Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CMi] Window ondoorzichtig maken middels knop?

Pagina: 1
Acties:
  • 827 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• eXtremeWeb
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-01-2021
Beste mensen,

Omdat ik bezig ben met ontwerpen en voorbereiden van een nieuwe
casemod, wilde ik graag vragen of er mensen zijn die mij bij het volgende
idee kunnen helpen met ideeen, tips etc.

Het Idee

Ik wil een doorzichtig raam in mijn casemod verwerken, zodat je leuk
naar binnen kan kijken, je kent het wel ;). Maar omdat je soms wel wat
anders wilt dan altijd hetzelfde uiterlijk, wil ik graag dat het raam ondoorzichtig
gemaakt kan worden, doormiddel van een druk op de knop. Om dit te bereiken
zit ik zelf te denken aan een reactie die vergelijkbaar is met verkleurende bril-
glazen, alleen is dit proces nogal moeilijk uitvoerbaar op grote schaal.

Daarom richt ik mij tot jullie, misschien dat er andere ideeen, suggesties
etc gedaan kunnen worden die mij verder helpen met het realiseren van dit
idee.

**edit**

Vergeten een titel aan het geheel te geven :|

[ Voor 4% gewijzigd door eXtremeWeb op 13-12-2004 12:20 ]

• MF
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-11 22:08

MF

Take a Seat

1. Mooie titel :)
2. Denk dat dit voor weinig geld helaas onmogelijk zal zijn. Zoals je het soms bij glas ziet, van transparant naar wit b.v. gebeurt doormiddel van een gas en zal dus wel niet makkelijk toepasbaar zijn.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Er zijn grote LCD platen te krijgen die zwart (lees: ondoorzichtig) worden als je er spanning op zet. Maar prijzen? Je ne sais pas

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien zou je iets kunnen proberen met fijnmazig gaas (theezeef-achtig) en een hoop ijzervijlsel. Spanning op de zeef zetten zou een magnetisch effect moeten hebben op het ijzervijlsel. Worth a try :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Biglines
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02-2011

Biglines

Biglines.nl

op bittech had iemand een case gemaakt waar je niet binnen kon kijken als de pc uitstond, en wel als de pc aanstond, dit had hij gedaan met een folie die licht minder goed doorliet, en als de pc aanging, ging het licht binnen in aan. Dit zou je dus ook kunnen doen, gewoon licht aan als je er in wilt kijken, licht uit als je geen zin meer hebt om je zooi te zien

Konica Minolta Dynax 7D | Mijn foto gallery | Biglines.nl

• MonkeySandwich
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-11 17:10
Je hebt speciaal folie dat je op je raam kan plakken. Als de verlichtinf in je kast uit staat zie je er niks doorheen. zet je de verlichting aan dan kun je er wel doorheen kijken.

• lvh
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

Scyth schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:24:
Er zijn grote LCD platen te krijgen die zwart (lees: ondoorzichtig) worden als je er spanning op zet. Maar prijzen? Je ne sais pas
Deze dingen bestaan idd al lang.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik denk dat dit te verwezelijken is met een half doorlatende spiegel(of folie zoals hierboven al beschreven) Was die case op bittech niet zo'n mini itx cube?
Kan de link niet zo snel vinden, maar ik ben hem eens tegen gekomen op casejunkies.nl, en wou dit zelf ook doen, maar niet echt de financien om die folie te kopen enzo :S
Ik denk dat deze folie zou moeten werken: linkje
De mod zelf vind ik niet, was wel meesterlijk vond ik :0
edit: gevonden!KLIK!

[ Voor 38% gewijzigd door MYST op 13-12-2004 12:58 ]

• Twisted
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Een two-way mirror schijnt inderdaad het beste (en goedkoopste) te zijn. Wil je de inhoud van je kast laten zien dan die je het licht in je kast aan. Die je het licht uit wordt de glasplaat een spiegel.

http://www.madsci.org/pos...jun99/930105238.Ph.r.html

Nu nog kijken waar je die dingen kan krijgen.

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

• eXtremeWeb
@ MF, Ik weet het de titel is erg orgineel.. ik hoop ook dat die nog verandert kan worden!

Verder vind ik dat spiegelfolie opzich wel een goede oplossing, maar het is niet zo
spectaculair. Daarentegen is het gaas wel een leuk idee ;)

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
UV plexi en flink wat uvlampen :P

Verwijderd

raamtint-folie voor op auto's. dat heb je ook in superspiegelend, maar ik weet niet hoeveel licht je dan in je PC moet hebben om een beetje naar binnen te kunnen kijken.

