Toon posts:

setje rond 1500,-

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wat ik zoek is een setje zoals bijvoorbeeld het Bose321 systeem.
Het is absoluut niet mijn bedoeling wederom een discussie te starten over Bose,
maar om alternatieven hiervoor te krijgen.

De punten waaraan het setje moet voldoen:
- prijsklasse rond €1500,-
- alles in één kast
- mooi design is belangrijk (dat is de belangrijkste reden om eventueel voor Bose te kiezen)
- simpel goed geluid + beeld, geen 1001 opties
- twee kleine speakers + subwoofer (eventueel 5 speakers)

Bedankt!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

Het lijkt me dat er in de winkel zat van dit soort setjes te vinden zijn...

Bovendien is het de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je een topic open. Als je dat dus gedaan hebt mag je wel even posten wat je zelf al gevonden hebt.

[ Voor 54% gewijzigd door voodooless op 13-12-2004 10:51 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Yup, winkel. Loop desnoods even langs je lokale expert-like elektroboer.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard, er is zeer veel te vinden is de winkel.
Daarom hoop ik mijn zoektocht te verkorten door hier deze vraag te stellen, zodat ervaringsdeskundigen kunnen reageren.

Ook op het forum is inderdaad veel te vinden. Ik heb echter specifieke eisen, die ik ook in mijn post neer heb gezet. Daar komt nog bij dat er regelmatig nieuwe produkten op de markt worden gebracht.

Verwijderd

Wat dacht je van dit? http://www.kefinstanttheatre.com/

Geen idee wat het kost en hoe het klinkt. Maar Kef kennende moet dat wel goed zitten.

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Dit in combinatie met dat, kwaliteit voor een aanvaardbare prijs en met een mooi design.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-04 19:45
deepspace schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:50:
...........

Bovendien is het de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat voordat je een topic open. Als je dat dus gedaan hebt mag je wel even posten wat je zelf al gevonden hebt.
pfff vermoeiend zeg die wanabee mods. Als je gaat lopen zeiken help hem dan ook op zijn minst met een paar vb setjes.

-Kef heeft leuk spul: http://www.kefinstanttheatre.com/Dutch/index.htm Wel iets duurder.
-Deze hebben ze ook. http://www.audiostyl.pl/Obrazki/Kolumny/KEF/KEF-KHT.jpg
-Micropods hebben geweldige reviews. http://www.podspeakers.com/reviews/nl/BGText.jpg Zijn weer iets goedkoper en je moet er van houden
-Hier staan nog 5 soorten setjes: http://www.mixitmusic.nl/design/design.htm

aub

edit:

Die van Tom hierboven ziet er goed uit!

[ Voor 4% gewijzigd door tatata op 13-12-2004 11:30 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:21

voodooless

Sound is no voodoo!

tatata schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:30:
pfff vermoeiend zeg die wanabee mods. Als je gaat lopen zeiken help hem dan ook op zijn minst met een paar vb setjes.
Waarom zou ik moeite lopen doen als er geen indicatie is dat de TS zelf wat heeft gezocht... Als het zo zou werken, zou in het hele forum niets gepost worden (aangezien iedereen in zijn luie stoel zit te wachten totdat iemand zo lief is om voor hem het werk te doen... nee dankje).

Maar goed, om toch maar even te helpen, zal ik een paar heel erg klassieke en clichéachtige links geven:

www.kieskeurig.nl
www.audioreview.com

Waar dit topic straks op uitloopt: allemaal mensen die hun setjes gaan aanprijzen (zoals hierboven al gebeurt), die natuurlijk allemaal helemaal geweldig zijn. Zal dit de TS helpen? Misschien een beetje, maar hij zal vooral nog meer verward raken, en nog minder weten wat ie moet kopen.

Als eerste moet de TS eens zijn eisen op een rijtje zetten, want zo maar lukraak wat zoeken heeft weinig nut. Wat wil je met het setje doen? Is het vooral voor muziek, of vooral voor DVD's bijvoorbeeld.

Met je eisen kun je dan het aantal mogelijke sets al fink uitdunnen, en dan ook gericht keuzes maken voor de eene set, of de andere.

