Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hotmail + MSN Messenger sinds router erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Ik heb al enige weken de Linksys wrt54g draadloze router.Ik heb een Chello classic verbinding. Het lokale netwerk bestaat uit een draadloos verbonden PC, een draadloos verbonden laptop en een met UTP verbonden PC

Sinds enige tijd kom ik heel erg traag (of helemaal niet) op de hotmail site. MSN Messenger heeft ook 2-3 minuten nodig om aan te melden. Dit is op alle computers van het netwerk. Voor de rest zijn alle sites die ik bezoek snel. Het betreft dus enkel hotmail en msn. (zover ik weet)

Ik heb op GoT en op Google hiernaar gezocht. De vragen zijn wel gesteld maar nooit duidelijk beantwoord. Ik heb geen proxy ingesteld. Ik heb een hardwarematige firewall, niet software matig. Ik heb sinds het probleem de DNS servers van chello ingesteld. Ik heb de security settings van Explorer op gemiddeld gezet, maar ik gebruik FireFox en op beide browsers blijft het traag. Ik heb ook de optimale MTU opgezocht. Die is voor mijn verbinding 1500, dus die heb ik in windows niet bewust aangepast. Hoe ik die voor mijn router moet aanpassen weet ik niet, laat staan bekijken.

Voor de rest ben ik het einde zoek eigenlijk...

Verwijderd

De MTU staat in het eerste scherm zodra je inlogt op de WRT

• Flaman
Verhip inderdaad, die staat in ieder geval (ook) op 1500.

• Flaman
hotmail.com onbereikbaar op 1 computer

hier hebben mensen een soortgelijk probleem, en doet hij het op een gegeven moment weer. Er is alleen niet duidelijk voor mij waarom hij het ineens weer doet bij hen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

MSn houdt van uPnP. Kun je dat op de router aanzetten?

Dit topic heb ik voor je gevonden in de search. (maar ook hier niet De oplossing)

Linksys BEFSR41 v.2/v.3 problemen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 07:00
oplossing: neem eens een echt e-mail adres... (geen hotmail dus)
Dit is sowieso aan te raden omdat het domein Hotmail.com en Msn.com op steeds meer mailservers geblockt word...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• Flaman
Oh maar ik gebruik zelf geen hotmail, maar mijn moeder gebruikt wel hotmail. En het is ook msn messenger wat het niet goed doet he. (Besides is het probleem vermijdne geen oplossing van het probleem)

dat UPnP is al enabled.

Verwijderd

Ik heb zelf UPnP op disabled straan.... wellicht dat het bij jou ook beter gaat werken

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb idd ook last van dit probleem sinds ik een linksys wrt54g router heb. Soms bevriest je msn vlak na het aanmelden en moet je hopen dat ie het ff later doet, of je wordt offline gegooid en moet je opnieuw aanmelden, dacht dat het eerst msn was, maar hotmail.com heeft er idd ook last van als je wilt aanmelden zonder msn messenger draaiende.

Heb deze (v3.01.3 - HyperWRT 2.0b3) firmware draaien, maar ook de originele (v3.01.3) werkt niet van linksys. De dhcp staat uit, dat wordt namelijk geregeld door mijn speedtouch 510 v4.

Dit probleem geld zowel voor wired als wireless. Mtu op 1500, upnp enabled dus k weet niet waar het an moet liggen.

• Flaman
ah een lotgenoot :)

Ik heb gewoon de originele filmware ook...

• Flaman
http://www.google.nl/sear...&client=firefox-a&strip=1

daar staat een redelijke oplossing lijk tmij, alleen ben ik de draad gelijk al kwijt want ik kan die port shit helemaal nie vinden

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
"m heb ff het artikeltje doorgelezen en klinkt allemaal logisch. Maar port 443 kan ik nergens vinden (alleen 113, security --> firewall)

Verder heb ik met ssl geen moeite want mijn rabobank internetbankieren doet het gewoon. En over inkomende verbinngen werkt ook gewoon (bittorrent).

Ik heb vanochtend upnp uitgezet (tip van hierboven) en moet zeggen, tot heden geen problemen meer gehad met freezes, bans ed.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

UPNP uitzetten deed het em bij mij ook met MSN messenger, nu doet ie het weer perfect :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Flaman
Nee dat helpt dus niet. Ik vind het echt steeds kutter en kutter, overal op google zijn er mensen met het zelfde probleem maar nergens een oplossing/

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Nog steeds geen oplossing voor dit probleem?

Heb nl. hetzelfde probleem ....
Pagina: 1