Zacht AC3 geluid in films, maar niet in elk programma...

Pagina: 1
Acties:

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-07 16:23
Hoi,

Er zijn diverse topics over zacht AC3 geluid in films, maar mijn bevindingen zijn net wat anders waardoor het beter in een apart topic past, en waardoor we misschien zelfs de oorzaak kunnen achterhalen.

Wat is mij opgevallen:

Het geluid van mijn film (Xvid met AC3 geluid) is erg zacht in:
- Media Portal, VLC Media Player, PowerDVD

Het geluid heeft de originele en goede sterkte als ik hetzelfde bestand afspeel in:
- Windows Media Player Classic

Wat zou dit verschil kunnen veroorzaken?
Geïnstalleerde codecs: FFDshow (nieuwste versie), AC3Filter 0.70B

Het originele bestand is prima, omgezet vanaf een DVD met Auto Gordian Knot, aan het geluid is niks veranderd.

Het probleem ligt dus niet bij het bronbestand dat te zacht geluid heeft, maar bij sommige afspeelprogramma's die het veel te zacht laten horen. Van de geteste programma's laat dus alleen Media Player Classic het geluid op het juiste volume horen (even hard als de DVD), de andere programma's spelen het veel te zacht af (minder dan de helft van het originele volume).

Gebruikt Media Player Classic misschien een andere codec dan de overige programma's? Hoe kunnen we daar achter komen?

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16

PoweRoy

funky!

wat ik zo kan bedenken dat de classic player -echt- de codecs gebruikt die geinstalleerd zijn
die andere zijn commercieel(:?) en misschien gebruiken die eerst hun eigen codecs (daarna evt de geinstalleerde)

klinkt egt super vaag (wat ik tik dan :P) maar misschien is t zo

mijn probleem was met wmv leuke kleurtjes :X met classic alles perfect, powerdvd kleurtjes :/

[This space is for rent]

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:56
Ik heb ook problemen gehad met ac3 codec met zacht geluid dat varieerde per afspeelprograma, maar ik kreeg nooit helemaal goed in windows media player.

Maar ik heb alles nu goed werkend via deze oplossing, misschien ken je m al, anders is het misschien de oplossing:
http://forums.divx.com/vi....php?topic=49994&forum=24

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-07 10:53

Digistorm

demo scener

Media Player Classic gebruikt inderdaad zijn eigen codecs. Heeft ook een eigen configuratie scherm voor de audio. Als je wilt kun je die ook uitzetten, maar standaard gebruikt 'ie zi'n eigen codecs. Je kan bij MPC ook instellen dat 'ie de audio extra versterkt (iets van autogain ofzo) dus misschien dat dat aanstaat?

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-07 16:23
Thanks, Media Player Classic blijkt inderdaad zijn eigen codecs te gebruiken. Als ik AC3 uitschakel in de opties van Media Player Classic, is het geluid net zo zacht als bij de andere programma's.

Als ik in AC3Filter vervolgens het geluid wat boost, wordt het VLC Media Player en Media Player Classic ook wat harder. PowerDVD en Media Portal moet ik nog proberen.

Toch vind ik het geluid in Media Player Classic met gebruik van de eigen AC3 decoder van Media Player Classic het beste klinken, inclusief normalize van het geluid. Die zal ik dan ook blijven gebruiken als standaardprogramma voor het afspelen van divx/xvid.