Toon posts:

Aantal gelijktijdige downloads opgeven/beperken.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oi

Ik heb de volgende vraag. Ik wil graag op een webserver het aantal gelijktijdige downloads in kunnen stellen. Het lijkt me dat dit toch wel te doen moet zijn maar naar lang zoeken ben ik nog geen steek verder.

Ik wil graag dat ik het aantal gelijktijdige downloads in kan stellen waarna users een mooie pagina krijgen met de melding dat ze het later weer moeten proberen.

Iemand die weet hoe dat moet, waar ik een script/programma vind die deze optie bied?

Bij voorbaat dank :)

p.s. Ik weet niet helemaal zeker of het in dit forum hoort, anders verplaatst iemand het wel lijkt me :)

Verwijderd

Om te beginnen is het handig om te weten welke webserver het is...

Verwijderd

Topicstarter
Ze gebruiken een apche webserver.

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dan ben ik dus het aantal gelijktijdige downloads (of connecties) van 1 user aan het beperken. Het gaat om het aantal downloads van de server op hetzelfde moment. Ongeacht hoeveel users dat zijn.

Als het 500x 1 user is moet de eerst volgende ook de melding krijgen dat hij even moet wachten.

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
Waarom wil je downloads gaan blokken??. Kun je niet veel beter de maximaal door een site te gebruiken bandbreedte beperken zodat in ieder geval elke bezoeker wel met een download kan starten (al is die dan wat trager)???

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

• Janoz
  • Laatst online: 12:28

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarschijnlijk een systeem als bijvoorbeeld ook bij gamespy. Ik mis echter het Programming & Webscripting gedeelte van dit probleem. Ik zie namelijk nergens een stuk code of een probleem hierbij. Natuurlijk is dit wel via een programeer klusje op te lossen, maar ik heb niet echt het idee dat de TS hiernaar opzoek is.

Ik gooi hem voor deze keer richting SA. Volgende keer gewoon zelf iets harder nadenken waar een topic thuishoort. Op deze manier komt het nogal lui over!

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Topicstarter
I'm sorry :) Maar software is het ook niet echt vond ik, ik heb er over nagedacht :D Aangezien het om een webserver gaat enz. had ik het maar bij scripting gezet.

OT

De hosting provider wil dat het aantal gelijktijdige downloads beperkt word. Ze doen het alleen niet zelf. Dus aan een oplossing met bandbreddte heb ik niet zoveel helaas.

• OkkE

OkkE

Een idee zou kunnen zijn (P&W): Hou bij wanneer er een download gestart wordt met de starttijd. Neem een downloadsnelheid die redelijk is, laten we bijv. even zeggen dat er gemiddeld met 60kb/s gedownload wordt. Dan kun je berekenen wanneer de download ongeveer klaar zal zijn. Aan de hand hiervan kun je dan of de download aanbieden, of een melding geven.

__ Edit _____

1. Sla starttijd op in database
2. Kijk in database hoeveel bestanden 'actief' zijn
3. Bereken* van alle actieve of ze mogelijk al klaar kunnen zijn
4a. Is er mogelijk 1 klaar, download kan starten
4b. Grote kans dat ze allemaal nog bezig zijn, geef een melding.

* = startTijd + ( groteBestand / 60kb ) ... Als dit kleiner of gelijk is aan de tijd van nu zal de download wel klaar zijn.

[ Voor 37% gewijzigd door OkkE op 13-12-2004 15:31 ]

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:51
mod_throttle kan dit toch prima, als ik het goed lees?

• OkkE

OkkE

Wilke schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:32:
mod_throttle kan dit toch prima, als ik het goed lees?
Ik denk dus dat die oplossing net in dit geval niet gaat werken... :{
De hosting provider wil dat het aantal gelijktijdige downloads beperkt word. Ze doen het alleen niet zelf. Dus aan een oplossing met bandbreddte heb ik niet zoveel helaas.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Zelf laat ik een download vaak gebeuren dmv een php script. Dan kan je ook gemakkelijk de max snelheid instellen en je kunt bv bijhouden hoeveel downloads er max mogen zijn.

Als het max aantal downloads bezig is dan moet de volgende wachten. Tevens kun je een timeout op een download zetten zodat mocht er iets mis gaan dat de downloads niet altijd op max blijven staan maar ook weer naar beneden gaan na wat voor fout dan ook.
Pagina: 1