DHCP problemen

Pagina: 1
Acties:

• Jaapiooo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01-2023
Ik heb thuis een netwerk aangelegd. Het begint met mijn USB adsl modem. Deze draait op een winXP pro systeem in een Ahtlon 3200+
Vandaar uit heb ik mijn internet verbinding gedeeld. Dit gebeurt met behulp van een switch. Op deze switch is weer een accesspoint aangesloten.
Dit is er een van Linksys, een wap54g
Ik kan met een laptop en een gewoon desktop systeem gewoon aanmelden op het accesspoint en ook gewoon benaderen. Ik krijg alleen geen IP adres.
Ik ga ervan uit dat dit aan mijn DHCP server ligt die draait op winxp.
Weet iemand een oplossing?
Ik heb al veel gezocht en geprobeerd,
-Google gezocht.
-Firmware geupgraded naar 2.07
-GOT afgezocht.
-Netwerk config wizard gedraaid.
Zodra ik de clients een vast ip geef, kan ik wel verbinding maken met het accesspoint. Maar dan heb ik geen internet :(

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Laat je je acces point ook een automatisch (dhcp) adres toewijzen? of staat deze op de fabrieksstandaard?

of

als je de statische instellingen op de draadloze pc's doet dan moet je wel de default gateway en dns instellingen ook maken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Jaapiooo
Ik heb het accesspoint gewoon in de fabrieks standaard staan, en daar vergeeft hij geen ipadressen mee.

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:46
Wellicht heb je een firewall op je Windows XP station die DHCP tegen werkt...

PSN: PcDCch

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jaapiooo schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:25:
Ik heb het accesspoint gewoon in de fabrieks standaard staan, en daar vergeeft hij geen ipadressen mee.
Laat hem eens een ip adres automatisch verkrijgen. (door de dhcp server die in internet delen zit). Dan komt hij in het juiste subnet.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

• Jaapiooo
Heb ik reeds gedaan dat werkt helemaal niet, ik vrees dat het aan mijn instellingen ligt op mijn winxp pro systeem. instellingen netwerk:

IP netwerkkaart : 192.168.0.1
internetverbinding mag gebruikt worden door andere gebruikers.

Accesspoint:

ip 192.168.1.245
subnet 255.255.255.0
192.168.1.1

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Jaapiooo schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:57:
IP netwerkkaart : 192.168.0.1
Accesspoint: ip 192.168.1.245
subnet 255.255.255.0
Dat is een ander subnet he? Ik bedoel een client kan nooit naar 192.168.0.* connecten als hij zelf op 192.168.1.* zit. :)

Maak van je acces point en je clients eens 192.168.0.* (aangezien je xp niet kunt veranderen) en vergeet niet je gateway en dns in te stellen. (ik weet niet of je gateway de accesspoint moet zijn of 192.168.0.1) probeer ook eens internet te bladeren op ip adres als je het hebt ingesteld. (google.com= http://216.239.39.99 )

[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 13-12-2004 18:08 ]

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Probeer eens deze WinSockXPFix te runnen..

Heeft bij mij al meerdere malen geholpen. Die dhcp client in xp heeft de neiging om na verloop van tijd (al dan niet door andere software) wat brak te worden. Misschien ook jouw probleem :)

• Jaapiooo
Heb ik allebei geprobeerd werkt niet,
Heb ook netwerk kabel in laptop gestopt, dan krijgt mijn laptop ook geen ip!!!
Dhcp werkt dus niet
Misschien een aparte dhcp server een optie?

Verwijderd

ok...

adsl modem
||
Xp machine (192.168.0.1 voor werkgroup)
||
switch
||
AP (met dhcp: en eigen ip 192.168.0.* )
||
werkgroup via dhcp (evt. 192.168.0.*)

netwerkkabel: vanaf welk punt? vanaf het AP of de XP machine? Aangezien je hier internet connection sharing hebt (of een andere) moeten ondergeschikte stations aan hetzelfde subnet hangen zoals eerder genoemd.

geef in het AP 192.168.0.1 als gateway op. (en het AP bij de clients als dat eerste niet werkt).

krijgen je pc's wel een ip vanaf de xp machine overigens als je ze daar direct op aansluit?

• Jaapiooo
Ik heb winroute geinstalleerd en nu werkt het!! Moet nu alleen op de clients DNS instellen, maar het werkt!
Bedankt iig
Pagina: 1