Toon posts:

monitor ontvangt geen signaal

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vreemd probleem.
Mijn computer (P4 2.4Mhz) kreeg opeens de gewoonte om te bevriezen en het beeld zag er dan soms vervormd, soms zwart uit. Later bleef het scherm na het opstarten zelfs helemaal zwart. Het starten zelf lukte, want ik hoorde het geluid dat ik altijd hoor als Windows opstart. De monitor gaf aan dat er geen signaal was, zowel met de analoge als de digitale kabel.

Videokaart verwijderd en terug gezet, geen resultaat. Batterij tijdelijk verwijderd, geen resultaat. Oude PCI videokaart geprobeerd, welke werkte. Dus AGP slot kapot of videokaart. Dacht dat kapotte videokaart een behoorlijke kans had en kocht nieuwe. Hetzelfde probleem. Kon mijn "kapotte" kaart bij iemand testen en zag dat ie gewoon werkte. Dus.......moederbord probleem?

Kocht nieuw moederbord. Het probleem werd nog erger. Alle fans draaien, maar ik hoor verder niets. Geen computer die eerst naar een diskette zoekt, geen piepjes, niks. Batterij verwijderd en terug gezet, niks.

Is mij een kapot moederbord verkocht? Zou erg toevallig zijn, maar alles is mogelijk. Alles is juist aangesloten, ik heb het een paar keer gecontroleerd. Het moederbord krijgt stroom, want de CPU fan en die van de videokaart draaien. De harde schijven en DVD spelers krijgen ook stroom. Het is een 350 watt voeding.

Heeft iemand enig idee?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Test het geheugen eens zou ik zeggen, dat kan voor rare problemen zorgen :)

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

En tja, wat voor voeding is het precies? Als het bijv een Q-Tec is kan dat het natuurlijk nog zijn...

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De problemen klinken niet als een voedingsprobleem, maar helemaal uit te sluiten is het niet idd.

Wat zijn de waardes die de voeding stressed afgeeft?

Verwijderd

Zit de reset jumper goed? geheugen kan idd veel problemen geven. trek al je pci kaarten er uit neem aan dat je video kaart agp is die lekker laten zitten wel ff opnieuw er in zetten. Als je meerdere memory slots hebt alle modules er uit halen en er maar 1 in zetten op een andere plek als het probleem dan niet verhlpen is andere module weer op een andere plek enz enz.

En zo door testen totdat het probleem verholpen is. trail and error

Hoop dat je er achter komt

Gr

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Google anders is met de naam van je mobo in combinatie met de videokaart...
Misschien dat er meer mensen last van hebben en misschien een oplossing weten...

Verwijderd

Tijdens opstarten van pc F8 intoetsen en VGA modus kiezen al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Een hoop tips had ik al geprobeerd. Ik ben alleen vergeten te vermelden dat de voeding soms veel lawaai maakt. Toch denk ik niet dat de voeding het probleem is, want ook als de harde schijven en de DVD spelers losgekoppeld zijn blijft de AGP videokaart niet (en de PCI kaart wel)werken.

Dan is ook nog de grote fan aan de achterkant een tijd stuk geweest waardoor de temperatuur in de kast wat hoger was.

Ik denk dat ik de computer ergens laat nakijken. Ik heb er al teveel tijd aan besteed.

Bedankt voor de reakties.

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost. Zowel mijn oude als mijn nieuwe moederbord was kapot.
Moederbord geruild en alles werkt.
Pagina: 1