Uiteraard is een andere optie (bijvoorbeeld met het gaas) wel leuker...

EDIT: misschien moet ik voortaan eerst de gelinkte pagina's doorlezen en dan pas commentaar gaan leveren....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 14:42 ]

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien een idee om een nieuwe mercedes te kopen, dan daar de ruit uit te slopen en die in je case te bouwen? :+

Ik zou het in de hoek van polariserende film zoeken oid, anders lijkt t me echt onmogelijk voor een beetje betaalbare prijs.

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-11 22:14
Hij wil dus niet een folie erop waar alleen van 1 kant licht erdoorheen kan, hij wil het zo maken dat je dus een raam hebt die ondoorzichtig word met een druk op de knop. Het is wel te doen, maar veel te duur voor in een computer. Kheb het weleens gezien in een enorm duur apartement.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Wel, met die folie gaat dat ook, aantal ccfl's binnenin, druk op de knop, ccfl's aan, window doorschijnend, druk op de knop again, ccfl's uit, window spiegelend..(of gewoon getint, whatever)

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
onze magnetron heeft van dat niet/wel doorlatend glas :+ :X

[ Voor 9% gewijzigd door Jazzle op 13-12-2004 16:13 ]

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:17

iop

Afbeeldingslocatie: http://macloud.kicks-ass.net/forum/uploads/IMG_0031.JPG

Afbeeldingslocatie: http://macloud.kicks-ass.net/forum/uploads/IMG_0038.JPG

Afbeeldingslocatie: http://macloud.kicks-ass.net/forum/uploads/IMG_0040.JPG

spiegelspul voorauto's, bij de betere auto-assecoires-zaak te koop :7

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• Jazzle
  • Niet online
iop tha man schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:05:
[pic]

[pic]

[pic]

spiegelspul voorauto's, bij de betere auto-assecoires-zaak te koop :7
ziet er cool uit! good work _/-\o_

Verwijderd

Je kunt ook nog gaan voor die transparante verf die 'stoere tunertjes' ook wel gebruiken om de achterlichten van hun Golf zwart te spuiten. Wel iets moeilijker, je moet namelijk wel netrjes spuiten.

• Tim_R
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-11 14:55
jessevl schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:21:
[...]

ziet er cool uit! good work _/-\o_
Jah maar die middelvinger op de 2e foto... :+

[ Voor 64% gewijzigd door Tim_R op 13-12-2004 17:26 ]

• iop
  • Registratie: Oktober 2002

iop

Timmyboy_ schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:25:
[...]

Jah maar die middelvinger op de 2e foto... :+
scherp ;) niks persoonlijks :)

maar goed het is een beetje wat de TS wil, maar dan betaalbaar en wat meer binnen de mogelijkheden.

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Dit hebben ze toch in het huis van de toekomst? Ramen die ondoorzichtig worden bij een druk op de knop.
Lijkt me erg gaaf en stuk mooier dan spiegel-folie (alhoewel dat ook mooi is). Denk alleen niet dat het (financieel) haalbaar is.

Ietjse minder high-tech maar ook een optie is een soort electronisch mini-rolluik aan de binnenkant maken... Misschien een ideetje?

[ Voor 23% gewijzigd door kazz1980 op 14-12-2004 08:52 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• Jelte,89
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Bedoel je zoiets ???
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/314807VUA3KXR.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/31480ZzMJWLjD.JPG

een van m'n ouwe MOD'jes

Wat ik ervoor betaald heb.? geen idee mn broer had het nodig voor zn boxen in de auto en had wat over. was niet goedkoop.

Revive the guild!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:35
er bestaat van dat folie wat ze ook in 3d brilletjes stoppen van zo n 3d voorstelling in euro disney enz, het spul is op een of andere manier interlaced en als je het over elkaar legt kan je er doorheen kijken, draai je 1 vel folie echter dan wordt het ondoorzichtig, op die manier werken LCD schermpjes ook (zwartwit dan).

Adjust non olet, plerumque...

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
Huis van de Toekomst heeft t idd ook.. maar dat is niet home-made haalbaar
Dat is dubbel-glas, waarbij de ruimte er tussen is gevuld met een bepaald bacterie welke dichter bij elkaar gaan zitten als je er stroom op zet. Athans, dat is mij toen wijsgemaakt.

Een stuk kippengaas magnetisch maken en er ijzervezel bij gooien lijkt me geen goed id zo naast je cpu en hd's O-)

Verwijderd

Dubbelglas/dubbel plexi pakken en met een mistmachine er mist in spuiten. Met een andere druk op de knop afzuigen. Dan ben je er!

