Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe een CCFL tube only aan te sluiten?

Pagina: 1
Acties:

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik heb onlangs bij een inkoopactie een CCFL besteld. Echter, toen ik deze thuis kreeg bleek deze 'tube only' te zijn. Dus zonder converter/inverter oid. Puur alleen een los stekkertje.

Nu heb ik wel al een goed setje liggen. Eentje met aansluiting op molex, inverter en een aan/uit knop.

Ik neem aan dat die inverter zo'n klein zwart kastje is.

In ieder geval, ik zie hier in de FAQ:

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/ccfl-schematic.gif

Dit lijk ik dus al te hebben. En ik heb dus nu zo'n tube only erbij.

Nu heb ik of een inverter nodig of alleen een aansluiting voor een molex?

Ik heb namelijk op inkoopacties het volgende gezien:

Cable met aan/uit switch

Afbeeldingslocatie: http://ace-systems.nl/Menu/!Laupro/3/flpscomp.jpg

En Inverter:

Afbeeldingslocatie: http://ace-systems.nl/Menu/!Laupro/3/inverter_sunbeam_kabels.JPG

Ik zou denken dat ik de laatste zou moeten hebben. Maar zou een CCFL ook gewoon direct op een molex aangesloten kunnen worden? Dus dat eerste product.

Zou ik trouwens mijn bestaande CCFL kunnen gebruiken door er dus 2 CCFL's aan de inverter te hangen. Dus draden doorknippen, de 2 CCFL's aan elkaar te knopen. Trekt die inverter dat. Wat doet die inverter precies?

[ Voor 3% gewijzigd door M.I.G. op 13-12-2004 19:34 . Reden: CCFL ipv CFFL :> ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Die inverter veranderd de 12 volt naar een paar honderd volt. Direct op een molex zal zeker niet lukken, maar met een beetje geluk heb je 2 uitgangen op je inverter, of werkt het wel als je de draden doorknipt. Ik zou echter voor een extra inverter gaan, vind het nu niet echt veilig om daar mee te knoeien, er zit toch wel wat gevaar bij(lees: inverters kunnen vlam vatten...)

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Die inverter/ dat zwarte kastje is gewoon draadje in kastje, draadje uit kastje.

Maar als ik brand krijg (oei) dan kan ik denk beter een extra inverter kopen zo te horen.

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Volgensmij zijn die converters nog duurder dan een heel nieuw compleet setje :D
ik zag gisteren nog een Sunbeam 2 in 1 CCFL setje van 30cm voor 9 euro...
maagoed ik zou idd een inverter zien te scoren...
owja het is CCFL niet CFFL

edit:
numer 2
Afbeeldingslocatie: http://reviews.pimprig.com/modding/images/ccflfan-inverter-With-CablesThumb.jpg
dat zijn de sunbeam inverters, heel relax... kunnen er 2 op aangesloten worden, en er zit een aan en uitknop pci-bracket bij..
het enige probleem is dat je die niet los kan kopen.

[ Voor 46% gewijzigd door ixl85 op 13-12-2004 15:55 ]

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
ixl85 schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:47:
Volgensmij zijn die converters nog duurder dan een heel nieuw compleet setje :D
ik zag gisteren nog een Sunbeam 2 in 1 CCFL setje van 30cm voor 9 euro...
maagoed ik zou idd een inverter zien te scoren...
owja het is CCFL niet CFFL

edit:
numer 2
[afbeelding]
dat zijn de sunbeam inverters, heel relax... kunnen er 2 op aangesloten worden, en er zit een aan en uitknop pci-bracket bij..
het enige probleem is dat je die niet los kan kopen.
Thanks. Maar probleem is dus dat ik 1 hele CCFL inclusief de inverter heb en eentje alleen met stekkertje. Zo'n bracket idd wel handig, maar dan moet ik de complete CCFL doorknippen en hier een nieuw stekkertje op maken en dan aansluiten. Ik sloop liever de andere, en dacht bij de 2e mogelijkheid dus goed te zitten, of niet?

topic titel change aangevraagd voor wijziging CFFL naar CCFL... tnx

[ Voor 11% gewijzigd door M.I.G. op 13-12-2004 19:41 ]

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2020
Ik weet niet of je het van te voren kunt testen, maar mijn inverters (ik heb er inmiddels 6 versleten) gaven allemaal een idioot hoge (en harde) pieptoon. Ik weet niet hoe het met je gehoorgrens ligt maar je slaapt er slecht door ;) ...

Sunbeam inverters heb ik nog niet gehad, verder wel AC-Ryan en veel no-name.

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-10 19:58
Dr.Q schreef op maandag 13 december 2004 @ 20:04:
Ik weet niet of je het van te voren kunt testen, maar mijn inverters (ik heb er inmiddels 6 versleten) gaven allemaal een idioot hoge (en harde) pieptoon. Ik weet niet hoe het met je gehoorgrens ligt maar je slaapt er slecht door ;) ...

Sunbeam inverters heb ik nog niet gehad, verder wel AC-Ryan en veel no-name.
ik hoor niks hoor.. en dit is nog steeds mn eerste inverter... (zitten 2 10cm ccfls aan)
maar wat ook een idee is is een CCFL Controler (past mooi onder die lieve diskette drive)
zit er ook al een tijdje aan te denken

en op de TS:
Thanks. Maar probleem is dus dat ik 1 hele CCFL inclusief de inverter heb en eentje alleen met stekkertje. Zo'n bracket idd wel handig, maar dan moet ik de complete CCFL doorknippen en hier een nieuw stekkertje op maken en dan aansluiten.
Tja ok... ik snap wat je bedoelt.. alleen als een inverter dadelijk 6 euro kost kan je net zogoed een dual setje CCFLS kopen waar dus ook 2 inverters bij zitten (waar je er ieder 2 op kan aansluiten) voor 9 euro, en die andere 2 die je nu hebt verpatsen of als cadeautje weg geven... :D

maar je laatste oplossing in je startpost is toch niks anders dan een losse inverter?
en een setje kabels (4 pins naar 4 pins met een verloopje er tussen voor je inverter? am i right?)
als je die voor een el cheapo prijsje kan halen zou ik het doen, anders zou ik bij mijn optie blijven ;)

• zBEASTORz
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09-2017

zBEASTORz

Een pro prutser

MYST schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:01:
Die inverter veranderd de 12 volt naar een paar honderd volt. Direct op een molex zal zeker niet lukken, maar met een beetje geluk heb je 2 uitgangen op je inverter, of werkt het wel als je de draden doorknipt. Ik zou echter voor een extra inverter gaan, vind het nu niet echt veilig om daar mee te knoeien, er zit toch wel wat gevaar bij(lees: inverters kunnen vlam vatten...)
Heb er ervaaring mee gehad, vond et wel lachen hehe "lachen!!" tot de inverter poef zeggen, :)

Blaad

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Ik heb gisteren toch maar even gewacht met het inbouwen van mijn bestaande CCFL. Want ik kwam tot de conclusie dat ik de draden toch moet doorknippen. Want ik wil deze nog sleeven en krimpkous komt niet over de CCFL heen, dus ik moet dat stukje draad tussen inverter en CCFL dan toch doorknippen.

Nu zou ik het kunnen gokken om de andere CCFL dan maar eraan te hangen, dus 2 CCFL's aan die ene inverter. Zou dat kunnen?
Pagina: 1