Draadloos netwerk apparatuur?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 14:02

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hey ik ben al een tijdje opzoek naar alle manieren om een draadloos netwerk te maken, ik heb gelezen over routers, hubs, acces pionts en switches alleen zit ik met een paar vragen over verschillende apparatuur.

Hoe kun je met een router verbinding maken met een draadloze netwerkkaart?

Stel je voor, ik heb een router thuis daar zit de internet stekker in, in de router zitten verschillende netwerkkabels naar andere computers, maar met wat voor middel krijg je dan een draadloos signaal naar de laptop?

En zou dit ook met een switch en een hub kunnen?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aan onze router hangen 4 kabels voor vaste pc's eventueel en hij heeft 2 antennes voor 25 draadloze verbindingen werkt alle 2 perfect!

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Hoe heten deze antennes dan? das zo'n beetje de vraag.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
U.S. Robotics Wireless Getaway dat is dus gewoon 1 apparaat he ;) waar die antennes aan vast zitten.

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ja, maar je kan ze toch ook gewoon los kopen?
Hoe heten die dingen! :p

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 06:42

MRic3

Of praat ik weer poep?

dit kan je heel goed opzoeken in de FAQ ... vrij basic hoe dit in elkaar zit.
IIG als je geen draadloze router hebt moet je een acces point erbij hangen.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19
MrVegeta schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:49:
Hoe kun je met een router verbinding maken met een draadloze netwerkkaart?

Stel je voor, ik heb een router thuis daar zit de internet stekker in, in de router zitten verschillende netwerkkabels naar andere computers, maar met wat voor middel krijg je dan een draadloos signaal naar de laptop?

En zou dit ook met een switch en een hub kunnen?
Router > Switch > PC's / Accesspoint ( > Laptop)

Je kan direct een accesspoint in je Router drukken, dan kun je op je laptop een draadloos signaal krijgen. Als er geen switch in je router zit, en je wil ook nog met pc's tegelijk het internet op, dan plaatjes je in de "internet stekker" een switch (uplink) en in die switch druk je de kabels voor de pc's en een kabel waaraan een accesspoint vast zit. Tadaa, zowel bedraad als draadloos netwerk + internet!

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

als je niet weet hoe het heet kun je het niet vinden.

"Het" heet een access point. Dit (recent) topic gaat b.v. over zo'n ding:

linksys wag54g verliest verbinding met internet

"The Wireless-G (802.11g) Access Point " om je wat zoek kreten te geven.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Zie leuk_he.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.