• HunterPro
  • Niet online
1nsane schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:07:
er bestaat van dat folie wat ze ook in 3d brilletjes stoppen van zo n 3d voorstelling in euro disney enz, het spul is op een of andere manier interlaced en als je het over elkaar legt kan je er doorheen kijken, draai je 1 vel folie echter dan wordt het ondoorzichtig, op die manier werken LCD schermpjes ook (zwartwit dan).
dat is 'gewoon' een polarizerbril :)

• 1nsane
nope t heeft nix met bacterien te maken, t is denk ik nog wel verkrijgbaar ergens moet je eens aan je natuurkunde leraar vragen, onderwerp licht en beweging ofzo en dan weet ie genoeg

• 1nsane
HunterPro schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:25:
[...]

dat is 'gewoon' een polarizerbril :)
mjah is wel zo maar als je daar 2 vellen van kan krijgen en iets bedenkt om ze met een druk op de knop te draaien t o v elkaar dan heb je het gewenste effect toch?

Verwijderd

1nsane schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 13:48:
[...]

mjah is wel zo maar als je daar 2 vellen van kan krijgen en iets bedenkt om ze met een druk op de knop te draaien t o v elkaar dan heb je het gewenste effect toch?
Klopt, je bereikt hetzelfde al wanneer je twee van die plasticjes van een rekenmachine pakt. Nu alleen iemand vinden die het spul in grotere stukken verkoopt, misschien een fabrikant van rekenmachines als je het lief vraagt :D

En oja, je moet natuurlijk wel een rond window willen dan ;)

Verwijderd

1nsane schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 12:07:
Dat "spul" heet polaroid folie. zit bijv ook verwerkt in de betere sneeuwbrillen. Het is in principe een heel fijn traliewerk, wat horizontaal gerichte lichtgolven (lees; reflecties van sneeuw/water/autoruiten ed) tegenhoudt.
Zet twee van deze lagen evenwijdig en je kan er door kijken. draai ze 90º tov elkaar en het is ondoorzichtig. maar hoe je dit in redelijk formaat realiseert in een PC window... lastig denk ik. en prijs? :? geen idee

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2004 15:26 . Reden: TYPO'S ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
er zitten ook 2 stukken in een TFT/LCD scherm, dus als je oud kaopt TFTje pakt....... heb je 2 behoorlijk grote stukken.

• eXtremeWeb
Betreffende het gaaswerk met metaalvezel, Ik bedoel meer dat dat een leuk en gewaagd idee is. Het lijkt me niet zo verstandig om het geheel in een computer in te bouwen.

Betreffende de Smog-machine, dat lijkt me opzich ook nog wel een leuk idee... Ga ik wat verder onderzoeken :D.

Betreffende het folie, die heb ik bekeken en daar is niet zo moeilijk aan te komen. Maar dat betekent meteen weer dat het ook niet zo heel speciaal is om toe te passen.

Dus mensen, nog meer orginele ideeen! De folies hebben we nu gehad... Laten we dit onderwerp naar een hoger nivo tillen 8)

Verwijderd

Volgens mij noemt dat spul van 't huis van de toekomst (en 't wordt ook in bepaalde wagens gebruikt) elektrochroom glass (electrochrome glass). Eens op National Geographic gezien :+ Kheb er toen ook naar gezocht maar niet veel van gevonden.

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Het echte spul kopen; electrochromic glazings :)
http://www.sage-ec.com/

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
coorz schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:08:
Het echte spul kopen; electrochromic glazings :)
http://www.sage-ec.com/
sorry...:
If you are looking for a product that switches from clear to a milky white opaque, completely obscuring the view, you are seeking privacy glass, which is very different from our technology, which is a solar control product. If you click the buttons below, you will see a simulation of what takes place when these two types of glass are switched. SageGlass® products darken slowly, blocking the glare and heat but not the view. Privacy glass typically switches quickly and its purpose is to block the view.

• coorz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-12-2017

coorz

Back to crop!

Da's waar, correctie }:O .
Dat privacy glass is toch wat drastischer, langzaam wegtinten lijkt me een mooier effect.
http://www.wearingwilliams.mb.ca/privacy.html

• Jelte,89
  • Laatst online: 12-11 16:47

Jelte,89

Woodworking

Doe gewoon een stuk plexiglas en pak een stuk (zwart papier is al genoeg) en laat dat door een draai mechanisme op- of wegklappen naar boven of links rechts de gewenste richting?

Revive the guild!

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dat spul uit het huis van de toekomst zijn kristallen die onder een andere hoek gaan staan als er stroom op komt waardoor ze het glas ondoorzichtig maken. Geen bacterie.....

