Toon posts:

Poorten wel opengezet, maar geen effect.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds een paar dagen de trotse eigenaar van een nieuwe computer :)

Alles is tot nu toe goed gegaan, alleen bij het instellen van de poorten in m'n router voor programma's als Dc++ en bittorent stuit ik op problemen.

Ik heb evenals zoals ik gedaan had op mijn vorige pc de tutorials van www.portforward.com (heb een asante friendlynet router) gevolgd om er voor te zorgen dat de poorten goed doorgemapped worden. Hiervoor heb ik een statische ip ingesteld die werkt en daar aan de poorten aangehangen.

Ik heb mijn (nieuwe) sygate firewall ingesteld dat hij de poorten 6881-6999 doorverbindt. Hierna heb ik hem ook maar in zijn geheel uitgeschakeld.

Daarnaast heb ik de win xp firewall uitgezet. ondanks dat blijft in m'n system tray ALG.exe nog voorkomen (geen idee of dat uitmaakt).

Maar waarna de programma's op mijn vorige computer het onmiddelijk deden na het openzetten van de poorten is het nu onmogelijk voor me om dc++ op active te zetten en blijft het lampje in bittorent gewoon geel :?

Ik heb zo'n beetje al het mogelijk geprobeerd om bittorent en dc++ etc. met openpoorten aan te zetten. Ik weet zeker dat chello bijv de poorten 6881-6999 niet blockt aangezien ze het 3 dagen geleden nog wel deden. Daarnaast heb ik in elk programma alle poort instellingen ingesteld zoals ze op mijn vorige computer ook stonden (waar ze dan ook gewoon werkte).

Het programmaatje Active port gaf aan dat bittornado wel gebruik kon maken van de poorten 6881-6999. Het had blijkbaar alleen geen effect. Daarnaast stond ook dat Bittorent ook connectie probeerde te maken via poorten als 558851. Iets dat niet lukte :?

Ik heb op dit moment geen idee meer waardoor het zou komen dat de poorten het wel op elk andere computer in het huis doen, maar het vertikken op die van mij. Ik neem aan dat ik iets over het hoofd gezien heb bij het maken van de instellingen maar ik kan er niet opkomen wat, ook na het een paar keer opnieuw na lopen zie ik niet iets dat ik vergeten ben.

Voor mocht het uitmaken: Ik heb een gigbabitlan netwerk kaart die op mijn Asus moederbord zit en draai op dit moment windows Xp proffesional.

Als iemand ideeën heeft over waaar het aan kan liggen of andere suggesties. Ik hoor ze graag :)

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:36:
Ik heb evenals zoals ik gedaan had op mijn vorige pc de tutorials van www.portforward.com (heb een asante friendlynet router) gevolgd om er voor te zorgen dat de poorten goed doorgemapped worden. Hiervoor heb ik een statische ip ingesteld die werkt en daar aan de poorten aangehangen.
Ik zou het in eerste instantie hier zoeken. Kun je wat schermprintjes van je router instelling doen, en een ipconfig van je pc?

ALG.exe blijft inderdaad draaien. (ik geloof voor compatibility, als ik ftp met cutftp dan zie ik alg.exe actief worden)

En je hebt toch niet een speedtouch 510 modem (of ander ADSL modem) waar ook een router zit ingebakken?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:50:
Ik zou het in eerste instantie hier zoeken. Kun je wat schermprintjes van je router instelling doen, en een ipconfig van je pc?
Afbeeldingslocatie: http://www.imagevenue.com/loc70/th_71813_ip.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.imagevenue.com/loc36/th_7b45b_instellingen.JPG

:)
En je hebt toch niet een speedtouch 510 modem (of ander ADSL modem) waar ook een router zit ingebakken?
Nee, ik heb de standaard nieuwe moterola chello modem. Maar deze gaf geen problemen op mijn vorige pc.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

je kunt de forwards maar 1x zetten in je router, dus verwijder die (oude?) naar de .220 pc maar eens.

by the way, (nu niet meer belangrijk) ipconfig draai je door

file ->run-> "cmd " een dos box te opnenen en daar "ipconfig /all" in te typen. en dan de tekst hier te copy en pasten. Maar dat is te simpel. 8)

Alg.exe in je system tray? in je task manager bedoel je toch?

[ Voor 44% gewijzigd door leuk_he op 13-12-2004 14:48 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Ik weet niet of je computer voorzien is van service pack 2. Heb hier en daar gelezen dat deze kan zorgen voor de nodige problemen met zulk soort programma's.

Maar weet er het fijne niet van..

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:25
je hebt toch wel je router gereboot na dat je de "port forwards" hebt aangegeven?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:23:
je kunt de forwards maar 1x zetten in je router, dus verwijder die (oude?) naar de .220 pc maar eens.
:D

De .220 pc is die van m'n broertje, die ik had ingesteld nadat mijn oude comp het begeven had. Maar na het verwijderen ervan doet hij het nu wel :D Ik had daar totaal niet bij stil gestaan :)
by the way, (nu niet meer belangrijk) ipconfig draai je door

file ->run-> "cmd " een dos box te opnenen en daar "ipconfig /all" in te typen. en dan de tekst hier te copy en pasten. Maar dat is te simpel. 8)
hmz, ik merk het.. Ach, waarom makkelijk als het ook moeilijk kan ;) :P

Maar harstikke bedankt iig. Alles doet het nu weer prima en m'n broertje maakt niet zo heel veel gebruik van bittorent dat hij de verandering echt zal opmerken :P
Pagina: 1