Toon posts:

(Access) Een database voor een voetbaltoernooi

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu op mijn stage, en hier organiseren ze af en toe een voetbaltoernooi.
Ze vroegen mij of ik in excel iets kon maken, waarbij zij allleen de teams kunnen invullen, en dat de teams dan automatisch worden verdeeld in pools, en dat de tijden worden aangegeven wanneer ze moeten spelen.
Maar ieder team moet 1 keer tegen ieder ander team spelen.

Volgens mij kun je dat soort dingen niet met excel doen, maar wel met access, denk ik.

Ik ben wel een beetje bekend met access, maar dus niet zo goed.
Volgens mij is dit niet zo moeilijk om te maken, maar wel te moeilijk voor mij.

Ik weet niet eens waar ik moet beginnen.
Kan iemand mij helpen?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:14
Volgens mij kun je zoiets wel degelijk gemakkelijk in Excel maken, en is het in Access maken zelfs overbodig. Daarbij wel aangenomen dat het aantal teams vooraf bekend is en je niet achteraf meer teams toe moet voegen.

En oja, als je automatisch Excel de winnaars wilt laten weergeven moet je erg van ALS houden in Excel :P.

Verwijderd

Topicstarter
Zij weten niet van te voren hoeveel teams er komen, want de teams kunnen zich tot de laatste dag nog telefonisch opgeven.

En ik ben ook niet echt bekend met excel(wel meer dan access)

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Hmmm, dit is niet zo 1 2 3 in elkaar te draaien zonder iets te programmeren.

Je kan wel een form maken waar je teams kunt aanmaken. En als er een team is aangemaakt, moet er een stukje vbscript worden gebruikt om bv de wedstrijden aan te maken om de wedstrijdentabel te updaten. Het is niet zo makkelijk te maken iig. Dat zijn de meeste toernooi schema's niet. Zelfde als een schoolrooster ;)

• Dennis
DarkRider schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:39:
Hmmm, dit is niet zo 1 2 3 in elkaar te draaien zonder iets te programmeren.
Jawel hoor, alleen random verdelen kan niet, maar een indeling etc. is prima in Excel te maken.

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07-2025
Dennis schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:45:
[...]

Jawel hoor, alleen random verdelen kan niet, maar een indeling etc. is prima in Excel te maken.
Tuurlijk, maar daar ging het hier niet om. Dit ging om automatisch iets te creëren zoals de TS graag wilt.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Wat heb je zelf al bedacht? Heb je al iets geprobeerd?

Om zoiets te maken is niet eens zo heel moeilijk. Als je de search gebruikt ga je ook wel voorbeelden tegenkomen denk ik :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat dingen geprobeert met access, maar ik kom er helemaal niet uit.
Het enige wat ik heb is, teams invoeren.
Maar de uitvoer daarvan(laten verdelen in pools etc) lukt mij niet.. ik weet niet echt hoe dat moet.

• Dennis
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:05:
Ik heb wat dingen geprobeert met access, maar ik kom er helemaal niet uit.
Het enige wat ik heb is, teams invoeren.
Maar de uitvoer daarvan(laten verdelen in pools etc) lukt mij niet.. ik weet niet echt hoe dat moet.
Ehm
Niet om lullig te doen, maar misschien sla je wel de spijker op z'n kop. Je zegt dat het te moeilijk voor je is, waarom begin je er dan aan? Je bent op je stage vast niet verplicht om deze opdracht te maken.

Probeer gewoon eens wat simpele dingen te bedenken in gewone mensentaal wat er moet gebeuren. Zoek vervolgens op deze keywords op google met als extra toevoeging vbs, excel of access en er staan dan vast wel tips tussen.

Nogmaals, behalve het random verdelen in pools kan Excel verder alles wat je wilt, dus misschien is dat toch gewoon voldoende voor je.

Verwijderd

Topicstarter
Oke... toch bedankt iedereen, het probleem is opgelost.. iemand anders neemt het van mij over!
Pagina: 1