Ik ben bezig met het schrijven van een eigen class voor PHP voor het verwerken van XML-files en het toepassen van stylesheets daarop.
Nu zullen de meeste vragen: waarom?
Ik heb al genoeg ideeen over welke functies ik wil hebben en hoe ze moeten werken, maar... Ik kan niet besluiten hoe ik de XML data in een array in moet delen. Ik heb een aantal ideeen maar wil wel een methode kiezen die ook in de toekomst nog werkt.
Ideeen:
Hebben jullie hier nog goede of duidelijk meningen over? Ik kon geen overtuigende structuren vinden. Of kan iemand mij vertellen hoe expat het eruit gooit?
Nu zullen de meeste vragen: waarom?
- zit vast aan een server waarop expat en sablotron niet werken
- heb geen classes van anderen kunnen vinden die voldoen aan mijn wensen (te log of te simpel: bv maar 2 lagen diep of teveel overbodige functies)
- kan ook geen db gebruiken (niet aanwezig)
Ik heb al genoeg ideeen over welke functies ik wil hebben en hoe ze moeten werken, maar... Ik kan niet besluiten hoe ik de XML data in een array in moet delen. Ik heb een aantal ideeen maar wil wel een methode kiezen die ook in de toekomst nog werkt.
Ideeen:
- Normaal heb je 1 root element waarin je diverse blokken hebt. Bv een agenda met meerdere activiteiten. Ik dacht de elementen binnen de blokken gewoon in een platte array te zetten en voor elke activiteit een eigen array te maken. (mogelijk in een eigen class).
PHP:1 2 3 4
array( datum => 31-12-04, titel => eindjaar, enz.... )
Maar wat als hier nu weer meerdere dezefde tags voorkomen. Bv meerdere data, (mag dit eigenlijk wel?) dan werkt de array niet goed meer.
De structuur van elk blok haal ik dan uit de DTD. - Elke tag een eigen plaats in een array geven (of een eigen array) met hierin alle info die nodig is; parent node, childnode, diepte in de structuur en natuurlijk de bijbehorende tekst.
Levert dit alleen niet heel veel data op en werkt nog wel makkelijk? Bij voorbeeld voor het sorteren van de activiteiten op datum. Dit lijkt mij makkelijker met het 1e idee.
Hebben jullie hier nog goede of duidelijk meningen over? Ik kon geen overtuigende structuren vinden. Of kan iemand mij vertellen hoe expat het eruit gooit?
Was ik maar een punt dan was ik het einde