[ASP] Persoonlijke mail naar groot aantal mailadressen

Pagina: 1
Acties:

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Voor een vriendje van me dat sinds een tijdje een eigen bedrijf heb verzorg ik de wesite(s). Met behulp van formulieren binnen ASP-pagina's hebben we zo een database gevuld met mailadressen. Inmiddels zijn dat er meer dan 1000.
Wat we nu willen doen is al deze mensen een mailtje sturen. Ik heb technisch eigenlijk wel een idee hoe ik dat wil doen met ASP: gewoon de gegevens uit de database halen en met ASP CDONTS versturen. Geen probleem. Zo wil ik zelfs een persoonlijke mail maken, op basis van de interesses van de klanten.

Probleem is: dit zal de server van mijn hostingprovider belasten. Ik kan me voorstellen dat die daar niet zo blij mee is. Belletje bij zijn huidige provider (Vuurwerk) leerde me dat het 'in principe wel kan' maar dat ze er niet echt blij mee zijn. Handig antwoord dus, ik wil straks geen problemen hebben als we up&running zijn.
Ik kwam nu op het idee om mijn eigen locale server te gebruiken. Dan belast ik alleen die en dan natuurlijk ook alleen tijdens het versturen. Met wie kan ik nu verder nog moeilijkheden krijgen? Mijn internet(adsl)provider?

NB Ik ben dus niet op zoek naar een programma om mailinglisten te sturen. Die ken ik, maar daar werk ik liever niet mee.

Verwijderd

Je zou een wachtperiode in kunnen bouwen die bijvoorbeeld na elke 20 mailtjes 'n seconde of 10 wacht voor hij verder gaat.

Verwijderd

ZeilDude schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:59:
Die ken ik, maar daar werk ik liever niet mee.
mag ik vragen waarom niet ?

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Tip: denk aan de timeout van je ASP scripts en schrijf in een logfile wie je al gemaild hebt ;) Ik heb ook weleens 500 mensen dubbel moeten mailen omdat het script uit timede en das niet lachen ;)

Verdeel de mensen dus in blokken van een stuk of 100-200 en bouw wat delays in...

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Dan valt het niet meer onder PW, toch? :)
j_du_pee schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:46:
Tip: denk aan de timeout van je ASP scripts en schrijf in een logfile wie je al gemaild hebt ;) Ik heb ook weleens 500 mensen dubbel moeten mailen omdat het script uit timede en das niet lachen ;)

Verdeel de mensen dus in blokken van een stuk of 100-200 en bouw wat delays in...
Kijk, daar heb ik wat aan! Goede tips lijkt me.

Verder... is die serverbelasting bij mijn hostingprovider nou reëel of niet? En als ik 'm op mijn eigen server draai (locaal dus, IIS), waar gaan de mailtjes dan naar toe? Wie belast ik dan?

Trouwens, voor de bezorgenden onder ons. Het betreft geen spam. Alle adressen zijn door onszelf verzameld en we weten welke mensen er wel of geen bezwaar hebben tegen e-mails door een opt-in.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

ZeilDude schreef op maandag 13 december 2004 @ 14:17:
Verder... is die serverbelasting bij mijn hostingprovider nou reëel of niet? En als ik 'm op mijn eigen server draai (locaal dus, IIS), waar gaan de mailtjes dan naar toe? Wie belast ik dan?
Geen idee hoe vaak je gaat mailen maar reken er maar op dat je zonder sleeps e.d. gewoon 100% CPU belasting hebt voor het genereren en versturen van de mails. Als je een eigen dedicated server draait, en vanaf daar rechtstreeks gaat zenden (dus zonder tussenkomst van je provider) dan belast je alleen jezelf.
Trouwens, voor de bezorgenden onder ons. Het betreft geen spam. Alle adressen zijn door onszelf verzameld en we weten welke mensen er wel of geen bezwaar hebben tegen e-mails door een opt-in.
Zolang ze zelf de optie hebben kunnen AANvinken zit je voor de wet safe. Als ze een vinkje moeten uitvinken zit je voor de wet NIET safe ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1