[ Voor 35% gewijzigd door voodooless op 13-12-2004 11:40 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-07 19:57
FOCAL.JM.LAB
Afbeeldingslocatie: http://www.mixitmusic.nl/design/img/sib-pack-rond.jpg
Mooi design. (imo)
Van die site van tatata.

[ Voor 15% gewijzigd door Sunrise op 13-12-2004 11:42 ]

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

Ik zal nog even extra vriendelijk zijn wat betreffende het setje dat ik aangaf.

Reviews.
Hier,
Daar,
Overal.

Prijzen:
5.1 AVP305 Set (inclusief subwoofer): +- 700 €
Celestion Soundstyle Electronics (DVD+AMP): +- 500€
Zit je mooi rond de 1200€. Perfect binnen je budget. Kan je leuke kabels bij kopen ;)

Verdelers Celestion in NL:
Aarts Beeld en Geluid BAARLE NASSAU, 5111 HJ
Van Amerongen Beeld en Geluid B.V. HEEMSTEDE, 2101 HG
AV-Satelliet LEUSDEN, 3833 GP
Bunschoten Audio-Video HUIZEN, 1271 AS
Radio Cuvos V.O.F. GELEEN, 6161 GZ
Kees Dekkers Hifi-TV-Video WOUW, 4724 CA
Eltink Audio & Video Zevenaar B.V. ZEVENAAR, 6901 AE
Rob Goossens Beeld & Geluid ECHT, 6101 EC
Hartholt Audio Video B.V. WEERT, 6001 GT
Hi-Fi Corner GRONINGEN, 9712 PE
Hoekstra - Cremers VOF h/o de Eerste Kamer BERGEN OP ZOOM, 4611 NJ
Hofma Beeld en Geluid B.V. DRACHTEN, 9201 CD
Technisch Bureau Joosen B.V. TILBURG, 5042 WK
Radio Korrekt HAARLEM, 2013
Technisch Bureau Lansink OLDENZAAL, 7571 EL
Hifi-Video Wim Middendorp HOOGVLIET, 3193 LT
Muziek Boetiek Nijmegen BV NIJMEGEN, 6511 LJ
Noteboom Audio Video ZWOLLE, 8013 AA
V.O.F. Audio Sajet h/o De Gouden Snaar SOEST, 3764 BH
Audio Gallery the Sound of Music B.V. ROTTERDAM, 3015 BA
Sterk Audio & Video DEVENTER, 7412 BB
Sterk Audio en Video BV APELDOORN, 7311 ER
Technica Nova Oosterhout OOSTERHOUT, 4901 LK
Hi-Fi & Video Center Rob Verbeek GENNEP, 6591 CB
VIP Electronics BV PURMEREND, 1441 AP

Als je misschien zelfs eens tijd hebt om naar Duitsland te trekken, mijn Celestion verdeler (waar ik mijn spullen heb gehaald) : http://www.hifi-schluderbacher.de/oeffentlich/index.html

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

tatata schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:30:
[...]

Pffffff vermoeiend zeg die mensen die zich niet aan de regels kunnen houden en te lui zijn om zelf moeite te doenn. En pfffff vermoeiend zeg die mensen die niet snappen dat dat irritant is.

Het staat op dit forum toch duidelijk dat het de bedoeling is dat je eerst zelf moeite doet en zoekt. Wordt dat niet gedaan, dan is er niks mis mee om mensen daarop te wijzen.

[ Voor 18% gewijzigd door JT op 13-12-2004 13:13 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Het is alleen jammer dat het de sfeer absoluut niet verbeterd. Dat is eigenlijk de hoofdreden dat we niet willen dat users andere users terecht wijzen.

Voor de TS is het inmiddels wel duidelijk geworden dat een topic posten met als randvoorwaarde enkel geld en design niet erg effectief is. Bij het uitgeven van zoveel euro's moet je gewoon zeker weten dat het volledig is wat JIJ mooi vindt, en dan alle aspecten, inclusief het geluid en beeld. Ik wil je dan ook aanraden de verschillende sites die in dit topic genoemd zijn eens goed te bekijken en vervolgens de setjes eens in het echt te gaan bekijken, beluisteren of bevoelen. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.