschijf loopt), dus denk dat het me voeding niet kan zijn.
Monitor heb ik gechekt en is nog heel.
Heb laatst videokaart vervangen, omdat ik dacht dat dit de oorzaak van het probleem was (deed het nl. ook niet in een andere computer). Hierna heb ik een dag of 3 weer met de pc kunnen werken en nu weer hetzelfde probleem. Aangezien de kaart nieuw is die erin zit, neem ik aan dat deze ook niet stuk is.
Dus rara wat kan het zijn..............

Moet erbij vertellen dat het al een erg oud systeem is: P3-600

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Je moet niet zomaar aannemen dat die kaar niet stuk is, dat kan je alleen zeggen als je zeker weet dat ie het in een andere pc wel doet ;)

Wat voor hardware heb je voor de rest? Heb je je bios al eens gereset

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:32

Thandor

SilverStreak

Controleer de condensatoren op het moederbord
Controleer de videokaart, gebruik desnoods een andere (bv. oude PCI kaart)
Maak het systeem zo kaal mogelijk, dus alle cdrom spelers/hardeschijven, floppy, netwerkkaart. Alleen de dingen die een PC nodig heeft om beeld te geven. (CPU, Mobo, Ram, Vidkaart)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• kromme
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:25

kromme

Doe hubs slaag in het koffer..

Probeer het geheugen eens eruit te halen, 1 module anders de andere en de eene er weer in.
Was namelijk bij mij dit weekend het probleem kreeg geen beeld en wat bleek? 1 geheugenmodule rot.

LG OLED C3 65" | Samsung HW-Q900A | Playstation 5 Pro | Playstation Portal |

Verwijderd

Topicstarter
Turkish schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:07:
Je moet niet zomaar aannemen dat die kaar niet stuk is, dat kan je alleen zeggen als je zeker weet dat ie het in een andere pc wel doet ;)

Wat voor hardware heb je voor de rest? Heb je je bios al eens gereset
Hmmzz, heb je misschien gelijk in, vanavond maar effe videokaartje overzetten. Bios resetten, heb ik nog nooit gedaan. Weet eerlijk gezegd ook niet precies hoe dat moet. Doe je toch door baterijtje eruit te halen en er dan weer in te zetten???

Voor de rest zitten er 2 hardeschijven in, een dvd speler een cd brander en floppy disk. 1 SD geheugen bankje van 256 en eentje van 128. Maar het vreemde is dat ik al jaren niets aan de hardware heb veranderd. Behalve dan laatst nieuw videokaartje

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:07:
Controleer de condensatoren op het moederbord
Controleer de videokaart, gebruik desnoods een andere (bv. oude PCI kaart)
Maak het systeem zo kaal mogelijk, dus alle cdrom spelers/hardeschijven, floppy, netwerkkaart. Alleen de dingen die een PC nodig heeft om beeld te geven. (CPU, Mobo, Ram, Vidkaart)
Hoe controleer je de condensatoren op het moederbord??? Heb ik nog nooit gedaan, dus hoop dat je me daar iets meer info over kunt geven.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:13:
[...]

Hoe controleer je de condensatoren op het moederbord??? Heb ik nog nooit gedaan, dus hoop dat je me daar iets meer info over kunt geven.
MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*
Zo moeten ze er iig _niet_ uitzien :+

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

U hebben Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gezien? Als je die nou eens eerst doorloopt, en vervolgens ook de volledige specs van je PC post, dan kunnen we misschien wel helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
The_Eagle schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:16:
U hebben Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gezien? Als je die nou eens eerst doorloopt, en vervolgens ook de volledige specs van je PC post, dan kunnen we misschien wel helpen :)
Ja dat heb ik al gezien en doorgenomen.

Volledige specs op een rijtje:

P3-600 (niet overgeklokt) volgens mij 133 FSB slot1
256 mb SD-ram + 128 mb SD-ram
Asus P3C2000 moederboard
Club 3d 128mb G-force MX 4000 videokaartje
Dvd spelertje, cd brander, floppy drive

Draait al jaren redelijk soepel, enige dat ik laatst heb vervangen is videokaartje (omdat ik dacht dat dit het probleem zou zijn)

Verwijderd

Zo'n probleem heb ik laatst ook gehad.

-de drivers van je mobo opnieuw installen.. laatste versie (downloaden van de fabrikant)
-eventueel eerst oud (werkend kaartje) erin (nieuwe eruit of uitschakelen by systeem), vervolgens de drivers installen.
-nieuwe vga-kaart erin (of inschakelen)

Toen deed m'n kaart het weer... Succes

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart getest in ander systeem en daar werkt ie prima, dus die is tenminste niet stuk.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:47:
Zo'n probleem heb ik laatst ook gehad.

-de drivers van je mobo opnieuw installen.. laatste versie (downloaden van de fabrikant)
-eventueel eerst oud (werkend kaartje) erin (nieuwe eruit of uitschakelen by systeem), vervolgens de drivers installen.
-nieuwe vga-kaart erin (of inschakelen)

Toen deed m'n kaart het weer... Succes
Hoe wil je dat doen als je pc geen beeld geeft?

Ik denk toch dat je een dood mobo hebt. Ik weet niet of je een mogelijkheid tot testen hebt van dit mobo?

Verwijderd

Topicstarter
Echt super vaag, toenet, alle randapparatuur eraf gehaald, 1 geheugen bankje eruit. En toen gaf ie weer beeld. Daarna randapparatuur er weer op. Nog steeds beeld. Geheugen bankje er weer bij gedaan en weer gewoon beeld. Snap er nu helemaal niets meer van.

Verwijderd

ik heb ook zo'n gelijk probleem gehad bij mij was 1 geheugen bank kapot die eruit gehaald toen liep die weer als een trein

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:12:
ik heb ook zo'n gelijk probleem gehad bij mij was 1 geheugen bank kapot die eruit gehaald toen liep die weer als een trein
Bestaat er een progje, waarmee je ze kan testen?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-08 20:28

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:50:
Echt super vaag, toenet, alle randapparatuur eraf gehaald, 1 geheugen bankje eruit. En toen gaf ie weer beeld. Daarna randapparatuur er weer op. Nog steeds beeld. Geheugen bankje er weer bij gedaan en weer gewoon beeld. Snap er nu helemaal niets meer van.
Hoogstwaarschijnlijk ergens iets nie helemaal goed vastgezeten ofzo?

Je geheugen kan je testen met memtest

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:24:
[...]

Bestaat er een progje, waarmee je ze kan testen?
Ja maar hij starte helemaal niet meer op dus ook niet bij het scherm waarin je memtest86 kon aan zetten.
Pagina: 1