Ik heb onlangs bij een inkoopactie een CCFL besteld. Echter, toen ik deze thuis kreeg bleek deze 'tube only' te zijn. Dus zonder converter/inverter oid. Puur alleen een los stekkertje.
Nu heb ik wel al een goed setje liggen. Eentje met aansluiting op molex, inverter en een aan/uit knop.
Ik neem aan dat die inverter zo'n klein zwart kastje is.
In ieder geval, ik zie hier in de FAQ:

Dit lijk ik dus al te hebben. En ik heb dus nu zo'n tube only erbij.
Nu heb ik of een inverter nodig of alleen een aansluiting voor een molex?
Ik heb namelijk op inkoopacties het volgende gezien:
Cable met aan/uit switch

En Inverter:

Ik zou denken dat ik de laatste zou moeten hebben. Maar zou een CCFL ook gewoon direct op een molex aangesloten kunnen worden? Dus dat eerste product.
Zou ik trouwens mijn bestaande CCFL kunnen gebruiken door er dus 2 CCFL's aan de inverter te hangen. Dus draden doorknippen, de 2 CCFL's aan elkaar te knopen. Trekt die inverter dat. Wat doet die inverter precies?
Nu heb ik wel al een goed setje liggen. Eentje met aansluiting op molex, inverter en een aan/uit knop.
Ik neem aan dat die inverter zo'n klein zwart kastje is.
In ieder geval, ik zie hier in de FAQ:

Dit lijk ik dus al te hebben. En ik heb dus nu zo'n tube only erbij.
Nu heb ik of een inverter nodig of alleen een aansluiting voor een molex?
Ik heb namelijk op inkoopacties het volgende gezien:
Cable met aan/uit switch

En Inverter:
Ik zou denken dat ik de laatste zou moeten hebben. Maar zou een CCFL ook gewoon direct op een molex aangesloten kunnen worden? Dus dat eerste product.
Zou ik trouwens mijn bestaande CCFL kunnen gebruiken door er dus 2 CCFL's aan de inverter te hangen. Dus draden doorknippen, de 2 CCFL's aan elkaar te knopen. Trekt die inverter dat. Wat doet die inverter precies?
[ Voor 3% gewijzigd door M.I.G. op 13-12-2004 19:34 . Reden: CCFL ipv CFFL :> ]