Toon posts:

Frames achterhaald, wat nu gebruiken?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken geweest en zie dat er allerlei andere meningen zijn over welke techniek nou het beste is. Daarom maak ik toch nog maar een topic aan rond dit onderwerp..

ik schets eerst mijn situatie

Ik heb een pagina gemaakt op dit moment die gebruikt maakt van layers. Dit is alleen voor de layout. Nu heb ik het midden een blok vrij gelaten waar ik mijn content wil laten verschijnen. De menuitems heb ik al aangemaakt in mijn layers. Hoe kan ik het beste mijn content laten verschijnen in het midden?

Ik heb me verdiept in Iframes, frames. Wat zou ik het beste kunnen gebruiken hiervoor?

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
lees www.alistapart.com maar eens door...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Deze discussie is de laatste maanden tot op de bodem gevoerd, en dat een aantal malen. Ga maar eens zoeken op frames-topics met meer dan 50 reacties in dit subforum.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:13

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

eventjes pogen die hele DIV-manie t tackelen voordat ie ontstaat ...

er is niet één tag die als wondertoverdrank frames of tabellen gaat vervangen...
hooguit kan je die specifieke visuele layout-doeleinden waarvoor nu te vaak foutief frames of tabellen gebruikt worden, perfect vervullen door semantisch correcte HTML te creeeren en deze mbhv CSS te stylen ...

het zal wel ongebonnen werk zijn, en over een half jaartje komen de topics over 'aangezien DIVs nu uitzijn, wat gaat de DIV vervangen?'...

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 15:54
RM-rf schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:10:
[...]

eventjes pogen die hele DIV-manie t tackelen voordat ie ontstaat ...

er is niet één tag die als wondertoverdrank frames of tabellen gaat vervangen...
hooguit kan je die specifieke visuele layout-doeleinden waarvoor nu te vaak foutief frames of tabellen gebruikt worden, perfect vervullen door semantisch correcte HTML te creeeren en deze mbhv CSS te stylen ...

het zal wel ongebonnen werk zijn, en over een half jaartje komen de topics over 'aangezien DIVs nu uitzijn, wat gaat de DIV vervangen?'...
True, maar zo'n beetje elke denkbare layout is wel met divjes te maken (al vereist het een andere denkwijze en soms wat trucjes, zoals fauxcolumns). Aangezien tables niet (meer) gebruik mogen worden voor layout en frames een hoop nadelen met zich meebrengen, is dit de oplossing voor de TS z'n probleem, lijkt mij...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Hankey schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:15:
True, maar zo'n beetje elke denkbare layout is wel met divjes te maken (al vereist het een andere denkwijze en soms wat trucjes, zoals fauxcolumns). Aangezien tables niet (meer) gebruik mogen worden voor layout en frames een hoop nadelen met zich meebrengen, is dit de oplossing voor de TS z'n probleem, lijkt mij...
Je bedoelt dus te zeggen dat elke denkbare layout te realiseren is met block-level elementen met daarin inline elementen??? Je gaat je standaard contact-formuliertje toch hopelijk niet opmaken met allerlei divjes maar gewoon netjes met een form, fieldset, legend, label en eventueel een enkele span.

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• plakbandrol
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-02 12:36
frames en layers zijn beide prima technieken als ze maar op de goeie manier gebruikt worden, ik vind het een beetje voorbarig om frames als achterhaald te zien

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 15:54
faabman schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:20:
[...]

Je bedoelt dus te zeggen dat elke denkbare layout te realiseren is met block-level elementen met daarin inline elementen??? Je gaat je standaard contact-formuliertje toch hopelijk niet opmaken met allerlei divjes maar gewoon netjes met een form, fieldset, legend, label en eventueel een enkele span.
Duh!

Ik doel op interfaces van websites. Een interface die je vroagah met behulp van tables of frames maakte kan je nu ook netjes met divjes in elkaar zetten. Het lijkt me daarnaast niet meer dan logisch dat je elk element gebruikt waarvoor ie is bedoeld, dus tabulaire data in een tabel, ed...
frames en layers zijn beide prima technieken als ze maar op de goeie manier gebruikt worden, ik vind het een beetje voorbarig om frames als achterhaald te zien
Frames hebben een aantal nadelen, zoals bereikbaarheid via searchengines. Je kan er echter gewoon voor kiezen om ze te gebruiken en er zal niemand zijn die je dat verbiedt. Tis alleen wel handig om de nadelen ervan in overweging te nemen...

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt me inderdaad handig om de nadelen in overweging te nemen. Daarom probeer ik ook exact uit te zoeken wat de juiste oplossing is voor mijn 'probleem'.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 18:53

Bosmonster

*zucht*

neeee.... niet weeeerrrr...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.