Shin Etsu CPU Pads

Pagina: 1
Acties:

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 21:45

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
Weet iemand of deze beter zijn dan gewone koelpasta?
Weet ook iemand hoe deze dingen werken? gewoon op je cpu plakken ofzo? Is het een soort thermische sticker?

Ik vraag dit naar aanleiding van dit artikel:
http://www.xtremetek.com/info/index.php?id=14

daarin staat dat de garantie vervalt op alle amd processoren als je geen shin etsu pads gebruikt. Artec silver, zorgt ervoor dat je garantie vervalt.!!
Ik ben geen paniekzaaier ofzo, maar ik vroeg me af of iemand hier iets meer over weet en over deze pads

The Sartorialist

• Schapie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-02-2025

Schapie

Bleh...

Ik zou anders eens gewoon bij amd kijken welke coolpasta's worden aangeraden.
Lijkt me sterk dat alleen die dingen mogen gebruikt worden amd gebruikt zelf toch ook een vorm van plakprut oid :? Als hier kijkt bij AMD dan kan je zo zien welke heatsinks (en dus ook de meegelverde coolpasta ed neem ik aan) er worden aanbevolen. Dus als je het mij vraagt is het een beetje onzin.

Ik heb net ook het artikel door gelezen en daarin wordt ook gezegd dat er geen problemen verder zijn geweest met processoren die met artic silver zijn terug gestuurd.
Verder vind ik het wel een beetje een onrust stokend artikel want waarom staat er dan op de site van amd een tabel met aanbevolen koeling ?

[ Voor 69% gewijzigd door Schapie op 13-12-2004 09:38 ]

No signature found

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:13
Schapie schreef op maandag 13 december 2004 @ 09:24:
..Als hier kijkt bij AMD dan kan je zo zien welke heatsinks (en dus ook de meegelverde coolpasta ed neem ik aan) er worden aanbevolen. Dus als je het mij vraagt is het een beetje onzin.
Dat zijn oplossingen voor non-boxed cpu's en daar geeft AMD ook géén garantie op (iig niet voor de eindgebruikers) dus dat valt buiten het verhaal.

Ik heb hier verder niks van kunnen vinden op de AMD site, hoogstwaarschijnlijk staat er ergens in/op de boxed cpu verpakking wel een voorwaarde dat de garantie alleen geldt wanneer de cpu gebruikt wordt met de bijgeleverde HSF en interface material. Impliciet vertellen ze dan in feite hetzelfde.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• fstieger99
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 21:45

fstieger99

www.Isaia.it

Topicstarter
maar weet iemand wat dat dan zijn? die shin etsu pads? Zijn dat gewoon warmtegeleidende stickers ofzo? die tussen je cooler en cpu zitten?

The Sartorialist

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:19
Dikke hoax!

Je kan mensen niet verplichten alleen deze pads te laten gebruiken! Dat is koppelverkoop!
Er zijn voldoende alternatieven op de markt die beter werken!

http://axrotterdam.blogspot.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dekaasboer schreef op maandag 13 december 2004 @ 10:45:
Dikke hoax!

Je kan mensen niet verplichten alleen deze pads te laten gebruiken! Dat is koppelverkoop!
Er zijn voldoende alternatieven op de markt die beter werken!
En waar haal je deze schreeuwerige waarheden vandaan :?

Als een bedrijf 'deugdelijke installatie' definieert als installatie waarbij gebruik gemaakt wordt van een bepaald hulpmiddel, dan kunnen ze inderdaad stellen dat als je dat niet doet, in ieder geval de bewijslast voor het aantonen van gebreken in de CPU bij de klant ligt. Zeker gezien de brokkeligheid van de AMD Athlon cores is iets als dit wel denkbaar.

Of een dergelijke definitie echt sluitend is voor de NL wet is een tweede, maar om dat na te gaan moet je toch echt een stuk meer nuanceren dan je hierboven doet...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1