BackupExec 8.6.1 / 9.1 onvolledige backup

Pagina: 1
Acties:

• A_De2
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-02 20:38

A_De2

Liberate tuteme ex inferis

Topicstarter
Tweakers,

Al enige tijd gebruiken we hier op kantoor Veritas BackupExec versie 8.6.1 op Windows 2000 server (SP4). Op een aantal nieuwe servers is dit BackupEXec versie 9.1 en Windows 2003 server.

De backups staan redelijk basic ingesteld (voor zowel W2K als W2K3) :
- de systemdisk
- de datadisk
- system?State

Nu is het probleem in beide situaties dat de backuplog vermeld dat de backup succesfull is geweest maar er een paar honderdd bestanden missen op tape uit de \\%systemdisk%\winnt\system32 map.

Dit probleem heb ik aangemeld bij Veritas maar heb tot nu toe geen bericht ontvangen. Schijnbaar is dit voor hen een nieuw probleem?!? Ook bij verder zoeken op internet kom ik bijzonder weinig tegen m.b.t. dit onderwerp.

Mijn vraag is nu of dit bij jullie bekend is en evt. een mogelijke oorzaak/oplossing.

Thanks in advance.

Oh, btw, het service account is op de server lid van de local administrator, dus in een rechtenkwestie geloof ik niet zo op dit moment.

640KB should be enough for everyone

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 15:32

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Wat zegt de backup-log precies? Dat de bestanden "in use" zijn en geskipped? Hoe is je backup-job gedefineerd en dan met name de "open file" optie binnen Veritas..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 17:20
kopieer en plak het logbestand zou ik zeggen. Of vermeld de exacte melding.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• A_De2

A_De2

Topicstarter
:) Dat is nou juist het probleem. De joblog vermeld geen geskipte bestanden. Open File Option is geactiveerd en indien nodig worden bestanden "gelocked" en op tape gezet.

De joblog (ook die met uitgebreide logging) vermelden geen "geskipte" bestanden. Het valt alleen op als je het aantal files van de backup vergelijkt met die op de harde schijf. System32 bevat 5.243 files (inclusief subfolders) en op de tape staan er maar 1948 :s

We hebben overigens een restore geprobeerd met deze tape op een andere (lege) server. Vervolgens is die machine naar restore niet meer bootable.

• A_De2

A_De2

Topicstarter
Ik zal het stuk over de system32 erbij zoeken in de uitgebreide log. Die log wordt overigens bijna 200MB groot als je hem op maximum logging zet... maar dat even terzijde

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Backup je Remote, of backuppen de machines zichzelf? Indien Remote backup, is de remote agent van Veritas Backup Exec goed geinstalleerd? Overigens zijn de agents van versie 8.6.1 en versie 9.1 niet compatibel met elkaar..

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-01 16:54

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

heb je misschien al eens andere tape geprobeerd kan zijn dat de tape vuil is of beschadigd door iets gebruikt ook eens een cleaning tape?

Maar is het nodig om steeds de Windows dir etc te back uppen als je dit 1 keer doet met een fulbackup van het hele systeem en dan alleen maar incrental back-ups verricht van de bestanden die zijn aangepast?

neem aan dat de data op eenandere partitie cq hdd staat?

[ Voor 8% gewijzigd door loodgieter op 14-12-2004 19:14 ]

• A_De2

A_De2

Topicstarter
@ Question Mark: Het betreft een zelf-back-up van o.a. mijn file-server met ingebouwde SDLT160/320. De log geeft succesfull en in de uitgebreide log (200MB groot) staan alle bestanden die gebackupt worden, vermeld. Het rotte is dus, dat er geen foutmelding is; de job denkt dat hij goed is verlopen.

@ Twix: Iedere dag gebruiken we een andere tape (16 dagtapes, 2 maandtapes, 3 kwartaaltapes en 1 jaartape. Maakt geen verschil in dit geval.
V.w.b. je 2e punt: zolang mijn backup-window en ruimte op de tape het toelaat, maak ik full back-ups; bij calamiteiten bespaart dit een hoop tijd.
De data en systemdisk zijn uiteraard gescheiden: system: mirror in server zelf, data: raid 5 in het san.

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Zonder meer info blijft het een beetje gissen. Paste de text-version van je job-definition eens en de output van de logfile waarvan jij denkt dat het fout gaat. (alleen het relevante gedeelte). Maak je overigens gebruik van de Windows drivers of de meegeleverde drivers van Veritas. Ik heb wel eens vaker rare dingen meegemaakt welke opgelost zijn door het installeren van de Veritas drivers.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-02 16:09
Je kunt toch even een simpele vergelijking maken, van de 2 system32 directory's en deze even naast elkaar zetten? Als we deze vergelijking al kunnen maken, dan is het gissen een stuk makkelijker. Als je de system state backup uitschakeld klopt de system32 directory dan wel?
Pagina: 1