FX5700le Probleem met spellen.

Pagina: 1
Acties:

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 07:09

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Sinds de aanschaf van mijn nieuwe computer heb ik een aantal problemen met mijn gforce fx5700le 128 mb van het merk pixelview. Vooral tijdens het spelen van spelletjes doet het beeld erg raar. Ik neem nu als voorbeeld even far cry.

Wanneer ik far cry speel en ik loop gewoon door een bebouwde omgeving rond dan is er niets aan de hand. Maar wanneer ik een bos inloop dat schieten er allemaal strepen door het scherm. Het spel loopt verder helemaal perfect maar alleen in het bos niet, er moet ook bijgezegd worden dat ik het spel wel op de laagste instellingen speel. Ik heb al wel de update gedownload en erop gezet.
Overigens gebeurd dit ook bij fifa 2005 bij het starten van een wedstrijd, bij een andere pc was dit op te lossen door de resolutie wat aan te passen maar dit heeft hier niet geholpen.

Zelf ben ik nvidia.com gegaan om de nieuwste drivers te installeren, dit had helaas geen effect. Ik heb het ook met de bijgeleverde drivers geprobeerd maar dit mocht ook niet baten. Op GoT is er toch redelijk wat over deze kaart te vinden maar het gaat vaak over de 256mb variant en mijn probleem is helaas nog nooit aan de orde geweest. Daarom toch maar een nieuw topic.

Verdere specs:
- AMD sempron 2600
- Kingston 512 ddr
- Maxtor 160gb hdd
- A7v600 mobo van Asus

Weet iemand misschien hoe ik dit kan verhelpen, het lijkt me namelijk wel dat ik met deze pc deze spellen wel kan spelen. Aangezien het ook werkt op mijn andere pc met een mx440 kaart erin ;)

Verwijderd

Klinkt als artifacts

Je kunt het volgende in ieder geval proberen:

1.Heb je je videokaart/cpu over geklokt? zoja, probeer die weer terug te zetten
2.Zet je AGP bus in je bios eens op 4x

als dit niet helpt, heb je de mogelijkheid om je kaart in een ander systeem te zetten en te testen?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:25:
Klinkt als artifacts

Je kunt het volgende in ieder geval proberen:

1.Heb je je videokaart/cpu over geklokt? zoja, probeer die weer terug te zetten
2.Zet je AGP bus in je bios eens op 4x

als dit niet helpt, heb je de mogelijkheid om je kaart in een ander systeem te zetten en te testen?
Testen in ander systeem doe ik liever niet, ik denk dat er dan nog meer mis gaat :+

Verder heb ik mijn kaart (nog) niet overgeklokt, hij is net nieuw.

-Edit- Ik heb die instelling veranderd en het heeft niets geholpen met far cry. In het bos is het nog steeds erg slecht allemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door janklp op 13-12-2004 16:54 ]

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Weet niemand het? Ik weet dat deze halve kick veel te vroeg is maar het werkt niet fijn als je grafische kaart niet goed is. En aangezien er rond dit tijdstip de meeste mensen online zijn

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
kick :Y)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:00

botoo

💀 too old to die young

Als ik jou was zou ik eerst eens proberen om de WHQL drivers van nvidia zelf te installeren, dat zouden immers de meest stabiele moeten zijn.
En vooral niet vergeten om de bestaande drivers goed te de-installeren.
Before installing new drivers make sure you uninstall all NVIDIA display drivers from the Windows Control Panel. Browse to the Start Menu > Windows Control Panel > Add/Remove Programs and search for "NVIDIA Windows Display Drivers" or "NVIDIA Display Drivers" and select remove.
Als andere drivers niet helpen, dan zou je die kaart toch eens in een ander systeem moeten (laten) testen, of je gaat terug naar je leverancier als je pc toch net nieuw is?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
botoo schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 15:44:
Als ik jou was zou ik eerst eens proberen om de WHQL drivers van nvidia zelf te installeren, dat zouden immers de meest stabiele moeten zijn.
En vooral niet vergeten om de bestaande drivers goed te de-installeren.
[...]

Als andere drivers niet helpen, dan zou je die kaart toch eens in een ander systeem moeten (laten) testen, of je gaat terug naar je leverancier als je pc toch net nieuw is?
Ja die whql drivers zitten er nu op maar dat werkt ook niet goed, misschien maar eens teruggaan. Maar volgens mij zit het hem wel in de artifacts maar geen idee wat ik er nu aan kan doen :(

• botoo

botoo

💀 too old to die young

'toevallig' weet ik dat je een goede digicam hebt :) dus misschien kan je een screenshot maken van je storing en die aan je dealer laten zien?
Plaatjes spreken altijd beter dan praatjes :).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
botoo schreef op woensdag 15 december 2004 @ 00:35:
'toevallig' weet ik dat je een goede digicam hebt :) dus misschien kan je een screenshot maken van je storing en die aan je dealer laten zien?
Plaatjes spreken altijd beter dan praatjes :).
Ja ik denk dat ik dat eens probeer, maar ik kan alle spellen gewoon wel spelen alleen ziet het er raar uit. Kan desondanks de kaart toch stuk zijn?

In het weekend zal ik hem wel in een andere pc testen :) Eens zien wat het opleverd.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://groups.msn.com/_Secure/0RAAFA!0UidejwqZs4LLmS3mcUxoAnyCPQhlqnAGZJa0zmw2zf9o2UTgJQfVYLu2H7caAuDSCGaz56KmLwdgSZ66DJNGxYWsl7wndPGrbk3o/artifact.JPG?dc=4675501804506804194

Dit soort rare balken als midden door het beeld schieten door het scherm. Ik heb een herinstal van windows geprobeerd met de nieuwste whql drivers maar geen succes. Kan het niet aan een instelling ergens liggen?

