Ik ben momenteel iets aan het testen voor bestanden uploaden. Ik maak gebruik van het standaard FileSystem Object (en een SoftArtisans component). Bestanden uploaden zelf lukt me wel, alleen ik wil graag zelf applicatie pad opgeven in plaats van mappath te gebruiken..
nu wordt er dus gemapped naar folderspec, terwijl ik eigenlijk gebruik wil maken van een unc.
Helaas krijg ik bijvoorbeeld dit niet werkend:
naar mijn weten moet GetFolder wel kunnen werken met netwerk adresseringen, maar ik krijg het niet aan de praat
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| folderspec = Request.QueryString("folder") 'pass foldername to FileSystemObject Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") 'set folder Set f = fs.GetFolder(server.mappath(folderspec)) 'set possible subfolders Set fd = f.subfolders 'set files in 'foldername' Set fc = f.files |
nu wordt er dus gemapped naar folderspec, terwijl ik eigenlijk gebruik wil maken van een unc.
Helaas krijg ik bijvoorbeeld dit niet werkend:
VBScript:
1
2
3
4
5
| 'resultaat van mappath Set f = fs.GetFolder(D:\folder\project\404551) 'gewenst gebruik van variabele Set f = fs.GetFolder(\\<servernaam>\project\404551) |
naar mijn weten moet GetFolder wel kunnen werken met netwerk adresseringen, maar ik krijg het niet aan de praat