Toon posts:

standaard pctje het makkelijkste stil te krijgen

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers en tweakerinnen,

Mijn verstand van computers modden is ongeveer net zo laag als mijn computer momenteel aan decibellen produceert met een minnetje ervoor.

Het zit namelijk zo, ik heb een standaard computertje:

P4 2,4 GHz fsb 533 met standaard cooler
512 MB DDR 333MHz
200Gb HD
inc een hoop dB's |:(

En naast dit computertje moet ik ook nog mijn nacht doorbrengen. En zou graag op een simpele manier (het liefst met niet al teveel euro's) hem wat stiller krijgen.

De temperatuur ligt zo ongeveer rond de 50 graden deze verschilt naar mijn idee niet zo heel erg veel.

Ik hoop dat ik met jullie hulp mijn nachten in iets minder herrie kan doorbrengen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Greetz Patrick aka Tricky

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 08:36 . Reden: taalfoutje :) ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De meeste herriemakers zijn cpu koeler, voeding en hardeschijf.

cpu koeler is makkelijk, want die vervang je gewoon door een erg stil exemplaar. Voeding is wat lastiger, maar ook hiervan kun je de fan(s) vervangen als je dat wilt zodat het geheel stiller is.

Je zou verder kunnen kiezen voor het isoleren van je hdd als deze ook erg veel herrie maak, bijvoorbeeld door hem in een isolerend omhulsel te steken, echter de kans dat het ding warmer wordt is dan wel weer aanwezig.

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Wat voor videokaart en wat voor voeding?
want die kunnen ook wat herrie maken.

Cpu koeler vervangen door zalman of zo
videokaart koeler idem
Hardeschijf zo'n demper voor kopen.
En dan is het allemaal al een stuk stiller

Welk merk hdd trouwens?

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Hoi Patrick, ik zie dat dit je eerste post op GoT is, welkom dus ;)

Het onderwerp van een stille pc is al ongeveer een paar honderd keer langsgekomen hier in DOC, waarbij er een paar hele mooie topics zijn gevuld met info over betaalbare stilte oplossingen. Bovenin zit een searchknop waarmee je op keywords binnen dit subforum kan zoeken. Hier zie je al wat zoekresultaten voor stille pc die je op weg kunnen helpen.

Een paar topics die al de moeite waard zijn:

Enige opmerkingen t.a.v. STILLE computers
stille pc: koeling, kast, voeding, kastmatten

Voortaan graag eerst wat meer inzet tonen met de search-functie, aangezien dit al behoorlijk veel is behandeld in DOC ;) Succes, en lees ook even de algemene gedragsregels door van GoT :)

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.