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 07:51
Januszjes schreef op donderdag 16 december 2004 @ 07:56:
[afbeelding]

Dit soort rare balken als midden door het beeld schieten door het scherm. Ik heb een herinstal van windows geprobeerd met de nieuwste whql drivers maar geen succes. Kan het niet aan een instelling ergens liggen?
Dat lijkt wel heel sterk op artifacts... Heb je voldoende koeling in je systeem? Zo niet, doe dan je case eens open. Ook kan je proberen met bv. Powerstrip (google is je vriend) de core en memory speed iets te verlagen (say, 5-10MHz). Als de artifacten (rare zwarte balken) verdwijnen, dan weet je zeker dat je kaart te heet wordt en extra koeling noodzakelijk is (casefannetje ofzo extra plaatsen).

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Appie_NL schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:11:
[...]

Dat lijkt wel heel sterk op artifacts... Heb je voldoende koeling in je systeem? Zo niet, doe dan je case eens open. Ook kan je proberen met bv. Powerstrip (google is je vriend) de core en memory speed iets te verlagen (say, 5-10MHz). Als de artifacten (rare zwarte balken) verdwijnen, dan weet je zeker dat je kaart te heet wordt en extra koeling noodzakelijk is (casefannetje ofzo extra plaatsen).
Okee, best raar eigenlijk want ik heb de nieuwste arctic kast met arctic fans die toch wel bekend staan om de goede koeling :)

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
In een ander systeem getest maar nog steefs precies hetzelfde probleem, conclusie is dat de kaart kapot is of heb ik dat mis. Net de leverancier gehad maar die zei dat het beter was om de hele pc op te sturen omdat jet probleem ook een combinatie van verschillende zaken kan zijn.

Nu is mijn vraag: in hoeverre kan ik er vanuit gaan dat de kaart gewoon stuk is? Dan stuur ik namelijk alleen de kaart op en gebruik ik zolang een andere grafische kaart. Pc opsturen is namelijk erg duur :(

Ik heb trouwens een ventilator voor de pc gehouden om hem te koelen maar dat hielp niet. Ook heb ik verschillende zaken underclockt maar dat mocht ook niet baten.

[ Voor 15% gewijzigd door janklp op 16-12-2004 16:27 ]

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Flauwekul natuurlijk om je hele pc op te sturen, ik zie er het nut ook niet van in behalve als ze iets zoeken om geen garantie te hoeven verlenen (of komt de hele pc bij hun vandaan?).
Ik zou iig eerst gewoon je videokaart opsturen met de artifact-pic's er bij en een briefje waarin staat dat je dezelfde fouten ziet in een ander systeem.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Bijna zeker is het een warmteprobleem.
Probeer eens om je kast open te schroeven en er een kamerventilator op te richten.
Als de artifacts dan weg zijn weet je dat het een warmteprobleem is en kun je naar
je dealer gaan en zeggen dat het systeem niet goed functioneerd omdat de koeling
bagger is.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
botoo schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:00:
Flauwekul natuurlijk om je hele pc op te sturen, ik zie er het nut ook niet van in behalve als ze iets zoeken om geen garantie te hoeven verlenen (of komt de hele pc bij hun vandaan?).
Ik zou iig eerst gewoon je videokaart opsturen met de artifact-pic's er bij en een briefje waarin staat dat je dezelfde fouten ziet in een ander systeem.
Mail voor niet gestuurd :P

Het systeem komt wel bij hun vandaan. Ik heb het op een intel en een amd getest en het maakt niets uit dus waarschijnlijk is ie gewoon stuk. Het rare is dat ik wel gewoon goed dvd's kan kijken maar dat hij bij gta gewoon echt niet doet. Is dit wel normaal voor een kapotte kaart?

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
jealma schreef op donderdag 16 december 2004 @ 17:08:
Bijna zeker is het een warmteprobleem.
Probeer eens om je kast open te schroeven en er een kamerventilator op te richten.
Als de artifacts dan weg zijn weet je dat het een warmteprobleem is en kun je naar
je dealer gaan en zeggen dat het systeem niet goed functioneerd omdat de koeling
bagger is.
Dit heb ik dus al gedaan maar het maakte niets uit, 3d mark is trouwens maar 1503 dus erg laag. Ik denk niet dat het de temp is, die was 33 graden ofzo.

• janklp

janklp

FortyTwo Capital

Topicstarter
Ik wou het toch even melden, mijn kaart was stuk en ik heb een nieuwe gekregen die het top doet. Voor de mensen die hetzelfde probleem hebben :)

Verwijderd

Je leest toch vaak dat grafische kaarten kapot gaan, net zelf meegemaakt met een 6600 GT, die was al kapot toen ik hem nog niet eens getest had. De kwaliteit van die dingen is niet echt optimaal lijkt me.. :/

Verwijderd

1503 punten in 3Dmark is voor die kaart niet ongewoon.

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:25
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 18:37:
Je leest toch vaak dat grafische kaarten kapot gaan, net zelf meegemaakt met een 6600 GT, die was al kapot toen ik hem nog niet eens getest had. De kwaliteit van die dingen is niet echt optimaal lijkt me.. :/
Pardon, als je na gaat hoeveel verbindingen er op een graka zitten(vele miljoenen, ja met inside erbij natuurlijk) en als er daar geen 1 kapot van mag gaan en die verbindingen zijn heel erg kwetsbaar dan kun je snel een kapotte kaart hebben maar dat is misschien 1op de 1000. Misschien zijn ze wel kapot gegaan door transport, je weet het maar nooit |:(
Pagina: 1