Toon posts:

S-video (out) geeft hakkelige gekleurde tekst??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeert zo kort mogelijk een duidelijke probleem stelling te geven in de titel hier even een uitgebreide omgeschrijving:

Ik probeer mijn Saphire ATI RADEON 9600 PRO (128mb) met S-video aan te sluiten om mijn tv via een s-video->scart convertor. Deze heeft geen S-video maar enkel scart aansluitgingen.

Ik krijg wel een gekleurd beeld, alleen zijn teksten korrelig/hakkelig en met een gekleurd randje van alle kleuren. Ook zijn schermen van windows, ik gebruik Windows MCE, (die op de tv staan) als het ware uitgeveegd en met dezelfde kleuren als de teksten(rand).

Ik heb iets gelezen over interlace maar weet niet precies wat ik nu fout doe. Komt het doordat ik S-video op een tv aansluit die dat misschien niet aankan of heb ik op mijn pc de tv aansturing niet goed ingesteld? heb volgens mij alles geprobeerd. resolutie op 800x600 gezet, refresh rate 47, interlaced, ook op 50 maar geeft allemaal geen verschil.

Kan iemand mij vertellen waar het aan zou kunnen liggen? kabels, TV, videokaart,??

Alvast bedankt voor de reacties.

A

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 10:26 ]

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-02 19:45
Ik zit nu niet thuis dus ik kan het niet controleren

Mijn monitor had ook vage probleempjes op mijn ati en toen moest ik composite out aanzetten.

Aangezien de tv ook composiet moet ontvangen zou ik dit proberen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Arce, is dit de eerste keer dat je tv-out ziet of heb je het wel vaker gezien op andere tv's. Veel mensen schrikken van de slechte kwaliteit van tv-out, je tv is geen monitor namelijk.

Als ik dicht bij m'n tv ga zitten zijn de letters niet altijd wit maar opgebouwd uit allerlei andere kleuren.

Als je zeker weet dat het niet zo hoort als het er nu uitziet moet je misschien toch wat andere instellingen hebben maar start voor de grap eens een film op en kijk of dat er goed uitziet. Wel gewoon afstand houden zoals je normaalgesproken ook tv kijkt want van dichtbij ziet geen enkele tv eruit.

Via een s-video kabel zijn teksten van windows niet te lezen, misschien als je weet wat er staat maar nette letters zijn het niet. Die van MCE mogen geen problemen opleveren.

[ Voor 14% gewijzigd door Pixal op 13-12-2004 16:58 ]

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
idd, van een tv scherm moet je niet veel verwachten, ze zijn gemaakt om van veraf te kijken en dus grote teksten. Computermonitoren daartegen, zijn extra precies gemaakt om alle kleine lettertjes te lezen

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:10

voodooless

Sound is no voodoo!

jessevl schreef op maandag 13 december 2004 @ 17:01:
idd, van een tv scherm moet je niet veel verwachten, ze zijn gemaakt om van veraf te kijken en dus grote teksten. Computermonitoren daartegen, zijn extra precies gemaakt om alle kleine lettertjes te lezen
Ook dat, maar dat is niet de reden dat het crap eruit ziet.

De meeste TV-outs voldoen zeker niet aan de PAL of NTSC normen, en hebben naar een videobrandbreedte van 2 tot 3 Mhz. Dat is misschien net VHS kwaliteit. Een normaal PAL signaal heeft rond de 5 Mhz brandbreedte! De beste TV-outs hebben nog steeds de Matrox kaarten, die met 4 Mhz of meer eerder in de buurt komen van echt PAL

(in dit geval kan het natuurlijk ook een rotte kabel of een foute instelling zijn, altijd eerst checken dus)

[ Voor 8% gewijzigd door voodooless op 13-12-2004 17:07 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik was ook telleurgesteld in de kwaliteit van de tvout van mijn Club3D Ati Radeon 9800Pro. Het beeld is erg korrelig en vaag en het contrast/kleuren zijn niet goed in te stellen. Hoewel ik geen last had van gekleurde randjes.
Er is helaas weinig informatie te vinden hoe je de tv out kan tweaken en wat voor verschillende tv chips er zijn voor een radeon.

Mijn Leadtek geforce 4400ti gaf een stuk beter beeld via tv out.

• w_m0zart
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-07-2022
Volgens mij moet je in de televisie zoeken naar een weergave instelling. Er zijn verschillende soorten aansluitingen bij scart mogelijk, omdat er niet een echte standaard voor is. Bovendien ontbreekt er een signalering naar de televisie om te kunnen herkennen met welke type signaal hij te maken heeft. Daarom moet je dit apart op je televisie instellen. Sommige televisies hebben deze mogelijkheid echter niet.

Succes
Pagina: 1