Toon posts:

Hardware overzetten, kan dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Lezers,

Ik heb wat vragen over wat hardware,

Ik heb een nieuwe PC met een Sata schijf 80gb en onboard vga en sound. en een dvd brander

Op mijn oude PC heb ik een redelijk goeie videokaart(agp) , hdd ide van 30gb en een 5.1 soundkaart. Nu wil ik dit overzetten na de nieuwe pc is dat mogelijk, ik weet wel hoe dat moet maar moet ik dan in het bios iets van die onboard vga en sound uitzetten??

Trouwens die oude hdd kan ik die er gewoon bijzetten en/of moet ik dan hem op slave zetten? i.v.m die brander.

• Tukkie_3
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-02 20:05
Ja, dat kan. Gebruik de GOT search maar eens hoe je dit het beste kunt doen en de handleiding van je moederbord voor het uitzetten van de onboard VGA en Sound.

Verstopte wc's zijn moeilijk te vinden

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:39
Harddisk met 80polige kabel op aansluiting waar nu je CD-ROM/fikker aan hangt, CD-ROM op tweede aansluiting hangen.
Videokaart kan je gewoon plaatsen, mits je AGP slot hebt op je nieuwe beestje, veel borden schakelen dan gewoon onboard video uit.
Geluidskaart is geen probleem, meestal kan je die gewoon in je BIOS uitzetten, maar mocht dit niet mogelijk zijn, dan is dat in Windows of welk ander OS ook zomaar klaar.

• huubhuub
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:58
Let er wel even op of je AGP kaart de goede
AGP voltages (van je nieuwere mobo) ondersteunt

dus GEEN agp 1x (3.0v ofzo) in een AGP 4x (1.5v) zetten of AGP 8x (0.8v)

let er dus goed op..

:Y)

Always bet on Huub

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:33

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je dus een onboard sound + video kaar hebt, moet je dan inderdaad uitzetten als je de videokaart + 5.1 geluidskaart er in wilt pluggen. 9/10 keer krijg je storingen als je dat niet doet ;)

De oude hdd kan je ook gewoon gebruiken als secondary slave ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe moeten we dat met zo weinig info kunnen zeggen :?

Je loopt al lang genoeg op GoT rond dat je de GoT Huisregels zou moeten kennen.

Het is de bedoeling dat je pas op GoT post als je zelf iets uitgezocht en geprobeerd hebt. Daar lees ik geheel niets van terug hier. Bovendien hoort een topictitel informatief te zijn en hoor je alle relevante info (specs!) in je topicstart te zetten. Ook daar is geheel niets van te zien. Begin maar eens met dat alles voor jezelf op een rijtje te zetten - en check je mail...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.