Toon posts:

Dual monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met dual monitoring.

IMijn PCI kaart werkt niet naast mijn AGP.
Ik kan in de bios niks vinden om intestellen, geen IRQ to VGA of zoiets.
Zonder AGP kaart doet de PCI kaart het perfect,
ik heb ook al de kaart in andere sloten geprobeerd.
ook heb ik gecombineerd schrijven afgevinkt.

Mijn systeem:
AMD 64 3000+
1024mb RAM
Geforce FX 5700
PCI kaart: S3 trio 32/64

Heeft iemande een oplossing??

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:55
[/quote]Zonder AGP kaart doet de PCI kaart het perfect,
ik heb ook al de kaart in andere sloten geprobeerd...Heeft iemande een oplossing??[quote]

Heu ... wat dacht je van een videokaart met dubbele uitgang ? DVI & VGA en dan een DVI --> VGA convertor ... ( als je alleen vga kan usen ) B) tis maar een idee

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Over welke kaarten heb we het precies? Hoe is je opstartvolgorde in het BIOS?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:15:
IMijn systeem:
AMD 64 3000+
1024mb RAM
Geforce FX 5700
PCI kaart: S3 trio 32/64
Niet echt een oplossing maar eerder een verklaring.

Ik meen me te herinneren dat S3 kaartjes het vaak nogal lastig vinden om in dual monitor setups te werken, ik zou dat dus eerst maar eens gaan naar kijken als ik jou was.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 16:34
Zoek even in het dual-monitor topic, dan zie je vrij vaak dat S3 kaarten een ramp zijn bij dual-oplossingen.

Ik zou even op zoek gaan naar een PCI nVidia kaartje. Dat gaat veel lekkerder werken naast je Geforce. En een nVidia TNT kaartje of zoiets dergelijks kost ook geen drol.

[ Voor 6% gewijzigd door dreamscape op 13-12-2004 09:32 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

De opstrartvolgorde zoals eerder gezegd levert vaak het grootste probleem.
In de bios kan je een optie vinden waarmee je kan kiezen tussen AGP en PCI. Als je deze op PCI zet heb je kans dat het ineens werkt.

Dit probleem wordt vaak veroorzaakt omdat oudere kaarten/drivers de bios gebruiken en daarom de PCI kaart primair moet worden.

Verwijderd

Topicstarter
dat is nu juist het probleem ik heb die optie niet in mijn bios.
en het kaartje heeft wel in dual monitor gewerkt, alleen op een ander moederbord.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:48:
en het kaartje heeft wel in dual monitor gewerkt, alleen op een ander moederbord.
Tja, en bij jou werkt het dus niet, koop je voor 15 euro een 2e hands PCI TNT en ben je er vanaf, of ga weer terug naar het andere moederbord. Het is duidelijk wat het probleem is, en hoe het opgelost kan worden, en bij jou kan dat niet omdat die optie zou ontbreken, en alternatieven zijn er niet, simpel :+

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:20
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:48:
Dat maakt niet uit, dat kan je ook aangeven bij de Nvidia drivers. Dus je zal alleen in het begin windows op een van de twee monitoren hebben.

Voor de rest voldoet elk willekeurige oude kaart, behalve de S3 kaarten. Zelf gebruik ik een Matrox Millenium II i.c.m Geforce 6800LE voor mijn desktop met 3 monitoren.

Het is ook handig om even te kijken naar het programma Ultramon

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het vanmiddag even met een ander kaartje proberen.

in ieder geval bedankt voor jullie tips.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 11:43 ]

Verwijderd

Een Matrox Millenium II werkt ook prima bij mij... Deze kaart is echt aan te raden. Waanzinnig scherp beeld :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb er een andere kaart ingedaan nu krijg ik de volgende melding:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)
wat nu??

Verwijderd

Topicstarter
maar is er dan echt geen mogelijkheid omdat s3 kaartje te laten werken....??

Verwijderd

Ik heb ook een S3 trio kaartje gehad, maar kreeg met geen mogelijkheid die PCI kaart aan het werk. Destijds heel wat zoekwerk in gestoken maar het is me niet gelukt Zit gelukkig nu met een matroxje te dualscreenen, oplossing: zoek een ander kaartje

• Eskimootje
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 13:29:
ik heb er een andere kaart ingedaan nu krijg ik de volgende melding:
Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet initialiseren. (Code 37)
wat nu??
In de bios het primaire VGA beeld op PCI zetten ipv AGP.

Verwijderd

Topicstarter
heyy eskimootje misschien moet je eerst ff goed lezen voor je denkt een goed antwoord te geven....

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tja vrij simel, Xenum:

Wil je de S3 PCI gebruiken, dan moet die als Primary card ingesteld worden. Heeft je BIOS die optie niet? Dan zal ie standaard op AGP en dan PCI staan, pech gehad.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
s3 virge serie werkt wel, de savage (en beter ook) de s3 trio 32 / 64 niet, ga hier ook geen moeite in stoppen

Beste in een nvidia of een ati rage.

if broken it is, fix it you should

• Eskimootje
  • Laatst online: 23:51
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2004 @ 19:12:
heyy eskimootje misschien moet je eerst ff goed lezen voor je denkt een goed antwoord te geven....
Ik lees goed, alleen is of je mobo een beetje pauper of zit je PCI kaart in een slot met een gedeelde IRQ probeer hem eens in een ande PCI slot. Kan ik er wat aan doen dat jij het niet snapt :?
Pagina: 1