Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

VoIP met Nederlands telefoonnummer

Pagina: 1
Acties:

• SnakeNuts42
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-12-2004
Ik vraag me af hoe VoIP het doet in Nederland.

Even wat details: Ik ben vorig jaar naar de UK verhuisd, en werk op dit moment voor een VoIP-provider in de buurt van Cambridge. Wat wij doen is het volgende: je kan voor £4 per maand een 0845-nummer of voor £6 per maand een 'geographical'* nummer bij ons kopen, en dat is dan voor iedereen in de UK met een gewone telefoon te bereiken. Wij routen dat dan naar een Asterisk server die het naar een VoIP-telefoon (of andere server) ergens op het internet.

Wat wij dus ook doen is die telefoonnummers aan expats in bijvoorbeeld Spanje of Portugal verkopen. Zo heb je (als je daar broadband hebt) een Engels telefoonnummer, wat door iemand in Engeland voor de gewone tarieven gebeld kan worden. (als ik mijn VoIP-telefoon meeneem naar Nederland en ik sluit hem daar aan op een DSL-verbinding, kan ik dus gebeld worden op mijn Engels nummer, en kan ik bellen met Engelse nummers tegen locale tarieven)

Wat ik wil weten is of er ook al zo iets is in Nederland. Als het kan wil ik dus een Nederlands telefoonnummer hebben wat mijn familie in Nederland kan bellen tegen Nederlands tarief, en dat dan op mijn VoIP-telefoon terechtkomt.

Iemand met wat meer info? (Google geeft 'Too much info')

Cheers,

Alex.

*) 'Geographical' = Een lokaal nummer. Je kan dus een telefoonnummer krijgen als of je in een willekeurige plaats in Engeland woont.