Toon posts:

[Mac OS X] Mediaplayer vergelijking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie nu de lekkerste mediaplayer onder OS X? Vindt zelf Quicktime wel ok maar moest noodgedwongen uitwijken naar Mplayer OSX omdat ik maar geen AC3 Filter kan vinden wat werkt onder Panther. VLC geprobeert maar komt op mij meer over als "Work In Progress". Real is irritant en Windows Media Player....Tja, daarvoor koop je geen iBook. Tis al erg genoeg dat je het wel MOET installeren als je het journaal op www.omroep.nl wilt kunnen zien.

Weet iemand of er trouwens uberhaupt een AC3 filter voor Panther bestaat? Krijg wel beeld maar geen geluid bij mijn DiVX'jes onder Quicktime.

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Ik gebruik eigenlijk voor het meeste gewoon VLC, werkt behoorlijk goed. Southpark afleveringen kijk ik met realplayer, het is niet anders :)

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Bij mij werken alle DiVX'jes gewoon na installatie van de DiVX-codec van divx.com. AC3 werkt ook gewoon. En als je na de installatie ook nog het XVID Delegate Component installeert, spelen XVID's ook nog eens prima af in Quicktime :).

Mocht dit desondanks niet werken: VLC slikt echt alles. Ziet er misschien iets minder gelikt uit, maar het werkt vaak wel als andere spelers je in de steek laten.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

VLC is zeker geen wip. Het is echter ook niet GUI-georienteerd, wat nog wel wat lastig kan zijn als je met de settings gaat werken: die zijn pas effectief bij de volgende opstart (feitelijk is het gewoon een commandline-arguments schermpje).

Maar goed, zelf gebruik ik enkel VLC omdat ik geen gedoe met codecs wil die ik moet installeren, en VLC is toch een behoorlijk alles-kunner wat dat betreft.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hoe het met AC3 e.d. zit weet ik niet, maar MPlayer OS X vind ik nog steeds een erg fijne player.
Slikt vrijwel alles, en je kunt nog vrij veel zelf instellen.
Quicktime vind ik niet echt fijn met scrollen door films, en kan je eigenlijk wel fatsoenlijk fullscreen in Quicktime ?

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Freek
http://www.google.nl/sear...ec&btnG=Google+zoeken&lr=

Eerste versiontracker hit should do the trick :)

Verwijderd

Topicstarter
XVID Delegate Component gebruik ik inderdaad ook om DiVX onder Quicktime af te spelen. Dan dan krijg je bij AC3 gecodeerde films alleen beeld en geen geluid. De Bovenstaande link heb ik ook al een keer gebrobeerd maar die werkt alleen onder System 8 en 9. En dus nier onder Panther...

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Ik kijk veel series en films in de trein en daarvoor gebruik ik zelf VLC. Werkt altijd probleemloos en appeltje+f switcht lekker snel naar fullscreen. Mplayer is ook goed, maar doet dat switchen naar fs wat minder vloeiend.

SP is er tegenwoordig ook volop in .avi (xvid/divx). wmp heb je alleen voor de vervelende uitzonderingen.

• Johnny
  • Laatst online: 13-02 11:27

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik hem MPlayerX geprobeerd, maar die heb iker al snel weer afgegooid, ik weet niet meer waarom, waarschijnlijk was hij irritant. Hetzelfde geldt voor Quicktime en iTunes, ik vond ze een beetje te aggresief en nu heb ik alleen nog VLC, die goed bevalt, het is niet perfect, soms crasht hij maar voor de rest speelt hij gewoon alles af en valt me niet lastig.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Freek
Q schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:51:
Ik kijk veel series en films in de trein en daarvoor gebruik ik zelf VLC. Werkt altijd probleemloos en appeltje+f switcht lekker snel naar fullscreen. Mplayer is ook goed, maar doet dat switchen naar fs wat minder vloeiend.

SP is er tegenwoordig ook volop in .avi (xvid/divx). wmp heb je alleen voor de vervelende uitzonderingen.
Als je met SP SouthPark bedoelt, de volledige eerste seizoenen ( 1 tm 5 ) ben ik alleen nog maar in Realmedia formaat tegengekomen. Maar opzich is realplayer geen bitch onder os-x

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:34

chem

Reist de wereld rond

Modbreak:Geen warez mensen...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-02 22:06

wouterve

Swinger of States

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:35:
XVID Delegate Component gebruik ik inderdaad ook om DiVX onder Quicktime af te spelen. Dan dan krijg je bij AC3 gecodeerde films alleen beeld en geen geluid.
Je moet óók de officiële DiVX-codec installeren om die XVID-delegate te kunnen laten werken. Ik neem aan dat je dat wel gedaan hebt? Deïnstalleer DiVX anders eens en installeer hem daarna eens opnieuw, met de nieuwste versie. Hier werkt alles namelijk echt prima :).
De Bovenstaande link heb ik ook al een keer gebrobeerd maar die werkt alleen onder System 8 en 9. En dus nier onder Panther...
Welke van de tig bovenstaande links bedoel je :P ?

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:34
ik heb prima AC3 geluid met zowel quicktime, VLC als MPlayer. Bij VLC kan dat zelfs nog digitaal over een optische kabel naar mijn versterker zodat ik ook echt 5.1 geluid heb.

VLC vind ik het fijnste werken.
Pagina: 1