Compaq Smart Array 5304 boot niet

Pagina: 1
Acties:

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Dag lieve kijkbuiskinderen ;)

Ik heb een Compaq Smart Array 5304 op een Asus CUR-DLS draaien en dat ging allemaal perfect.
Op de HP site zag ik een nieuwe RompaQ staan voor deze kaart met veel verbeteringen en die heb ik dus geflashed alleen nu zijn de bootopties uit mn kaart verdwenen.
In het SCSI BIOS scherm kan ik niet meer kiezen om vanaf die kaart te booten.

Op internet heb ik wel gevonden dat het normaal is dat je niet van Compaq kaarten kan booten in een niet Compaq server maar het is wel vreemd dat ie het eerst wel heeft gedaan.
Er was ook geen optie om de vorige BIOS te saven anders had ik dat wel eerst gedaan.

Vorige RompaQ's lossen het probleem niet op.
De kaart is nu dus gewoon een SCSI RAID controller en hij doet het nog wel maar ik wil weer booten van het ding want ik had net 2 nieuwe schijven gekocht :(
Wat kan ik hier nog mee?

Alle proemn in n drek

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Weet iemand toevallig welke LSI controller deze kaart gebruikt?
Dan kan ik er mischien een LSI BIOS in flashen.

Zoeken op chipnummers helpt niks :/

Alle proemn in n drek

Verwijderd

kom je verder met de support disk ??

ik zag trouwens een online en een offline variant staan bij de firmware ?

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Klopt ik had de online versie gebruikt, deze flasht onder windows en had het al gedaan voordat ik het doorhad.
Ik heb alle oude firmware's geprobeerd maar dit werkt niet.

De officiele CD's heb ik ook maar hier stond de oorspronkelijke firmware niet op :(

Alle proemn in n drek

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:17

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Een andere firmware zal niet gaan volgens mij, omdat deze kaarten nogal custom oplossingen zijn (zeg nou zelf, een LSI (rebadged als Compaq) chip samen met een Adaptec SCSI chip op één kaart, wie verzint die shit :P

Buiten de "makkelijke" oplossing, wetende: stop het ding in een "echte" compaq machine (workstation of server, geen desktop) en druk een zeer recente smartstart erin om hem alsnog (offline) te flashen, zou ik toch gewoon adviseren om hem "offline" (dus met floppy's) te flashen. Het is gehannes want de uitleg ervoor is nihil als je geen SmartStart gebruikt (en dat zal niet want die boot niet op non-Compaq systemen, iig niet de versies die ik geprobeerd heb).

Zelf heb ik een 2-tal 5302's die bij mijn weten de laatste firmware hebben en prima booten in mijn systeem (Dual AMD Tyan Thunder op het moment).

Ik verdenk persoonlijk toch gewoon de CUR-DLS ervan, kijk nog eens of als 1e bootopties (iig voor je hdd) de bootable add-in cards en "other devices" "scsi devices" en al het andere dat voor de on-baord IDE (en bij voorkeur on-board scsi) komt.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Kippenijzer schreef op donderdag 16 december 2004 @ 09:13:
Buiten de "makkelijke" oplossing, wetende: stop het ding in een "echte" compaq machine (workstation of server, geen desktop) en druk een zeer recente smartstart erin om hem alsnog (offline) te flashen, zou ik toch gewoon adviseren om hem "offline" (dus met floppy's) te flashen. Het is gehannes want de uitleg ervoor is nihil als je geen SmartStart gebruikt (en dat zal niet want die boot niet op non-Compaq systemen, iig niet de versies die ik geprobeerd heb).

Zelf heb ik een 2-tal 5302's die bij mijn weten de laatste firmware hebben en prima booten in mijn systeem (Dual AMD Tyan Thunder op het moment).

Ik verdenk persoonlijk toch gewoon de CUR-DLS ervan, kijk nog eens of als 1e bootopties (iig voor je hdd) de bootable add-in cards en "other devices" "scsi devices" en al het andere dat voor de on-baord IDE (en bij voorkeur on-board scsi) komt.
Het flashen in een compaq server ga ik idd nog proberen want daar heb ik er hier 82 van staan dus dat is geen probleem.
Het ligt niet aan het mobo dat de kaart niet wil booten.
Ik had eerder veel meer opties onder de F8 toets van mn SCSI BIOS en die zijn nu dus verdwenen, ik verdenk de online flash ervan dat hij deze opties niet meeflasht als het geen Compaq server is.

Morgen dus maar eens mijn kaartje in een Compaq server proppen en proberen :)
Hij doet het nog wel perfect als SCSI RAID controller maar ik wil er natuurlijk weer van kunnen booten.

Kheb niet voor niks 2 x Seagate Cheetah 15K3 in RAID 0 :P

Alle proemn in n drek

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik heb hier zelf die 5302, en krijg in het F8 menu inderdaad enkel create, delete en view logical drive opties, echter boot het ding zonder problemen, dus is vind het vaag. Doe voor de "lol" eens een BIOS reset btw.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Topicstarter
Die opties heb ik idd ook.

Voor het flashen had ik ook enkele boot opties maar als het bij jou zo werkt klopt er iets niet op mijn kaartje.
Zal het vanavond eens in een andere PC proberen aangezien die CUR-DLS ook al SCSI onboard heeft.

Alle proemn in n drek

• Kippenijzer

Kippenijzer

Ik hoop niet dat de oorzaak in de on-baord SCSI zou zitten, gezien ik binnenkort de Tyan Thunder door een Dual Xeon met SCSI on-board vervang, dus houd me op de hoogte van je vorderingen :)
Pagina: 1