Scartcable -> ombouwen out only

Pagina: 1
Acties:

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
Hoi ik heb het volgende probleem. Mijn Video-recorder heeft 1 scart aansluiting, en deze is zowel in als uit. Nu heb ik een twin-tuner (kpn-digitale tv) gekoppeld aan mijn video recorder, maar deze werkt niet goed omdat de video beelden ontvangt en ook meteen weer terug stuurt.

Nu merk ik, dat zodra ik de skart kabel zo goed als los trek, ik ineens wel de juiste video beelden krijg. dit omdat kennelijk de pinnetjes voor video-in ineens geen signaal meer hebben, en het andere video signaal opgepakt wordt.

Ik moet dus voorkomen dat mijn video zowel in als uit over die poort stuurt. ik kan dit alleen niet via de software regelen, dus zal ik denk ik een scart kabel moeten "ombouwen". of zijn deze kabels ook los te koop? Want met een los-getrokken scartkabel werken is een beetje onstabiel.

Verwijderd

Ik heb dus ook KPN digitaal. Ik snap alleen het probleem niet helemaal. Op onze videorecorder zitten 2 scarts, maar 1 ervan is voor een decoder oid, dus die gebruiken we niet. de 1e scart aansluiting is zowel in als uit.

Je moet wel een 21 pins scartkabel gebruiken anders werkt het zowieso niet.

Op moment van opnemen stuurt het KPN kastje het signaal door naar de video.. en neemt op, hoe kan dan het signaal meteen terugkomen?

Maar goed, buiten het feit dat het niet werkt, het opneem systeem is gewoon helemaal ruk. Eerst moet je op je KPN kastje een tijd instellen, vervolgens ook een tijd op je videorecorder.. echt veel te omslachtig. Ben er dan ook niet over te spreken over het opnemen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 09:10 ]

• egev
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-07-2022
ik heb echt het probleem dat het hoofdsignaal het opzend kanaal over-ruled omdat mijn video zowel in als uit zend. Daarom heb ik een kabel nodig die echt alleen maar het uitzend signaal toelaat.

Over dat dubbel instellen, dat is logisch, dat heb je met elke digitenne - satelliet oplossing, omdat bijna alle video's voor het kabel-net ontworpen zijn en daar een tuner voor hebben. Aangezien je deze tuner niet kan gebruiken moet je wel zo omslachtig werken.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Er bestaan wel scart kabels met gesplitste in en uitgangen alleen betaal je er ook dik voor.
De betere electronica (onderdelen) zaak of betere audiozaak heft ze denk ik wel.
Maar zelf maken is goedkoper. :)

Op de scart zitten naast RGB, video in/uit en de audio in/uit nog een aantal controle signalen die allerlei dingen regelen (video in actief, RGB in actief, blank beeld). Die kunnen idd de boel verstoren.

Over het algemeen kijkt de video helemaal niet naar de inkomende signalen tenzij je het externe signaal op de videorecorder zelf selecteert. Hoe het met die KPN-doos zit weet ik niet.
Het enigste nadeel van het weglaten van deze stuursignalen is bv dat je TV niet automatisch het video kanaal selecteert.

Senile! Senile Oekaki

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:38

remco_k

een cassettebandje was genoeg

egev schreef op maandag 13 december 2004 @ 08:41:
Hoi ik heb het volgende probleem. Mijn Video-recorder heeft 1 scart aansluiting, en deze is zowel in als uit. Nu heb ik een twin-tuner (kpn-digitale tv) gekoppeld aan mijn video recorder, maar deze werkt niet goed omdat de video beelden ontvangt en ook meteen weer terug stuurt.

Nu merk ik, dat zodra ik de skart kabel zo goed als los trek, ik ineens wel de juiste video beelden krijg. dit omdat kennelijk de pinnetjes voor video-in ineens geen signaal meer hebben, en het andere video signaal opgepakt wordt.

Ik moet dus voorkomen dat mijn video zowel in als uit over die poort stuurt. ik kan dit alleen niet via de software regelen, dus zal ik denk ik een scart kabel moeten "ombouwen". of zijn deze kabels ook los te koop? Want met een los-getrokken scartkabel werken is een beetje onstabiel.
Zet je video uit, dan heb je het "goede" beeld...
Of druk een keer op de AB van je video op de knop die staat voor "zet je tv op de video scart".
Hiermee word het aktieve signaaltje wat je video naar de ontvanger gestuurd in of uitgeschakeld.
En daarmee laat je ontvanger dan zijn eigen beeld zien, of juist dat van de video.

Alles kan stuk.