Toon posts:

PDF's genereren vanuit Office via het netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Mijn collega's en ik willen graag PDF's genereren vanuit MS Office. Ook willen zij excel en word bestanden samenvoegen tot 1 PDF en invulformulieren maken in PDF.

Welk programma kunnen wij hier het beste voor aanschaffen?
Wij werken met windows 2000 server en windows 2000 clients.

Wij willen dus niet op elke pc een programma installeren.

Heb zelf al gekeken naar Adobe distiller en elements, ik zie wel de verschillen, maar hoe werkt dit precies? Zijn er ook alternatieven?

Alvast bedankt,
TeeJee

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me dat je dit makkelijk op kan lossen door op www.adobe.com even de productspecificaties naast elkaar te leggen? Wat heb je gevonden? Wat is er specifiek wat niet aansluit op je wensen? Je kan met een webpaginatje ook wel wat knutselen icm die pakketten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:00
Er zijn wel andere pakketten die dit doen, op de universiteit waar ik studeer hadden ze er ook een, maar ik ben vergeten hoe die heet. Niet die van Adobe iig. Bij de meeste is het idee dat ze gewoon als printer driver werken, dus je print naar de "PDF-printer". Of die ook over het netwerk te bereiken zijn weet ik niet, je zou verwachten van wel als het een 'gewone' printerdriver is :)

Je kunt ook OpenOffice gebruiken, daar zit sowieso een 'export to PDF' functie ingebouwd.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als je invulformulieren wilt hebben houden de printerdrivers het snel voor gezien (jammer; die zijn gratis en opensource te vinden). Toch naar Adobe.com kijken ben ik bang.

OpenOffice.org is inderdaad ook iets om naar te kijken: dat is natuurljk geen Excel of Word meer maar wel zo goedkoop ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:14
Wilke schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:25:
Er zijn wel andere pakketten die dit doen, op de universiteit waar ik studeer hadden ze er ook een, maar ik ben vergeten hoe die heet. Niet die van Adobe iig. Bij de meeste is het idee dat ze gewoon als printer driver werken, dus je print naar de "PDF-printer". Of die ook over het netwerk te bereiken zijn weet ik niet, je zou verwachten van wel als het een 'gewone' printerdriver is :)

Je kunt ook OpenOffice gebruiken, daar zit sowieso een 'export to PDF' functie ingebouwd.
Die "PDF printer" bij Adobe Professional 6 vertikt het om over een netwerk te printen, helaas :(

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

je zult een pdfserver nodig hebben zoals bijvoorbeeld die van Enfocus (PitStop Server)
En kun je met een printserver die pdf-printer niet sharen?

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• Garfield_1
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-03 07:37
Hier bij ons gebruiken we cute pdf deze print over het netwerk hoe het zit met invulformulieren weet ik zo niet.

Verwijderd

Topicstarter
We gebruiken nu sinds korte tijd PDF Factory pro 2. Ben erg tevreden bedankt voor jullie reacties.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je hebt er even over gedaan om te beslissen maar dank voor de update :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1