[ Voor 8% gewijzigd door Micha op 14-12-2004 17:48 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
MicDis schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:48:
Dat spul uit het huis van de toekomst zijn kristallen die onder een andere hoek gaan staan als er stroom op komt waardoor ze het glas ondoorzichtig maken. Geen bacterie.....
zelfde princypen als TFT/LCD dus?

• frickY
  • Laatst online: 21-11 10:33
mag ook :)

• X-DJiNn
  • Laatst online: 23-11 20:13

X-DJiNn

Knooier !

The_Eagle schreef op maandag 13 december 2004 @ 12:31:
Misschien zou je iets kunnen proberen met fijnmazig gaas (theezeef-achtig) en een hoop ijzervijlsel. Spanning op de zeef zetten zou een magnetisch effect moeten hebben op het ijzervijlsel. Worth a try :Y)
Ik wil niet zeuren ofzo, maar een magnetisch veld ??? In een computer kast verwerken ?

Zou het niet doen. :)

Probeer luxaflex of een rolgordijn :+

[ Voor 5% gewijzigd door X-DJiNn op 14-12-2004 22:18 ]

SE5K-RWB // 20x S500 Optimizers // 10x 455WP Longhi 42 graden Oost / 10x 455WP Longhi 42 graden West // Totaal 9100WP // Marstek Venus E3.0 5,12kWh

• eXtremeWeb
coorz schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 17:22:
Da's waar, correctie }:O .
Dat privacy glass is toch wat drastischer, langzaam wegtinten lijkt me een mooier effect.
http://www.wearingwilliams.mb.ca/privacy.html
Ik heb deze mensen dus even gemaild en het blijkt dat het glas wat dichterbij huis
wordt vervaardigd, namelijk belgie. voor de site check:

http://www.sggprivalite.com/

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-11 19:01
gemotoriseerde mini luxaflex misschien leuk idee? :)

Systeem Specs

Verwijderd

er zijn ook van die toilet deuren als je ze opslot doet dat je dan van helder naar mat glas veranderen

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-11 14:16

BLN

Lol en dan valt de stroom uit op klaarlichte dag en zit jij in je naakte tronie daar voor een glasheldere deur:P:P:P

If it ain't broken, don't fix it

• ExploWare
  • Laatst online: 14-08 13:34

ExploWare

BoingBoing

liquid crystal (zoals in een LCDisplay)
daar bestaan 2 varianten van: met stroom dicht of met stroom open,
dus dat stroom-uitval probleem is snel op te lossen

ps: kleur LCDisplays werken ook zo simpel, alleen hebben die per blokje dat geschakeld kan worden een ander kleurtje kunst/kleurstof erbij

. . . . . Youp.net . . . . .

• QkE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-11 19:13

QkE

In your face Gnagna

|:(

[ Voor 100% gewijzigd door QkE op 15-12-2004 00:52 . Reden: Leuk zo'n heel verhaal naar aanleiding van de post op de vorige pagina ]

• HunterPro
  • Niet online
BiX schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 23:41:
Lol en dan valt de stroom uit op klaarlichte dag en zit jij in je naakte tronie daar voor een glasheldere deur:P:P:P
nee, goed lezen. Stroom uit = ondoorzichtig. Anders hadden al die bedrijven dat product nooit afgenomen.

Eerlijk gezegd vind ik het geniaal spul; zou het graag in een eventueel nieuw huis hebben :) Iemand een prijsindicatie? Denk trouwens dat het verder 'gewoon' dubbel glas is door de opbouw :? en daarom ook die functie heeft? :)

• eXtremeWeb
Voor de functie en werking van het glas check mijn vorige post.
En een prijsindicatie, stukje glas van 30x40 cm kost € 245,-

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 21-09 17:18

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Een stuk kippengaas magnetisch maken en er ijzervezel bij gooien lijkt me geen goed id zo naast je cpu en hd's
Dat is wat ik ook wilde zeggen !!! |:( Duh !!!

Ici kann uw Werbung staan

Verwijderd

Op die site kan je wel een leuk windowtje van 20*30cm aanvragen met alle elektronica als monster. Om euh, je partners te overtuigen 't te gebruiken >:)
*vind 't jammer dat je om je partners te overtuigen al 245euro moet neertellen ;(

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2004 11:58 ]

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 22:30

cdoens

Peugeot-gek

Kan je niet gewoon een extra TFT scherm aansluiten en die in je case modden. Als je ze opensloopt zijn ze doorzichtig. Zet je hem aan, en kiest een zwarte wallpaper dan ben je klaar.

Kan je zelfs nog een kleur kiezen die mooi bij je case past/afsteekt

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Pagina: 1