Toon posts:

hoe svcd op dvd branden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,
ik heb hier dusdanig een film bestaande uit 2 delen van elke zo'n 800mb.
het is geloof ik mpeg2 film en deze wil ik op dvd branden.

nu hoor ik al een aantal mensen denken: 'kun je beter op 2 cd's branden, is makkelijk en goedkoper enz.' maar ik wil em toch per se op dvd. Ik heb namelijk een tijdje terug 100dvd's gekocht voor 30cent per stuk dus goedkoper is het niet, en heb ook geen zin om cd's te gaan kopen nu :p.

In ieder geval, normaal moet je dan eerst converten naar .vob files e.d. maar bij converten gaat er altijd kwaliteit verloren wat ik zeker niet wil. Als ik ze op cd zou zetten hoef ik niks om te zetten ofzo, en gaat er ook geen kwaliteit verloren, is er ook zo'n manier om te branden op dvd?

heb al heleboel tuts gezocht maar dan vind ik alleen maar hoe ik van een dvd naar svcd kan gaan of hoe je een svcd op cd brand enz. niet wat ik zoek.

dus wie weet wat ik kan doen?
bvd!

duidelijke tutorials zijn ook welkom natuurlijk

Verwijderd

SVCD is slechtere kwaliteit als DVD, dus als je convert naar .vob files heb je 4.7gig aan files +/- en kan je dat mooi als DVD branden dan heb je ook goede kwaliteit.

Probeer het programma D.I.K.O. eens, dat kan 2 files bij elkaar voegen en daar een DVD van maken, duurt wel +/- 3uur op een goede pc, en tijdens die 3uur moet je van de pc afblijven of de DVD schokt :) (Vergeet de instellingen niet bij dat programma)

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
ik heb het met de volgende programma's gedaan:
- eerst samenvoegen in een video-cd met HT video editor
- dan naar dvd met winavi videoconvertor
- dan image van maken met image tools classic
- image branden met dvd decryptor
ik weet niet hoe het zit met kwaliteitsverlies, maar dat maakte niet echt uit, aangezien het vhs-videobanden (met handcameraatje gemaakt) waren die ik op dvd moest zetten, dus kwaliteit was toch al niet dat ...
deze methode is wel vrij makkelijk

Verwijderd

Ik doe dit altijd met NeroExpress....werkt zwaar goed.
Gewoon 2 filetjes erin pleuren, samenvoegen. Even een menutje maken met hoofdstukken. En branden maar. Kwaliteit verlies heb je niet als je je bitrate goed kiest.
Het branden + converteren naar Vob duurt bij mij meestal zo'n 3 a 3.5 uur.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:56:
Ik doe dit altijd met NeroExpress....werkt zwaar goed.
Gewoon 2 filetjes erin pleuren, samenvoegen. Even een menutje maken met hoofdstukken. En branden maar. Kwaliteit verlies heb je niet als je je bitrate goed kiest.
Het branden + converteren naar Vob duurt bij mij meestal zo'n 3 a 3.5 uur.
Spijtig dat Nero geen support heeft voor subtitles, anders was het een prachtig programma...

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet per se converten naar .vob? en dan heb ik alsnog kwalieit verlies dus? :(
Pagina: 1